Eismas

2020.12.15 19:41

Pareigūnai galės tikrinti priemiestinio viešojo transporto keleivius: įmanomas ir išlaipinimas

Valdemaras Šukšta, LRT.lt2020.12.15 19:41

Įsigaliojus judėjimo ribojimams, vykdydami patikrą prie miestų ribų, pareigūnai galės įlipti ir į tarp rajono ir miesto kursuojantį viešąjį transportą. Keleiviams reikėtų turėti dokumentus, įrodančius, kad jiems būtina kelionė, o jei ji tokia nebus – teoriškai galimas ir išlaipinimas. Didmiesčių viešojo transporto atstovai teigė, kad vairuotojai keleivių netikrins, tačiau dėl ribojimų tikėtini eismo tvarkaraščių pokyčiai, o kai kur gali tekti ir laikinai stabdyti maršrutus.

Policija galės net išlaipinti keleivį

Policijos departamento Komunikacijos skyriaus vedėjas Ramūnas Matonis LRT.lt teigė, kad pareigūnai gali patikrinti ir viešojo transporto keleivius.

Įsigaliojus ribojimams, važiuojantiesiems autobusu iš vienos savivaldybės į kitą, R. Matonio teigimu, reikės turėti bet kokius dokumentus, kurie įrodytų būtiną vykimo tikslą.

R. Matonis pridūrė, kad teoriškai viešojo transporto keleiviai gali būti išlaipinami, jei priežastis kirsti savivaldybės ribą yra nebūtina.

„Todėl keleiviai turi įsivertinti šias aplinkybes prieš lipdami į maršrutinį autobusą“, – pabrėžė R. Matonis.

Sostinėje keleivių sumažėjo perpus, galimi maršutų pokyčiai

„Susisiekimo paslaugų“ komunikacijos vadovė Miglė Bielinytė komentuodama situaciją Vilniuje portalui LRT.lt teigė, kad šią savaitės griežtinant karantino sąlygas visi miestiečiai labai raginami likti namuose ir iš jų judėti tik esant būtinybei – į gydymo įstaigas, darbo ar kitas būtinas vietas. Viešasis transportas Vilniuje bus organizuojamas taip, kad būtinasis judėjimas būtų užtikrintas.

„Praėjusios savaitės duomenimis, kelionių viešuoju transportu skaičius buvo apie 54 proc. mažesnis nei tuo pačiu laikotarpiu pernai. Natūralu, kad įsigaliojus naujiems karantino reikalavimams srautai dar labiau kris, todėl atitinkamai planuosime tvarkaraščių pokyčius, autobusų ir troleibusų talpą. Apie visus pokyčius keleivius informuosime iš karto, kai tik bus priimti konkretūs sprendimai“, – sakė M. Bielinytė.

Jos teigimu, tiek Vilniuje, tiek į rajonus judančio viešojo transporto maršrutai peržiūrimi, o tvarkaraščiai bus numatomi pagal realius keleivių srautus. Šiuo metu planuojama, kad viešasis transportas kursuos taip, kad būtų užtikrintas būtinas susisiekimas su gydymo, darbo įstaigomis.

„Jei matysime, kad poreikio dalyje maršrutų nėra, reisų skaičius gali būti mažinamas, tam tikri maršrutai laikinai stabdomi“, – minėjo pašnekovė.

Vairuotojai, vairuojantys tuos Vilniaus viešojo transporto autobusus, kurie kerta sostinės ir jos rajono savivaldybių ribą, netikrins keleivių kelionės tikslo.

„Žmonių judėjimo kontrole ir tikrinimu užsiima policijos pareigūnai. Kontrolei gali būti pasitelkiami šauliai, taip pat viešosios tvarkos pareigūnai“, – nurodė M. Bielinytė.

M. Bielinytė teigė, kad jei bus matoma, kad poreikio dalyje maršrutų nėra, reisų skaičius gali būti mažinamas, tam tikri maršrutai laikinai stabdomi.

Ji taip pat pažymėjo, kad Vilniuje viešojo transporto judėjimas visos pandemijos metu organizuojamas atsižvelgiant į keleivių srautus kiekviename maršrute. Prireikus keičiama transporto priemonių talpa, koreguojami tvarkaraščiai.

„Jie pirmiausia planuojami taip, kad vilniečiai keliautų saugiai, galėtų laikytis atstumo, užimti sėdimąsias vietas, kaip to reikalauja karantino metu galiojančios taisyklės. Taip pat stengiamės, kad autobusai ir troleibusai kursuotų kuo efektyviau, viešasis transportas nekursuotų tuščias arba tuo metu, kai, pavyzdžiui, srauto iš viso nėra“, – pridūrė pašnekovė.

Kaune grafikus derins su įstaigomis

Mindaugas Grigelis, „Kauno autobusų“ direktorius, LRT.lt pirmadienį sakė, kad Kaune nuo gruodžio 21 dienos bus maršrutų tvarkaraščių pokyčių. Šiuo metu aiškinamasi, kurie grafikai patogiausi gydymo įstaigoms, pramonės zonose veikiančioms įmonėms. Jo tikinimu, transporto gerokai sumažės.

„Mėginama rasti tokį variantą, kad gyventojai, keleiviai pasiektų tiek darbus, tiek gydymo įstaigas, tiek maisto prekių parduotuves. Žinoma, bus nepatenkintų žmonių, kadangi mažėja maršrutų, rečiau važiuos transporto priemonės, bet stengsimės su Kauno miesto savivaldybe rasti optimalų variantą, kad keleiviai būtų saugiai, patogiai ir greitai nuvežti“, – komentavo M. Grigelis.

Jo teigimu, Kauno miesto autobusai aštuoniais maršrutais išvažiuoja į priemiestinę zoną ir ne vežėjo kompetencija tikrinti, kur keleiviai vyksta.

„Kadangi vairuotojas vengia bet kokio kontakto su keleiviais ir nesuteikta teisė juos kontroliuoti“, – paaiškino pašnekovas.

M. Grigelis mano, kad vargu ar viešąjį transportą būtų naudinga tikrinti, tačiau neatmeta, jog tai gali daryti policijos pareigūnai.

Mėginame rasti tokį variantą, kad gyventojai, keleiviai pasiektų tiek darbus, tiek gydymo įstaigas, tiek maisto prekių parduotuves.

M. Grigelis

Uostamiestyje laikinai stabdys maršutą, jei juo niekas negalės važiuoti

Andrius Samuilovas, „Klaipėdos keleivinio transporto“ direktorius, LRT.lt sakė, kad retesni tvarkaraščiai ir šiek mažesnis autobusų skaičius galioja jau nuo karantino pradžios. Kasdien stebimos kelionės viešuoju transportu ir, įvertinus faktinius rezultatus ir įsigaliojus naujiems reikalavimams, galimi pokyčiai.

„Pavasarinio karantino dugnas buvo balandį, kai buvo likę 22 proc. kelionių. Rudenį mažiausias rodiklis buvo 47 proc. Praėjusią savaitę matome 50 proc. kelionių mažiau, palyginti su 2019-ųjų gruodžiu“, – apie situaciją sakė A. Samuilovas.

Tačiau „Klaipėdos keleivinis transportas“ turi 20 priemiestinių maršrutų, kurie važiuoja miesto ir kaimyninių savivaldybių teritorijose. Anot A. Samuilovo, didžioji dalis jų kursavo pavasarį, kai irgi buvo judėjimo ribojimų. Kol kas jie taip pat šiek tiek išretinti, didesni autobusai pakeisti mažais, bet galimybė važiuoti į darbą yra.

„Jei naujas sprendimas reiškia visišką judėjimo tarp miestų uždarymą, be abejonės, taip ir darysime. Kol kas šimtaprocenčio atsakymo neturime, nes į darbo vietą judėti galima. Jei paaiškės, kad autobusas važiuoja, bet juo niekam negalima važiuoti, maršrutą laikinai stabdysime“, – komentavo pašnekovas.

„Klaipėdos keleivinio transporto“ vadovas sakė, kad gavus daugiau informacijos, kaip bus vykdoma kontrolė tarp miestų, keleiviai bus informuoti. Jis paminėjo ir kelis patarimus jiems.

„Paradoksalu, bet pirmas patarimas – susilaikyti nuo nebūtinų kelionių. Nesivadovauti tvarkaraščiais, kabančiais stotelėse, visa aktuali informacija yra internete“, – kalbėjo A. Samuilovas.

Jei paaiškės, kad autobusas važiuoja, bet juo niekam negalima važiuoti, maršrutą laikinai stabdysime.

A. Samuilovas