Eismas

2021.01.13 19:21

Sostinėje viešasis transportas stumia automobilius iš gatvių – specialistė ragina neapsiriboti vien autobusų juostų braižymu

Paulius Vaitekėnas, LRT.lt2021.01.13 19:21

Ar po 10 metų daugiau miestiečių iš nuosavų automobilių persės į viešąjį transportą? Atrodo, kad Vilniaus valdžia žingsnis po žingsnio juda to link ir ruošiasi įrengti dar daugiau autobusų juostų, nei buvo iki šiol. 

LRT.lt primena, kad dar gruodžio mėnesį miesto taryba patvirtino viešojo transporto strategiją iki 2030-ųjų, kuri apima ne tik viešojo transporto juostų įrengimo plėtrą, bet ir naujas transporto priemones, kuriomis bus vežiojami vilniečiai ir sostinės svečiai.

Planuojama, kad iki 2030 metų ne mažiau nei 55 proc. visų transporto priemonių sudarys elektra, o dar 45 proc. alternatyviais degalais varomos. Bene dvigubai plėsis A juostų tinklas, palyginti su dabartiniu, be to, žadama pasiūlyti lanksčių atsiskaitymo būdų už keliones. Miestas esą efektyviai išnaudos ir turimą troleibusų kontaktinį tinklą, kitą viešojo transporto sistemos infrastruktūrą.

„Planuojame, kad kelionės viešuoju transportu bus apie 10 proc. greitesnės – dėl besiplečiančio A juostų tinklo, naujų transporto priemonių, viešojo transporto judėjimo optimizavimo, eismo organizavimo ir kitų veiksnių“, – LRT.lt raštu pateiktame komentare teigia „Susisiekimo paslaugų“ komunikacijos vadovė Miglė Bielinytė.

2021–2022 metais Vilniuje viešojo transporto juostų ilgis turėtų didėti nuo esamų 36 iki 46 kilometrų. Naujosios juostos turėtų atsirasti šiose gatvėse:

1. T. Narbuto g. tarp Laisvės pr. ir Erelių g. (Konstitucijos pr.);
2. Ozo g. tarp Gelvonų ir Kernavės g.;
3. Kareivių g. tarp Verkių ir Kalvarijų g.;
4. Kalvarijų g. tarp Šeimyniškių ir Žalgirio g. (Trimitų g.);
5. Kalvarijų g. tarp Žalgirio g. (Trimitų g.) ir Konstitucijos pr.;
6. Kalvarijų g. tarp Žalgirio ir J. Treinio g.;
7. Pilaitės pr. tarp V. Pociūno ir Sietyno g., 2021 m.;
8. Šeimyniškių g. tarp Kalvarijų ir Tuskulėnų g.;
9. Šeimyniškių g. tarp Tuskulėnų ir Kalvarijų g.;
10. Buivydiškių g. tarp Dūkštų ir Ozo g., 2021 m.;
11. V. Kudirkos g. tarp J. Basanavičiaus ir J. Jasinskio g.

„Miestas turi tikslą, kad per artimiausią dešimtmetį modalinis kelionių pasiskirstymas būtų toks: po trečdalį sudarytų judėjimas viešuoju transportu, automobiliais, pėsčiomis, dar apie 8 proc. dviračiais, o likę – kitaip“, – teigia M. Bielinytė.

Sprendimą plėsti viešojo transporto juostų tinklą sveikina ir VILNIUS TECH Kelių katedros ir Teritorijų planavimo instituto profesorė dr. Marija Burinskienė, tačiau, anot jos, norint efekto, reikėtų ir daugiau priemonių.

„Tai (viešojo transporto juostų tinklo plėtra – LRT.lt) užtikrina šiokį tokį viešojo transporto prioritetą. Kuo daugiau tokių juostų, tuo geriau, tačiau tos juostos neturi eiti atkarpomis, jos turi eiti ištisai gatvės. Tačiau kaip priemonė, siekiant gerinti viešojo transporto eismą, ji yra sveikintina. Dar galėtų atsirasti prioritetinis šviesoforų reguliavimus, kad prie šviesoforo privažiavus viešajam transportui užsidegtų žalias signalas. Tokiu atveju viešasis transportas būtų efektyvesnis“, – telefonu pastebėjimais dalijosi ji.

Anot pašnekovės, tikėtina, kad daugėjant viešajam transportui skirtų juostų automobilių vairuotojai bus pasipiktinę. O tokiu atveju galbūt atsirasiančias spūstis tam tikruose ruožuose padėtų mažinti tai, kad vairuotojai persėstų iš automobilių į viešąjį transportą.

„Visi automobilių vairuotojai nebus patenkinti, nes neteks prioriteto. Tačiau tokia viešojo transporto juostų plėtra ir siekiama, kad vairuotojai iš automobilių persėstų į viešąjį transportą“, – teigė M. Burinskienė.