Eismas

2020.11.29 16:00

Karantinas kirto ir viešajam transportui – didmiesčiuose mažėja autobusų, mažesniuose miestuose kartais lieka tik taksi

Žygintas Abromaitis, Jūratė Anilionytė, LRT TV naujienų tarnyba, LRT.lt2020.11.29 16:00

Šalies didmiesčiuose perpus mažiau žmonių keliauja viešuoju transportu. Vežėjai mažina gatvėse autobusų ir troleibusų, vairuotojams siūloma išnaudoti apmakamas atostogas, neatmetamas ir prastovų scenarijus.

Vairuotojas Robertas Putnikas vežioja keleivius trečiu greituoju autobuso maršrutu – vienu populiariausių Vilniuje. Pastarosiomis savaitėmis vairuotojas sako, važiuoti per miestą kur kas lengviau, nes mažiau automobilių. Bet ne taip smagu – keleivių taip pat labai mažai.

„Atrodo, vienas praktiškai važiuoji. Dar su dideliu autobusu, toks žinot. Kitą kartą pasižiūri – du-trys žmonės sėdi, tai pats save vežioji“, – sako vairuotojas.

Per karantiną Robertui ir kitiems Vilniaus viešojo transporto vairuotojams darbų sumažėjo – keleivių dabar perpus mažiau nei praėjusį lapkritį. Todėl peržiūrimi tvarkaraščiai – autobusų, troleibusų gatvėse mažiau. „Vilniaus viešojo transporto“ atstovė sako, situacija dar nėra kritinė, vairuotojai į prastovas nesiunčiami.

Žinios. Šalies didmiesčiuose perpus mažiau žmonių keliauja viešuoju transportu

„Darbuotojai, kurie įmonėje dirba ilgesnius metus, yra sukaupę papildomų dienų pailsėti, todėl mes savo darbuotojų į prastovas neišvarėme, pasiūlėme galimybę jiems pailsėti“, – sako įmonės atstovė Patricija Zarankaitė.

Sumažėję keleivių srautai reiškia ir mažesnes pajamas. Bet „Susisiekimo paslaugų“ atstovė sako, dabar svarbiausia – saugumas. Talkina ir keleivių kontrolė.

„Intensyvesnėse stotelėse, kuriose keleivių yra daugiau – įlipa ir išlipa – jie atlieka ir tą edukacinę funkciją: primena dėvėti kaukes, ne tik jas dėvėti, bet ir teisingai dėvėti pačiame viešajame transporte, tai tikrai reaguojame į situaciją ir bandome visus veiksmus pritaikyti taip, kad kelionės būtų maksimaliai saugios“, – teigia „Susisiekimo paslaugų“ atstovė Miglė Bielinytė.

Keleivių perpus mažiau ir Kaune. Atitinkamai autobusų, troleibusų kursuoja mažiau dieną, vėlyvą vakarą, bet piko valandomis – situacija nekito. Statistika rodo, kasdien Kaune viešuoju transportu vyksta apie 80 tūkst. gyventojų.

„Tai yra įvairaus amžiaus žmonės, įskaitant ir mokinius. Tėveliai ko gero mažiau leidžia atžalas važiuoti viešuoju transportu, bet priklauso. Mano brolis tris vaikus turi, važiuoja vyresnė autobusu ketvirtokė kaip didelė“, – teigia „Kauno autobusų“ rinkodaros direktorius Karolis Dekeris.

Situacija sunkesnė Klaipėdoje – dėl beveik perpus sumažėjusių keleivių uostamiesčio vežėjams tenka veržtis diržus. Skaičiuojama, kad pajamų gali trūkti nuo 15 iki 30 proc. palyginti su laikotarpiu prieš karantiną.

„Galimos ir prastovos, galimos ir atostogos, ir šiaip ieško kitų būdų, kaip optimizuoti savo veiklą šituo prastu momentu, tačiau neprarasti pajėgumų. Vis tiek situacija kažkada baigsis“, – mano „Klaipėdos keleivinio transporto“ direktorius Andrius Samuilovas.

Karantino grimasa atrodo taip – kuo mažesnis miestas, tuo sunkiau viešajam transportui. Štai Alytuje autobusai nuo pusės dešimtos ryte iki 13.30 išvis nevažinėja. O savaitgalį lieka tik taksi, pavežėjai arba nuosavas automobilis.