Eismas

2021.02.09 14:35

Keleivių vežėjai įspėja: norint užtikrintai pakliūti į autobusą, reikalingas elektroninis bilietas

Madona Lučkaitė, LRT RADIJO laida „Lietuvos diena“, LRT.lt2021.02.09 14:35

Kardinaliai sumažėjus tolimojo susisiekimo autobusų reisų, vairuotojai gali nepriimti dalies keleivių į autobusą, mat visos vietos jau gali būti užpildytos. Specialistai LRT RADIJUI teigia, kad geriausia kelionę planuoti iš anksto ir įsigyti elektroninį bilietą. Tačiau neseniai įvykęs incidentas Panevėžyje rodo, kad vyresnio amžiaus keleiviams įsigyti elektroninį bilietą gali būti sudėtinga.

Prieš savaitę į Vilnių skubėję keletas panevėžiečių nebuvo priimti į autobusą. Iš Šiaulių per Panevėžį į sostinę važiavusio autobuso vairuotojas atsisakė vežti keleivius, motyvuodamas tuo, kad jie neturi elektroninio bilieto ir esą reikėjo laikytis saugumo.

Tuo metu moterys sakė turėjusios spėti į Santaros klinikas, kur jų laukė suplanuotos operacijos ir vizitai pas medikus. Garbaus amžiaus keleivėms teko samdyti taksi. Tokiu būdu iš Panevėžio į Vilnių buvo važiuojama penkiese.

Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) atstovė Eglė Kučinskaitė sako, kad tokia situacija rodo, jog nebuvo atsižvelgta į žmogiškąjį faktorių. Pasak jos, reikia suprasti, kad vyresnio amžiaus keleiviams įsigyti elektroninį bilietą gali būti sudėtinga dėl įvairiausių priežasčių.

Tuo tarpu Lietuvos keleivių vežimo asociacijos (LKVA) prezidentas Gintaras Nakutis teigia, kad autobuso vairuotojai privalo laikytis nustatytos griežtos tvarkos. „Mes vadovaujamės nustatytais teisės aktais. Autobusuose leidžiama užpildyti tik pusę vietų. O tai reiškia, kad jei į reisą paleidžiame didžiausią autobusą, talpinantį 50 keleivių, juo važiuoti galės tik 25 žmonės“, – tikina G. Nakutis.

Pasak jo, žmogiškasis faktorius yra svarbus ir suprantamas, tačiau kompanijos įpareigotos laikytis teisės aktų. „Reikia suprasti, kad mes vadovaujamės teisės aktais. Jei būtų daromos išimtys ir pasakyta, kad skubančiuosius į ligonines priimti, nepaisant to, kad autobuso pusė vietų užimta, tada, žinoma, būtų kita kalba ir sprendimo būdas“, – neabejoja LKVA prezidentas. Anot jo, būta ir nusiskundimų, kad autobusai veža daugiau keleivių, nei kad jiems leista.

Šiuo metu iš Panevėžio į Vilnių kursuoja tik trys autobusų reisai: 8, 12 ir 18 valandomis. Karantino metu sustabdyta net 80 proc. tolimojo keleivinio transporto reisų. Pasak LTSA atstovės, karantino metu, jei keleivių srautai krenta 50 proc. ir daugiau, stabdyti reisus yra leidžiama.

„Tuo ir naudojasi autobusų kompanijos. Keleiviams tokia situacija yra labai nedėkinga, – sako E. Kučinskaitė. – Tačiau tarpmiestinių autobusų kompanijos gali tą situaciją keisti, kreiptis į LTSA dėl atnaujinamų reisų ir mes tikrai į tai atsižvelgsime.“

Keleivių vežimo asociacijos vadovas tikina, kad daugiau keleivių susidaro tik pirmadieniais. Be to, atnaujinti autobusų reisus, anot jo, yra rizikinga, mat esami reisai neša tik nuostolį.

„Nuostolių kompanijoms niekas nekompensuoja. Nei savivaldybės, nei valstybė. Esame kreipęsi paramos dėl to, kad išlaikyti bent minimalų tolimųjų maršrutų kiekį. Siūlėme finansavimo schemas, kaip tai būtų galima padaryti. Galime vežti tik pusę visų keleivių, o tai reiškia, kad visos kompanijos patiria nuostolius. Kyla klausimas, o kiek gi galima dirbti nuostolingai?“, – retoriškai klausia LKVA prezidentas Gintaras Nakutis.

Parengė Vismantas Žuklevičius.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt