Eismas

2020.11.29 09:11

Mokslininkų tyrimas atskleidė – pagalbinės vairavimo sistemos labiau kenkia, nei padeda

LRT.lt2020.11.29 09:11

Elektroninėms pagalbinėms vairavimo sistemoms vis labiau tobulėjant, nauji Kelių saugumo draudimo instituto (angl. Insurance Institute for Highway Safety, arba IIHS) ir Masačusetso technologijos instituto (MIT) laboratorijos „AgeLab“ atlikti tyrimai rodo, kad vairuotojo dėmesys dažnai būna nukreipiamas ne ten, kur reikia, rašo caranddriver.com.

Tyrėjų grupė visą mėnesį stebėjo 20 Masačusetse gyvenančių savanorių vairavimo įpročius, naudojantis pagalbinėmis vairavimo sistemomis. Buvo fiksuojama, kaip dažnai tiriamieji nuima abi rankas nuo vairo arba nukreipia dėmesį nuo vairavimo į mobilųjį telefoną ar kitus automobilio interjero daiktus.

Tiriamųjų grupė buvo padalinta į du pogrupius po 10 žmonių: pusė jų vairavo „Land Rover Range Rover Sport“ su adaptyvia greičio palaikymo sistema (ACC), o kiti sėdo už „Volvo S90“, kuriame sumontuota ACC ir pagalbos vairuotojui sistema, neleidžianti iškrypti iš savo eismo juostos, vairo.

Nors tyrimo pradžioje viskas atrodė kaip įprastai, po mėnesio tiriamieji atsipalaidavo ir buvo žymiai labiau linkę nukreipti savo dėmesį kitur. „Lyginant su tyrimo pradžia, po mėnesio vairuodami automobilį su pagalbine vairavimo sistema vairuotojai buvo dvigubai dažniau linkę nukreipti dėmesį į kitus dalykus“, – sako IIHS vyresnysis mokslininkas ir pagrindinis tyrimo autorius Ianas Reaganas.

Svarbu pažymėti, kad šios saugos priemonės nėra skirtos vairuotojui pakeisti. Viešieji keliai yra sunkiai nuspėjama vieta, todėl vairuotojas visais atvejais turi išlikti budrus. Tyrimo išvados suteikė įdomių įžvalgų, tačiau svarbu suprasti, kad tai atskiri atvejai, iš jų negalima daryti rimtų apibendrinimų. Be jokios abejonės, nepamaišytų kur kas didesnės imties ir ilgesnės trukmės tyrimas.