Eismas

2021.01.17 20:25

Šeimos metų automobilio rinkimuose dalyvavusi „Škoda Octavia“ – iš kur tiek vietos viduje, sunku suprasti

apžvalga
Paulius Vaitekėnas, LRT.lt2021.01.17 20:25

Praėjusių metų pabaigoje Lietuvoje buvo išrinkti metų automobiliai įvairiose kategorijose. Nors metų šeimos automobiliu tapo „Ford Kuga“, šioje kategorijoje į aršią kovą stojo iš pirmo žvilgsnio ne pats šeimyniškiausias automobilis „Škoda Octavia“. Šeimos automobiliai dažnai įsivaizduojami kaip maži miesto visureigiai, tačiau „Škoda Octavia“ ne vieną privertė nustebti.

Sedano tipo automobiliai Lietuvoje jau kurį laiką ne tokie geidžiami kaip maži miesto visureigiai. Na, bent jau taip atrodo stebint, kas važinėja gatvėmis ir kokius automobilius lietuviai noriai įsigyja.

Galbūt vieni pasigenda talpios bagažinės, kurią dažniausiai galima rasti universaluose arba visureigiuose, kiti – geresnio matomumo ir aukštesnio sėdėjimo taško, ką taip pat gali pasiūlyti maži miesto arba įprasti visureigiai.

Bent jau dalį šių įgeidžių gali patenkinti ir „Škoda Octavia“. Taip, automobilio gamintojas nepasiūlys sėdėjimo aukštai ir galimybės pro langą stebėti virš priekyje esančio automobilio stogo, tačiau erdvės salone ir bagažinėje gali pavydėti daugelis mažųjų miesto visureigių.

Nauji bruožai išorėje

Palyginti su ankstesne „Octavia“, naujoji sulaukė nemažai kosmetinių pokyčių. Automobilio galinė dalis atrodo kiek sportiškiau. Priekinėje dalyje atsirado didesnės grotelės, suteikiančios papildomo veržlumo. Taigi, iš pirmo žvilgsnio automobilis atrodo kitoks. Ir vis dėlto „Škoda“ nemetė kelio dėl takelio ir išliko santūrūs kurdami naująją „Octavia“.

Automobilio salonas pasitinka pedantišku dizainu. Atrodo, viskas sudėliota naudojant liniuotę, skriestuvą ir matlankį. Visos detalės turi savo vietą, salone išlaikyta simetrija tarp apdailos elementų. Žinoma, salonas nėra perkrautas, dalies komforto funkcijų valdymas perkeltas į jutiklinį ekraną, todėl šiek tiek sumažėjo įprastų mygtukų. O ir jie išdėstyti nuosekliai, iš karto po jutikliniu ekranu.

Jutiklinis ekranas leidžia valdyti didžiąją dalį komforto funkcijų, tarp jų – ir klimato kontrolės nustatymus. Šiame ekrane galima reguliuoti šildomąsias sėdynes, rinktis tokias klimato kontrolės funkcijas kaip priekinio stiklo džiovinimas, kojų šildymas. O kur dar išplėstinės parinktys.

Jutiklinio ekrano išdaigos

Kaip ir daugumoje naujų automobilių, „Octavia“ jutikliniame ekrane galima stebėti navigacijos rodmenis, naudotis laisvųjų rankų įranga, klausytis norimos muzikos, valdyti kelio pagalbininko funkcijas (angl. road assistance), taip pat pasirinkti važiavimo režimą. Funkcijų iš tiesų nemažai, tačiau nereikės ilgai klaidžioti ieškant norimos, nes visos pasirinktys išdėstytos aiškiai.

Jutiklinis ekranas veikia pakankamai greitai net šaltuoju metų laiku, tiesa, esama keistenybių. Norint reguliuoti sėdynių šildymą, tuo pačiu metu pritildomas grotuvas. Garsą tenka susireguliuoti iš naujo. Panašiai ir su kitomis funkcijomis – spaudi vieną mygtuką, o jutiklinis ekranas atlieka ką nors papildomai. Na, bet prie visko priprantama, o gal tai tik atsitiktinumas, pastebėtas viso bandymo metu.

Smagu tai, kad muzikos garsumą galima reguliuoti ne tik ant vairo esančiu ratuku, bet ir po ekranu vedant pirštą iš kairės į dešinę ir atvirkščiai. Nereikia nieko sukioti, tiesiog brūkšteli pirštu, ir ausų būgneliai jau vibruoja, kaip ir visas automobilis.

Patogus ne tik vairuoti

Vos įlipus į „Octavia“ dėmesys krypsta į pavarų perjungimo svirtį. Tiksliau, tai nelabai primena svirtį. Nedidelį mygtuką stumiant į viršų arba į apačią galima keisti pavaras, o parkavimo stabdis įjungiamas greta esančiu mygtuku. Pavaros perjungiamos sklandžiai, norint jas aukštinti arba žeminti pagal savo poreikius tai galima daryti prie vairo esančiomis mentelėmis.

Ant vairo išdėstyti ne tik valdymo ratukai, bet ir mygtukai, leidžiantys valdyti vairuotojo ekraną, esantį už vairo, taip pati kelio pagalbininko funkcijas. Iš tiesų vairuotojas didžiąja dalimi funkcijų gali naudotis maigydamas vairo mygtukus, net vairo šildymą įsijungti galima čia. Viskas išdėstyta gana patogiai, tik pirštai kliūna už ant vairo esančių ratukų, kurie, regis, ilgainiui gali išlūžti.

Vairuotojo ekrano dizainą galima nesunkiai keisti vieno mygtuko paspaudimu. Viskas priklauso nuo to, ko norite – stebėti spidometrą ir tachometrą, o galbūt reikia didelio žemėlapio. Yra net keletas ekrano dizainų, todėl nesunku išsirinkti. Šiame ekrane, kaip ir daugumoje automobilių, galima stebėti degalų sąnaudas, įveiktą atstumą ir kitą aktualią informaciją. O smagiausia, kad viskas pateikiama lietuvių kalba.

Tačiau ne tik vairuotojas, bet ir keleiviai įžvelgs „Octavia“ pliusų. Be abejo, didžiausias – erdvus salonas. Tad automobilyje nesunkiai tilps keturi, o gal ir penki suaugusieji. „Škoda“ atstovai ne kartą yra minėję, kad vienas jų automobilių išskirtinių bruožų – talpumas. Nors „Octavia“ pasikeitė gana stipriai, net sunku suprasti, iš kur, atrodytų, ne pačiame ilgiausiame automobilyje tiek daug vietos.

Vietos apsčiai ir bagažinėje, kurią galima atidaryti ir uždaryti ant raktelio esančiu mygtuku. Tai padaryti pavyks ir iš gana didelio atstumo.

Galingas, bet sąlyginai netaršus

Bandytoji „Škoda Octavia“ turi 2,0 litrų dyzelinį variklį, išvystantį beveik 150 AG. Dėl dyzelinio variklio automobilyje juntamas greičio pedalo spustelėjimas, tačiau tai važiavimo malonumo nesumažina. Automobilis nėra labai taršus – registracijos liudijime rašoma, kad tarša siekia 96 g/km, o tai beveik trečdaliu mažiau nei riba, nuo kurios reikia mokėti vadinamąjį taršos mokestį.

„Octavia“ turi net keletą važiavimo režimų, tarp jų – sportinį ir ekologišką. Važiuojant įprastu režimu žiemą, vidutinės degalų sąnaudos tiek mieste, tiek plente siekė apie 6,5 litro. Verta pažymėti, kad tokie skaičiai pasiekti važiuojant ne pačiu ekonomiškiausiu būdu, o ir dėl šalčio intensyviai naudojamos komforto funkcijos sąnaudų tikrai nepamažino.