Eismas

2021.01.18 15:38

Spaudžiant dideliam šalčiui, patarimai vairuotojams: ko nedaryti su akumuliatoriumi ir kaip plauti automobilį

Gabrielius Grubinskas, LRT RADIJAS, LRT.lt2021.01.18 15:38

Ką daryti, kad šąlant automobilio akumuliatorius neišsikrautų? Kaip tinkamai prižiūrėti mašiną žiemą? Ar spaudžiant dideliam šalčiui galima važiuoti į plovyklą? Būtent šie klausimai vairuotojams dažnai kyla įsibėgėjus šaltajam sezonui.

Daugumai vairuotojų sunkiai užsivedančio automobilio garsą šaltą žiemą girdėti jau yra tekę. Automobilių priežiūros specialistai teigia, kad šiomis dienomis jį vėl išgirs nemažai vairuotojų.


„Ypač dabar tai aktualu, kai dalis žmonių laikosi karantino reikalavimų, dirba iš namų, automobiliai stovi nenaudojami, todėl akumuliatoriai ir kelia daugiausiai bėdų vairuotojams. Faktas, kad akumuliatorių reiktų ir pasitikrinti kartas nuo karto, kokia jo būklė. Ne visi vairuotojai tą padaro, todėl susiduria su problemomis“, – LRT RADIJUI apie žiemos keliamus iššūkius vairuotojams pasakojo automobilių meistras Mindaugas Smalstys.

Be to, pasak jo, akumuliatoriaus nešti į šiltą patalpą nereikėtų.

„Liaudiški metodai, kaip akumuliatoriaus nešimas namo, būdavo būdas išgelbėti akumuliatorių. Bet tie laikai praeina – automobiliai turi daug sudėtingos įrangos, valdymo blokų, kuriems būtinas nuolatinis maitinimas, negalima akumuliatoriaus tiesiog sugalvot ir atjungt. Saugant visos automobilio elektronikos būklę, tikrai nerekomenduoju patiems atjunginėti akumuliatorių. Užvedinėti automobilį su laidais irgi reikėtų labai atsargiai, nesumaišyti akumuliatoriaus laidų polių. Tikrai įmanoma pačiam prisidaryti brangių nuostolių“, – aiškino autoserviso meistras.

Ilgametis vairavimo instruktorius Artūras Pakėnas sako, kad pasirūpinti reikėtų ne tik akumuliatoriumi, bet varstomomis automobilio dalimis – jas reikėtų sutepti.

„Dabar chemijos tikrai yra nemažai. Vertėtų, kad paskui nenulaužtum automobilio durelių rankenos, purškikliu ar tepaliuku silikoniniu sutepti durelių gumas. Spynelių dabar mažai kas naudoja, automobilius atrakiname pulteliais, tai irgi verta pasikeisti bateriją“, – teigė jis.

Pasak A. Pakėno, skubėdami vairuotojai nepakankamai gerai nuvalo savo automobilius. Jo teigimu, spaudžiant šalčiui ar po pūgos, prieš kelionę prie mašinos gali tekti praleisti ir keliolika minučių.

„Reikia turėti patogią šluotelę ir plastmasinį gremžtuką, geriausia su keliomis paviršiaus dangomis, nes jeigu labai būna užšalę, tai su dantytu paviršium reikėtų ledą pagremžt. Ir būtinai reikia automobilį nusišluoti. Taip pat prisiminkime kelių eismo taisykles, kad šildyti automobilių negalima kiemuose, išskyrus tik tai tiek, kol nusišluojam sniegą. Dėl to rekomenduoju pirmiausia užvesti automobilį, kol nuvalysime visus langus nuo sniego ir ledo, to užteks, kad šiuolaikinis automobilis apšiltų. Aišku, svarbu nespausti gazo iki dugno, o važiuoti ramiai“, – nurodė vairavimo instruktorius.

Specialistai sako, kad žiemą tai pat nemažiau svarbu pasirūpinti automobilio švara.

„Plovimo metu pasišalins tiek sniego, tiek ledo sankaupos, bet kol jos pasišalins, po jomis esantis purvas greičiausiai iki galo nebus nuplautas. Su gramdikliu kėbulo nederėtų valyti nuo ledo, tam yra keletas triukų, kurie palengvina gyvenimą. Pirmas – elementariai nuvažiuoti į parkavimo aikštelę, kur teigiama temperatūra, tai ten tiesiog viskas nutirpsta. Arba kitas metodas – trumpam užsukti į savitarnos plovyklą ir šiltu vandeniu nuskalauti automobilio kėbulą ir po to jau važiuoti į tunelinę plovyklą“, – sako plovyklų tinklo „Švaros broliai“ vadovas Algirdas Plečkaitis

Be to, nusiplovus automobilį nereikėtų skubėti atgal į kelią.

„Esmė yra atkreipti dėmesį į automobilio nusausinimą po plovimo. Jeigu naudositės tuneline ar savitarnos plovykla, po plovimo derėtų gerai iššluostyti tarpdurius, sandarinimo gumas, kurios galėtų prišalti. Arba tiesiog nuplovus automobilį sustoti, praverti visas dureles, bagažinę, variklio gaubtą ir palikti taip automobilį pastovėti kokias 5 minutes. Svarbiausia išlaikyti nedidelius temperatūrinius skirtumus tarp aplinkos ir valymo priemonių, kurios buvo ant kėbulo“, – patarimais dalinasi A. Plečkaitis.

Kelininkai įspėja, kad būtina ne tik pasirūpinti automobilio priežiūra, bet ir važiuoti saugiai. Šąlant, sningant ar lyjant reikėtų rinktis ne maksimaliai leistiną, o saugų greitį, laikytis didesnio atstumo nuo kitų eismo dalyvių.