Eismas

2021.01.31 11:29

Pirmąjį savo automobilį pristačiusi „Sony“ persigalvojo – elektromobilis pirkėjų garažuose neatsidurs

LRT.lt2021.01.31 11:29

Elektronikos gigantas teigia neketinantis tapti automobilių gamintoju, tačiau šį koncepcinį modelį planuojantis naudoti išbandant autonomines technologijas ir atliekant eksperimentus su automobiliams skirtu „PlayStation“, rašo caranddriver.com.

Elektronikos gigantas teigia neketinantis tapti automobilių gamintoju, tačiau šį koncepcinį modelį planuojantis naudoti išbandant autonomines technologijas ir atliekant eksperimentus su automobiliams skirtu „PlayStation“.

„Sony“ labai nustebino 2020 m. kasmetinės CES technologijų konferencijos dalyvius, pristatę „Vision-S“ koncepcinį automobilį. 2021 m. sausio pradžioje technologijų bendrovė dar kartą parodė savo kūrinį šių metų CES parodoje, pridėdama filmuotą medžiagą ir pareiškimą, kad, siekiant optimizuoti saugumą, „Vision-S“ išbandomas viešuose keliuose, realiomis eismo sąlygomis. Taigi, atrodė, savaime suprantama, kad „Sony“ ketina gaminti ir prekiauti „Vision-S“ automobiliais. Tačiau „Sony“ teigia, kad tai tėra jų bandymų laboratorija, padedanti bendrovei žengti koja kojon su autonominio vairavimo technologijomis.

„Šiuo metu mes neketiname užsiimti masine šios transporto priemonės gamyba ar pardavimu. Kadangi mobilumas ateityje turėtų tapti pagrindine tendencija, analizuojame, kaip „Sony“ galėtų prasmingai prisidėti, žengiant į autonominio vairavimo erą“, – „Car and Driver“ sakė „Sony“ atstovas spaudai. Dalis šių bandymų prisidėti gali būti susiję su pramogomis, teigė atstovas spaudai ir pridūrė, kad „panaudodami savo stipriąsias puses vaizdavimo ir jutimo srityje, mes siekiame prisidėti prie autonominio vairavimo saugumo ir patikimumo, tuo pačiu suteikdami nepamirštamą pramoginę patirtį judėjimo erdvėje“.

Nepasakytume, kad mus tai nustebino, greičiau šiek tiek nuvylė. „Vision-S“ atrodo pritrenkiančiai, be to, vairuoti tos pačios bendrovės, kuri mums padovanojo „Walkman“ ir „PlayStation“, pagamintą automobilį, būtų tarsi natūralus progresas šios technologijų gigantės gerbėjams.

Siekiant užtikrinti autonominio vairavimo saugumą, koncepciniame automobilyje sumontuota 40 jutiklių, iš kurių keturi yra lidariniai, sudarantys vadinamąjį saugumo kokoną, užtikrinantį tiek vidaus, tiek išorės stebėjimą ir sukuriantį 360 laipsnių pasaulio vaizdą. Šiuo metu automobilis turi 2+ lygio pagalbos vairuotojui paketą, tačiau „Sony“ tikisi, kad jį bus galima kilstelėti iki 4 lygio sistemos, kuomet, atnaujinus programinę įrangą, transporto priemonė važiuoja pati be vairuotojo pagalbos.

Kalbant apie pramogas, bendrovė užsimena apie vadinamąją „360 Reality Audio“ sistemą, per sėdynių atlošuose sumontuotus garsiakalbius sukuriančią erdvinį garsą aplink visų keleivių galvas. Ateityje tikimasi automobilyje sumontuoti 5G ryšį palaikantį „PlayStation“, kad važiuojant transporto priemone, būtų galima žaisti internete.

Bendradarbiaujant su partneriais iš bendrovės „Magna Steyr“ sukurtas „Vision-S“ suteikia automobilių gamintojui galimybę išbandyti visas šias technologijas visiškai „Sony“ kontroliuojamoje aplinkoje. Nereikia ieškoti kompromisų, atsižvelgiant į tai, kas šiuo metu yra rinkoje, be to, nenaudojama iš anksto sumontuota automobilio gamintojo techninė ir programinė įranga, todėl „Sony“ galimybės praktiškai neribotos.

Tuo tarpu „Apple“ automobilis tampa vis realesnis

Kalbos apie „Vision-S“ pasirodymą rinkoje suintensyvėjo kaip tik tuo metu, kai vis dažniau sulaukiame pranešimų apie kito technologijų milžino – „Apple“ – automobilį. Gandais apipintas „iPhone“ gamintojo automobilis vėl įsiveržė į pirmuosius spaudos puslapius su pranešimais apie tai, kad ilgai laukta transporto priemonė nuo konvejerio turėtų nuriedėti jau 2024 m. ir kad ji bus gaminama kartu su „Kia“ – nė viena bendrovė šių pranešimų nepatvirtino.

Nors savo kieme „Vision-S“ greičiausiai artimiausiu metu nepamatysite, „Sony“ neketina atsisakyti savo planų. Bendrovė siekia ir toliau bandyti automobilį ir viešai informuoti apie pasiektus rezultatus. Atstovo spaudai pranešime paliekama šiek tiek erdvės pasvarstymams, kad galbūt ateityje galėtų būti pradėta ir masinė „Sony“ transporto priemonės gamyba. Tačiau net jei tai neišsipildys, o „PlayStation“ atsidurs savaeigiuose automobiliuose, pasaulio matymui naudojančiuose „Sony“ optiką ir jutiklius, „Vision-S“ prototipas bus atlikęs savo darbą.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt