Eismas

2021.01.16 08:50

Britų žurnalas išrinko geriausius praėjusiais metais pasirodžiusius mažus elektromobilius – dalis jų rieda ir Lietuvoje

LRT.lt2021.01.16 08:50

Reikia pripažinti, kad maža platforma reiškia mažiau vietos baterijoms, todėl atstumas, kurį šie automobiliai nuvažiuoja vienu įkrovimu, niekada neprilygs jų didesniųjų kolegų rodikliams. Tačiau maža baterija reiškia ir mažesnę kainą, o jei kalbėsime apie važinėjimą mieste su retais ekskursais į užmiestį, tai 300 km vienu įkrovimu turėtų visiškai pakakti, rašo autocar.co.uk. 

1. „Peugeot e-208“

Elektrinė mažojo „Peugeot 208“ versija yra vienas iš kelių 2020 m. rinkoje pasirodžiusių „PSA Group“ kompaktiškų elektromobilių, tačiau šis modelis gali pasigirti patraukliausia kaina ir akiai maloniausia išvaizda. Vienu įkrovimu nuvažiuojamas atstumas, funkcionalumas, kaina, praktiškumas, stilius, kokybė ir vairavimo patogumas turėtų lemti, kad kiekvienas, šiais metais nusprendęs įsigyti pirmąjį elektromobilį, turėtų rimtai apsvarstyti šią kandidatūrą.

Skirtingai nuo kur kas kukliau atrodančių konkurentų, „Peugeot e-208“ išsiskiria tiek rafinuotu interjeru, tiek ir stilingu kėbulu. Praktiškumu jis nenusileidžia „Renault Zoe“ ir lenkia „Mini Electric“. Vertinant linijų tobulumą, abiem pagrindiniams konkurentams dar tikrai yra kur tobulėti, o ir funkcionalumas maloniai nustebino.

Be to, „Peugeot e-208“ važiuoja pakankamai vikriai, ko dažnai pritrūksta mažesniems elektromobiliams, iš paskutiniųjų besistengiantiems išlaikyti nemažą savo kūno masę kelyje. Vairavimas nustebina tiesmukiškumu, nors važiuojant kiek entuziastingiau, valdymas šiek tiek pasunkėja. Nepaisant to, įspūdį daro „e-208“ vairavimo patirties visapusiškumas.

2. „Renault Zoe“

Dar vienas prancūziškas automobilis, užkopęs į pačią sąrašo viršūnę. „Renault Zoe“ visada buvo patrauklus elektrinis superminis, net ir tuomet, kai buvo siūlomas su 22 kWh baterija ir vienu įkrovimu gebėjo nuvažiuoti vos 130 km. Automobilio naudingumas buvo pagerintas, pritaikius 41 kWh bateriją, šiltą dieną leidžiančią vienu įkrovimu įveikti net 240 km.

Dabar siūloma visapusiškai atnaujinta, modernesnio dizaino versija su 52kWh baterija, užtikrinančia beveik 400 tarp įkrovimų nuriedėtų kilometrų. Naujasis variantas vis dar yra puikus kainos ir kokybės santykis, nes pritaikius Jungtinės Karalystės elektromobilių subsidijavimo programą, pradinė „Renault Zoe“ kaina siektų apie 27,5 tūkst. eurų.

Jei anksčiau „Zoe“ nebuvo galima greitai įkrauti šalia greitkelių esančiose įkrovimo stotelėse, tai naujajame modelyje jau yra įdiegta greito įkrovimo funkcija. Tam tikrais atžvilgiais galbūt šis modelis kiek ir nusileidžia naujesniems konkurentams, tačiau jis neabejotinai gali būti puikus pasirinkimas, pirmą kartą žengiant į elektromobilių pasaulį.

3. „Volkswagen e-Up“

Šioje vietoje lygiai taip pat lengvai galėjo atsidurti „Skoda Citigo-e iV“, nes mechaniškai tai beveik vienas ir tas pats automobilis. Tačiau mums labiau patinka „Volkswagen“ dėl šiek tiek žaismingesnių manierų, na, ir to fakto, kad jis atsirado pirmas.

Mažiausias „Volkswagen“ elektromobilis, naujosios ID linijos pirmtakas, buvo atnaujintas 2020 m., pritaikius talpesnę bateriją, leidžiančią vienu įkrovimu įveikti 255 km. Taip pat buvo sumažinta pardavimo kaina, kuri šiuo metu yra kiek didesnė nei 22 tūkst. eurų, todėl „e-Up“ atrodo itin konkurencingas, lyginant su kai kuriais mažaisiais elektromobiliais, už kuriuos prašoma apie 33 tūkst. eurų. Naujajame modelyje pritaikyta savo eismo juostoje išsilaikyti padedanti saugumo sistema, niekur nedingo ir pakankamai erdvus salonas.

Kaip dažnai būna su mažais elektromobiliais, šis „Volkswagen“ geriausiai tinka eiti antrojo automobilio pareigas ir atlikti trumpesnes užduotis. Jis nesunkiai sutalpina keturis žmones, o 210 Nm sukimo momentas užtikrina pakankamą eiklumą. Kaip ir daugelis kitų „Volkswagen“ modelių, „e-Up“ pakankamai lengvai valdomas, o turint omenyje patrauklią kainą, tokiems konkurentams kaip „Smart EQ Fortwo“ praktiškai nepaliekama jokių šansų.

4. „BMW i3S“

Jei „BMW i3“ negali pasigirti į masinę rinką atvedusi elektromobilį (2010 m. pristatytas „Nissan Leaf“ buvo žingsniu priekyje), tai bent jau gali prisiimti nuopelnus už tai, kad parodė, jog elektromobilis gali būti įdomi, savito charakterio transporto priemonė.

Nuo 2013 m. saloninį koncepcinį modelį primenantis BMW miesto automobilis augino vienu įkrovimu nuvažiuojamo atstumo, galios ir interjero technologijų rodiklius. Oficialus tarp įkrovimų nuvažiuojamas atstumas yra 300 km – nieko labai ypatingo 2021 m. O 50 kW galios įkrovimo potencialas nėra toks, kokio galėtumėte tikėtis, turint omenyje pakankamai aukštą „i3“ kainą.

Neskaitant tolygaus važiavimo, labiausiai šiame modelyje mus žavi rafinuotumo jausmas, lengvas valdymas, patogiai išdėstyti valdikliai ir puiki atmosfera viduje. O anglies pluoštu sustiprintas išskirtinio dizaino kėbulas atrodo pakankamai avangardiškai ir patraukliai.

5. „Mini Electric“

„Mini“ jau seniai ruošėsi žengti į elektromobilių rinką, tačiau dabar, kai tai pagaliau įvyko, akivaizdu, kad šis prekės ženklas su savimi atsinešė ir įvairius vien tik jam būdingus netikėtus sprendimus.

Išimtinai trijų durų „Mini“ kėbulo pagrindu pagamintas „Mini Electric“, jėgos pavarą perėmė iš „BMW i3S“, suteikęs jai 181 AG galią ir 270 Nm sukimo momentą. Eksploatacinės savybės yra žymiai geresnės nei daugelio šiame sąraše išvardintų modelių, o patrauklus, dinamiškas valdymas užtikrina geriausių „Mini“ prekės ženklo tradicijų tęstinumą.

Bet pakalbėkim apie vienu įkrovimu nuvažiuojamą atstumą. „Mini“ tvirtina, kad jis siekia 230 km, tačiau iš tikrųjų, priklausomai nuo to, kaip ir kur važiuojate, greičiausiai tarp įkrovimų įveiksite ne daugiau 195 km. Be to, automobilis pasižymi itin maža bagažine, o kebliai pasiekiamos galinės sėdynės tinka nebent mažiems vaikams vežioti.

Akivaizdu, kad tai nėra „visiems tinkamas“ elektromobilis, tačiau jo kaina yra stebėtinai konkurencinga ir, jei jums netrukdo tam tikri trūkumai, jis gali tapti būtent tuo automobiliu, kuris įtikins jus, kad vairuoti elektrinę transporto priemonę yra smagu.

6. „Mazda MX-30“

„Mazda“ niekada nebijojo daryti savaip, net kai atrodo, kad visa likusi automobilių pramonė elgiasi priešingai.

Todėl „MX-30“ nėra visai tai, ko tikėjotės, tačiau bet kuriuo atveju tai yra patrauklus pasiūlymas. Žaislinį automobiliuką primenanti „Mazda“ komplektuojama su neįprastai maža – vos 35,5 kWh talpos – baterija, leidžiančia vienu įkrovimu nuvažiuoti apie 200 km, nes gamintojas tiesiog nemano, kad savininkui gali prireikti daugiau, o didesnė baterija tik išpūstų automobilio kainą. Štai kodėl „MX-30“ kainuoja mažiau nei 33 tūkst. eurų, atmetus vyriausybės dotaciją, ir vis tiek yra pakankamai erdvus, išsiskiria šiais laikais itin madingu visureigio kėbulu ir yra apdailintas įdomiomis medžiagomis, sukuriančiomis salone neįprastai jaukią ir malonią atmosferą.

Dinamikos požiūriu „MX-30“ taip pat išsiskiria. Su 143 AG galia ir 270 Nm sukimo momentu toli nenulėksi, tačiau vairavimo pobūdis ir tai, kaip pakaba perkelia svorį posūkiuose, išties primena sportinį „MX-5“ modelį. Iš tiesų malonumas, patiriamas vairuojant „MX-30“, sunkiai galėtų būti sulygintas su bet kuriuo kitu iš šiame sąraše esančių automobilių, nepaisant to, kad šis modelis yra vien tik priekiniais ratais varomas.

Galimas įkrovimas iki 50kW ir jei jums nekliūna ne itin didelis vienu įkrovimu nuvažiuojamas atstumas, „Mazda MX-30“ galėtų tapti puikiu antruoju automobiliu.

7. „Honda E“

Pristatydama pirmąjį savo elektromobilį, „Honda“ pasirinko kiek keistoką koncepciją, nors reikia pripažinti, kad kūrinys gavosi neįprastai kompaktiškas elektromobiliui ir novatoriškas keliais aspektais: gale sumontuotas variklis tarsi žada daugiau erdvės bagažui (nors ne iki galo pavyko tai įgyvendinti), o visiškai nepriklausoma pakaba užtikrina kur kas smagesnį vairavimą. Galima įsigyti 134 AG ir 152 AG „Honda E“ modelius, tačiau nė vienas iš jų negali pasigirti konkurentams prilygstančia baterijų talpa – čia gausite tik 35,5 kWh „bruto“, o tai reiškia, kad maksimalus vienu įkrovimu nuvažiuojamas atstumas tesieks 220 km (automobiliui riedant 16 colių ratais).

„Honda E“ lengvai valdoma ir be kaprizų paklūsta vairuotojui, važiuojant vidutiniu greičiu. Važiuodami šiuo elektromobiliu, nepajusite malonaus jaudulio, tačiau galėsite atsipalaidavę judėti po miestą, atkreipdami praeivių dėmesį į puikius kėbulo dizaino sprendimus.

8. „Opel Corsa-e“

„Opel“ pristatomas „Peugeot e-208“ giminaitis, deja, negali pasigirti savo pusbrolio iš Prancūzijos stilingumu ar vienu įkrovimu nuvažiuojamu atstumu. Interjere juntamas dizainerių vaizduotės trūkumas, o ir kaina toli gražu ne tokia patraukti. Iš tiesų, tai tėra smulkmenos, kurios nulėmė gana žemą šio modelio poziciją dešimtuke tik dėl to, kad konkurencija šiame segmente labai arši. Tačiau nesileiskite apgaunami ir nemanykite, kad „Opel Corsa-e“ nevertas bent jau bandomojo važiavimo. Gal jis ir ne toks išvaizdus kaip „Peugeot“, tačiau vis tiek pakankamai dailus. Maloniai ir patogiai vairuojamas automobilis vienu įkrovimu nuvažiuoja 300 km, o tai, kad baziniame modelyje siūloma greito 100 kW įkrovimo funkcija, turėtų atkreipti potencialaus pirkėjo dėmesį.

Iki šiol elektromobilio neturėję vairuotojai turėtų apsvarstyti šią kandidatūrą, tuo labiau, kad automobilis išties palieka gerą įspūdį.

9. „DS 3 Crossback E-Tense“

Šiuo kompaktišku krosoveriu galėtų pasidomėti į „Mazda MX-30“ nusitaikęs pirkėjas, na, bent jau todėl, kad vienu įkrovimu jis įveikia didesnį atstumą už savo konkurentą iš Japonijos – beveik 320 km.

„DS 3 Crossback E-Tense“ pasižymi visais įprastais DS bruožais: išskirtiniu eksterjeru, šiek tiek perkrautu, paviršutiniškai „prabangiu“ interjeru ir pakankamai neblogomis eksploatacinėmis savybėmis.

Kiek suabejotume dėl erdvumo, niekuo neišsiskiriančios vairavimo patirties ir palyginti aukštos kainos. Tačiau jei norite kiek mažiau įprasto elektromobilio ir esate pasirengę už tai sumokėti, „E-Tense“ greičiausiai jūsų nenuvils.

10. „Renault Twizy“

„Renault Twizy“ reklaminis šūkis – „Pasikraukite teigiamos energijos!“ Tiesą sakant, atsisėdus už šio elektromobilio vairo, sunku suturėti šypseną. Nebent, žinoma, lyja, o jūs neįsigijote papildomų aksesuarų – langų...

Techniškai „Twizy“ yra keturratis motociklas, o ne automobilis, todėl jis priklauso tai pačiai kategorijai kaip ir neseniai pasirodęs „Citroën Ami“. Tai dvivietė, trumpoms kelionėms (daugiausiai mieste) skirta transporto priemonė, kurioje keleivis sėdi už vairuotojo. Todėl net ir šviečiant saulei, su 6,1 kWh baterija nuvažiuosite ne daugiau kaip 80 km. Ir tai tikrai nėra šeimai skirtas elektromobilis.

Vairuoti „Twizy“ yra įdomu ir smagu, nors gal kiek trūksta dinamikos. Slaptas šio modelio ginklas – galiniai varomieji ratai. Kaina prasideda nuo kiek mažiau nei 13 tūkst. eurų.