Eismas

2020.12.05 13:09

Kaip vyks kelionės autobusais per šventes: keliaujantiesiems gali tekti daryti persėdimus, sąlygas diktuos ir bilietų pardavimas

Paulius Vaitekėnas, LRT.lt2020.12.05 13:09

Keleivinio transporto vežėjai tikina, kad šios šventės bus kitokios. Nors keleivių srautai sumažėjo drastiškai ir kai kur nuokrytis siekia 80 proc., vežėjai tikina – per šventes keliaujantieji galės nuvykti pas artimuosius, tiesa, kai kuriems gali tekti persėsti.

Pandemija pakoregavo visų gyvenimą, tačiau vežėjai vieningi – lapkričio mėnesį prasidėjęs karantinas yra visiškai kitoks nei buvęs pavasarį.

„Šį kartą pastebime kitokį keleivių skaičiaus kritimą nei pirmojo karantino metu. Kol kas neplanuojame stabdyti daugiau reisų, todėl kokius reisus palikome karantino pradžioje, tokie bus ir per šventes. Tiesa, jų dažnis gali būti retesnis, kai kuriais atvejais gali tekti daryti persėdimą, tačiau kalbamės su kolegomis ir siekiame išlaikyti susisiekimo autobusais tinklą“, – LRT.lt pasakojo „Kautros“ direktorius Linas Skardžiukas.

Remiantis Lietuvos transporto saugos administracijos pateiktais (LTSA) duomenimis, šiuo metu sustabdyti 369 reisai iš 1 054. Reisų skaičiaus sumažėjimą lėmė tai, kad dėl pandemijos keleivių srautas krito daugiau nei 50 proc., palyginti su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu. Kai kuriuose maršrutuose keleivių dar labiau sumažėjo – apie 80 proc., teigiama pateiktame komentare.

„Turbūt nieko naujo nepasakysime, bet šios Kalėdos kitokios bus visiems, netgi tiems žmonėms, kurie keliauja autobusais. Labai daug kas priklausys nuo karantino sąlygų. Tai, kad sumažėjo reisų, lėmė pačių žmonių elgesys ir sąmoningumas saugoti save bei kitus. Kol kas rekomendacijos keliauti mažiau išlieka, o ar situacija pasikeis ir kaip sutiksime Kalėdas, priklauso nuo epidemiologinės situacijos šalyje“, – raštu pateiktame komentare situaciją apibendrino LTSA atstovė Eglė Kučinskaitė.

Anot jos, dar gana sunku pasakyti, kokia bus situacija ir kaip patys žmonės elgsis: ar keliaus, ar saugos save ir artimuosius. Nereikia atmesti galimybės, kad žmonėms teks įsivertinti situaciją, kylančią riziką ir taikytis prie esamų reisų, planuotis keliones iš anksto.

LTSA ir „Kautrai“ pritaria „TOKS“ direktorius Arūnas Indrašius ir priduria, kad vežėjai šiuo metu stebi bilietų pardavimą ir vertina situaciją.

„Šiuo metu maršrutai yra palikti, tačiau reisai praretinti. Stebėdami bilietų pardavimą spręsime, kokio dydžio transporto priemones leisti į reisus, tačiau šventiniu laikotarpiu neplanuojame ko nors stabdyti“, – teigė A. Indrašius.

Vežėjai tikina, kad net sumažėjus keleivių srautui kainos nesikeis. „Kautros“ direktorius pabrėžė, kad šiuo metu bendrovės maršrutai yra „absoliučiai nuostolingi“, tačiau dėl to esą kainų didinti neketinama.

LRT.lt primena, kad vežėjai stengiasi išgyventi ne tik pandemiją, bet ir vykstančią reorganizaciją. Konkurencijos taryba yra įpareigojusi LTSA nutraukti sutartis su 42 vežėjais.

Kiek anksčiau raštu pateiktame komentare LTSA direktoriaus pavaduotojas Justas Rašomavičius teigė, kad Konkurencijos tarybos įpareigojimas nutraukti sutartis su vežėjais ir per 8 mėnesius surengti naują konkursą gali tik pabloginti situaciją rinkoje. Per tiek laiko surengti naują konkursą esą labai sudėtinga.

„Norint, kad naujasis vežėjų konkursas įvyktų, reikia atlikti daug paruošiamųjų darbų: nustatyti maršrutų kriterijus, sudaryti maršrutų tinklelį ir jį derinti su regionais, parengti konkurso sąlygas, t. y. reikalavimus vežėjams, kad konkursas vyktų etapais ir t. t. Preliminariame konkurso etapų kalendoriuje matome, kad naujas konkursas įvyks ne anksčiau kaip 2021 metais, tačiau konkrečios datos dar negalime pasakyti.

Išmanydami tarpmiestinių vežėjų sistemos specifiką, mes puikiai suprantame, kad norint profesionaliai ir skaidriai įgyvendinti visus konkurso etapus 8 mėnesiai yra per trumpas laikas“, – teigė J. Rašomavičius.

Tąkart jis tikino, kad yra pateiktas prašymas Konkurencijos tarybai pratęsti naujo konkurso skelbimo laikotarpį, tačiau atsakymo LTSA dar laukia.