Eismas

2020.12.06 16:36

Lietuvos šeimos metų automobilis „Ford Kuga“ iš arti – sėdinčiųjų gale laukia durelių siurprizas

Paulius Vaitekėnas, LRT.lt2020.12.06 16:36

Trijose Lietuvos metų automobilio rinkimų kategorijose nominuotas „Ford Kuga“ su griausmu atkeliavo į Lietuvą. Automobilis nuolat šmėžuoja socialiniuose tinkluose, o specialistai jam skyrė daugiausia balsų šeimos automobilių kategorijoje. „Ford Kuga“ iš arti – ar jis yra toks, kokio gali norėti lietuvių šeima?

Atrodo, automobiliai „Ford“ išaugo seną savo rūbą tiesiogine prasme. Metų automobilio rinkimuose dalyvavę „Puma“ ir „Kuga“ atrodo kiek didesni nei pirmtakai ir tai jaučiama ne tik žvelgiant į automobilių išorę, bet ir įsitaisius salone. „Ford Kuga“ atrodo masyvus. Masės jam prideda ir kėbulo elementai, pavyzdžiui, galinis bamperis, šiek tiek išlindęs į išorę. Tačiau masė neatrodo perteklinė ir prisideda prie didesnio saugumo pojūčio, o kas dar, jei ne saugumas, svarbu vežant vaikus į mokyklą ar darželį? Degalų sąnaudos? Mažai tikėtina, bet pakalbėsime ir apie jas, o dabar sėskime į „Kuga“.

Naujoji „Ford Kuga“: Lietuvos šeimos metų automobilis iš arti

Pavarų perjungimo mechanizmas dovanojo daugiau vietos

Salono interjeras yra gana panašus į anksčiau bandytų „Ford“ modelių. Centriniame prietaisų skydelyje funkcijos išdėstytos labai panašiai kaip modelyje „Puma“, todėl tie, kas yra susipažinę su „Ford“ automobiliais, naujojoje „Kuga“ nepasiklys.

Šiame modelyje atsirado labai daug vietos daiktams, ypač smulkiems. Juos galima susidėti ne tik durelių lentynėlėse, bet ir greta pasukamo pavarų perjungimo mechanizmo. Patikėkite, kai išmanieji telefonai yra sulig delno dydžio, papildoma vieta daiktams salone yra tikrai svarbi. Mažas laimėjimas, bet teikiantis patogumą.

Pavarų perjungimo mechanizmas labai paprastas: tereikia pasukti ratuką, nustatyti norimą pavarą, ir viskas. Ant šio mechanizmo puikuojasi mygtukas su raide M – tai galimybė pavaras perjungti pačiam prie vairo sumontuotomis mentelėmis. Jeigu mėgstate važiuoti taupiai, tokia funkcija turėtų džiuginti, tačiau „Kuga“ ir pati neblogai atlieka pavarų perjungimo funkciją.

Centrinis jutiklinis ekranas veikia taip pat, kaip ir anksčiau bandytų „Ford“ modelių. Galima tik pasikartoti: ekranas veikia neįspūdingai greitai, kartais tenka norimą parinktį spustelėti keliskart, tačiau yra visos pagrindinės komforto funkcijos. Ekranas paprastas, ne itin didelis, gana praktiškas ir paprastas naudoti.

Skaitmeninis kelionės stebėjimas

Galbūt daugiausia skaitmeninių pokyčių sulaukė už vairo sumontuotas ekranas. Naujoje „Puma“, „Mondeo“ ir kituose modeliuose dar buvo montuojami įprasti spidometras ir tachometras, o skaitmeninis ekranas įterpiamas tarp jų. Taigi, visas „Kuga“ ekranas yra skaitmeninis, galbūt ne toks žaismingas ir modernus kaip BMW, „Kia“ ar „Audi“, bet informatyvus ir veikiantis.

Šiame ekrane galima stebėti svarbiausią kelionės informaciją, sekti degalų sąnaudas. Ekranas valdomas ant vairo esančiais mygtukais, leidžiančiais pasiekti ir dalį centrinio jutiklinio ekrano funkcijų, tokių kaip muzikos grotuvas, laisvųjų rankų įranga.

Lietuvos šeimos metų automobiliu išrinktas „Ford Kuga“ išsiskiria erdviu salonu, kurio galėtų pavydėti kiti visureigių gamintojai. Taip, salonas nedvelkia prabanga ir yra ganėtinai įprastas, tačiau vietos tikrai netrūksta. Patogiai įsitaisyti automobilyje gali 4 suaugusieji. Vietos pakanka ne tik priekyje – sėdintiesiems gale jos daugiau nei per akis.

Galinės durelės – tarsi policijos automobilio

Įsitaisius ant galinės sėdynės, kai automobilis buvo užvestas, nepavyko iš vidaus atidaryti galinių durelių, teko prašyti pagalbos iš šalies. Priekinės vairuotojo ir keleivio pusės durelės be vargo atsidaro net ir paleidus variklį, o štai galinės – užrakintos. Tai dar viena paprasta saugumo detalė, neleidžianti gale sėdintiems vaikams netinkamu metu atidaryti durelių.

Nemažai vietos ir bagažinėje – laisvai tilptų bent keli dideli lagaminai. Bagažinės dangtis gana didelis ir pasikelia aukštai, todėl sunkumų dedant daiktus neturėtų kilti.


Baldytasis „Ford Kuga“ – dyzelinis. Po kapotu slepiasi ne paprastas, o turbodyzelinis 1,5 litro variklis, galintis išvystyti 120 AG. Galios gali pasirodyti mažoka, ypač pradedant judėti iš vietos. Automobilis nėra labai staigus, todėl norint pajudėti įkalnėje teks atkakliau spustelėti greičio pedalą.

Kad automobilis yra dyzelinis, išduoda ir garsas iš po kapoto. Kadangi net sėdint viduje galima išgirsti variklį, akivaizdu, kad garso izoliacija nėra pats didžiausias „Ford Kuga“ pasididžiavimas. Ne, ne, ne, nereikia manyti, kad variklio garsas erzina. Jis primena kačiuko murkimą, tačiau, kai pasaulis po truputį atsisako dyzelinių automobilių, šis garsas vis rečiau išgirstamas.

Vietos automobilyje užtenka ne tik keleiviams, bet ir važiavimo režimų gausai. Galima rinktis iš sportinio, neutralaus, ekonominio, skirto slidžiai arba smėlėtai kelio dangai. Ir visi šie režimai atspindi savo pavadinimus: sportiniu režimu automobilis juda staigiau, todėl nesunkiai tampa kur kas veržlesniu miesto visureigiu; ekonominis režimas padeda važiuoti taupiau, tačiau reikia pripažinti, kad net ir važiuojant įprastu režimu degalų sąnaudų skaičiai netemdo akių.

Ekonomiškas

Važiuojant tiek piko metu, tiek pustuštėmis gatvėmis, tiek plentu, tiek miesto centre, degalų sąnaudos siekė apie 6 litrus 100 kilometrų. Turint omenyje, kad šiuo automobiliu galima leistis į keliones, toks rodiklis atrodo prieinamas.

Be abejo, dyzelinis variklis patiks ne visiems, nors deklaruojama, kad šio „Ford Kuga“ emisija nesiekia apmokestinamos 130 g/km ribos, vadinasi, taršos mokesčio mokėti nereikėtų. Registracijos liudijime įrašyta, kad emisija siekia 119 gramų, tiesa, ji apskaičiuota pagal NEC. Pagal WLTP emisija siekia 141, teigiama, kad nuo kitų metų bus naudojami būtent šie duomenys, tokiu atveju mokestis siektų 60 eurų. Taigi, ar tai yra ateities poreikius tenkinantis miesto visureigis, kiekvienam teks spręsti pačiam.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt