Eismas

2020.12.26 20:33

Kaip tinkamai pasirūpinti automobiliu žiemą: dėl nepriežiūros gali sutrikti stabdžiai, mašina gali nepajudėti

Paulius Vaitekėnas, LRT.lt2020.12.26 20:33

Žiemą automobilis reikalauja dar didesnės priežiūros. Kėbulą, jo elementus ir kitas detales veikia ne tik neigiama temperatūra, bet ir druskos. Taip pat, įvedus griežtesnius karantino ribojimus, dalis automobilių kurį laiką neišriedės į kelius. Kaip pasirūpinti automobiliu žiemą, kad nekiltų problemų ir dėl jų netektų skirti papildomų pinigų?

LRT.lt domėjosi, su kokiomis problemomis žiemą dažniausiai susiduria automobilių valdytojai ir kokių priemonių imtis, kad transporto priemonė galėtų toliau tęsti kelionę.

Vilniaus Gedimino technikos universiteto docentas Vidas Žuraulis sako, kad, kalbant apie automobilio priežiūrą žiemą, tikriausiai geriausias patarimas – šia priežiūra pasirūpinti dar rudenį. Spalio antroje pusėje ar lapkričio pradžioje visi vairuotojai turi pasirūpinti, kad jų automobilio padangos būtų pakeistos į žiemai skirtas.

„Šis laikas, manau, yra gera proga iš anksto pasirūpinti ir kitais automobilio komponentais. Vienas paprasčiausių, ką kiekvienas vairuotojas tikrai žino, – žieminis langų plovimo skystis. Geras matomumas ypač svarbus, kad vairavimas būtų saugus ir patogus, todėl įvertinti valytuvus prieš atvėstant orams taip pat labai svarbu. Žibintų švietimo efektyvumas priklauso nuo juos dengiančio paviršiaus skaidrumo ir tinkamo sureguliavimo – čia vairuotojui geriau pagelbės servise. Nuo intensyvesnio stiklų rasojimo drėgnuoju metų periodu pagelbėti gali laiku pakeistas salono oro filtras“, – dėstė specialistas.

Jis priduria, kad lankantis automobilių servise, be numatytų techninės priežiūros ir remonto darbų, derėtų prašyti, kad būtų patikrintas ir stabdžių skystis, nes dažnai automobilyje jis nekeistas užsistovi per ilgai, o tai lemia blogėjančias skysčio savybes – drėgmės kaupimąsi (vidinės stabdžių komponentų korozijos pavojus, ABS hidraulinio moduliatoriaus veikimo sutrikimai) ir nukritusią skysčio virimo temperatūros ribą.

„Žinoma, reikia įvertinti ir kitų eksploatacinių skysčių – variklio alyvos ir aušinimo skysčio – lygį. Pastarasis svarbus ir hibridinių bei elektra varomų automobilių vairuotojams, nes dažniausiai baterijos turi atskirą temperatūros reguliavimo sistemą, į ją pilamas kiek kitoks aušinimo skystis“, – apie automobilių skysčių priežiūrą LRT.lt pasakojo V. Žuraulis.

Durų sandarinimo gumas rekomenduojama sutepti specialiomis priemonėmis, nes net ir švelnios žiemos sąlygomis pasitaikys vienas kitas kartas, kai po lietaus spustels kad ir nedidelis šaltukas ir atidaryti, tiksliau, atplėšti, duris bus sunku arba pareikalaus daugiau laiko nemalonaus oro sąlygomis. Docentas sako, kad panaši situacija ir su užšąlančiomis durų spynelėmis.

Kėbulo plovimas žiemą atlieka ne tiek estetinę, kiek korozijos prevencijos funkciją, todėl V. Žuraulis pataria plauti ne tik labiausiai matomas automobilio vietas, bet ir ratų arkas, slenksčius, dugną – ten, kur purvo, sniego ir barstomos druskos mišinys yra intensyviai taškomas nuo ratų. Jis taip pat pataria dažniau valyti salono kilimėlius, iš anksto pasirūpinti langų gramdykle.

„Garaže laikomas automobilis, ypač ilgesnį laiką, prieš tai turi būti nuplautas ir nusausintas, nes neventiliuojama patalpa skatina intensyvesnę metalo koroziją“, – įspėjo jis.

Kaip pasirūpinti akumuliatoriumi?

Svarbu pasirūpinti ne tik kėbulu ar salonu, bet ir tuo, kas yra po kapotu. Artėjant žiemai, labai svarbus elementas tampa akumuliatorius. Nuo jo priklauso, ar mes užkursime variklį esant žemai aplinkos temperatūrai. Taigi akumuliatoriaus baterijos būklė turi būti gera.

„Labai svarbu, kad akumuliatoriaus baterija laikoma žemoje temperatūroje būtų pakankamai įkrauta. Švininės-rūgštinės akumuliatorių baterijos yra užpildytos elektrolitu. Elektrolitas sudarytas iš sieros rūgšties ir distiliuoto vandens, tad iškrautos akumuliatoriaus baterijos elektrolito tankis yra žemas. Tai reiškia, kad vandens koncentracija elektrolite yra didelė.

Vanduo užšąla esant daug aukštesnei temperatūrai nei sieros rūgštis. Iškrautos akumuliatoriaus baterijos elektrolitas gali užšalti esant –7 °C temperatūrai, o visiškai įkrautos neužšals ir esant –40 °C“, – patarimais dalijosi Vilniaus Gedimino technikos universiteto Transporto inžinerijos fakulteto Automobilių inžinerijos katedros lektorius dr. Vytenis Surblys.

Jis tikina, kad geriausia akumuliatoriaus baterijos apsauga nuo žemos temperatūros yra aukštas įkrovos lygis. Taigi akumuliatoriaus bateriją rekomenduojama įkrauti prasidėjus žiemai, o jei automobilis rečiau naudojamas – kelis kartus per žiemą. Kitų elektrinių komponentų specialiai ruošti žiemai nereikia, tiesiog visi įrenginiai turi būti techniškai tvarkingi.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt