Eismas

2020.11.28 21:23

Institucijos žongliruoja Kauno r. gyventojų nervais – 6 metus prašančiuosius išvaduoti iš spūsčių verčia laukti toliau

Paulius Vaitekėnas, LRT.lt2020.11.28 21:23

Kauno prieigose lyg grybai po lietaus dygsta nauji namai, gyvenimas nestoja, iki kol ritmą sustabdo didelės spūstys. Gyventojų ir automobilių daug, tačiau tinkamos infrastruktūros nėra. Seniūnijos ne kartą reiškė susirūpinimą, tačiau vis atsimušdavo į Kauno rajono savivaldybės arba Lietuvos automobilių kelių direkcijos sieną.

Į redakciją kreipęsis vietos gyventojas Dainius išliejo Kauno pakraštyje įsikūrusių Ringaudų ir Akademijos gyventojų apmaudą. Šiose gyvenvietėse kyla ištisi kvartalai, planuojamas darželis, tačiau norint pasiekti namus arba ryte nukakti į darbą tenka brautis pro mažą žiedą.

Ne tik Dainiui, bet ir kitiems vietos gyventojams kilo klausimas, kaip gali būti sudaroma galimybė plėtoti gyvenvietes neužtikrinant tinkamos infrastruktūros, susisiekimo.

Klausimų Dainiui ir sužinojus, kad apie 200 tūkst. eurų lėšų Kauno rajono savivaldybės šiemet liko nepanaudota. Tų pinigų, anot jo, galėtų pakakti svarbios gyventojams Gelžkeliuko gatvės sutvarkymui.

Spūstys tįsta iki pat Kauno

Gyventojai raštu kreipėsi ir į Susisiekimo ministeriją, prašydami išspręsti susisiekimo problemą Kauno rajone, tačiau nekilo jokios diskusijos. Už kelius Ringauduose, Akademijoje ir šalia šių gyvenviečių atsakingos Kauno rajono savivaldybė ir Kelių direkcija, tačiau gyventojams atrodo, kad šios tik stengiasi viena kitai permesti atsakomybę.

„Vakarinio piko metu transporto srautas Šakių kryptimi formuoja spūstis ne tik Šakių plente, bet ir europiniame kelyje A5 (E67), dėl to įvyko ne vienas eismo įvykis, nukentėjo ne vienas tarptautinių krovinių vežėjas. Įvykus eismo įvykiui spūstys nusidriekia net iki kelio A1. Atkreiptinas dėmesys, kad transporto kamštis formuojasi nuo Ringaudų žiedo. Darytina išvada, kad žiedo pralaidumas išsemtas ir reikalinga skubi pertvarka, papildomai įrengiant dar vieną eismo juostą su nusukimu į Obelynės gatvę ir Šakių plentą, ko vietos gyventojai ir prašė prieš statant šį kelio įrenginį.

Apmaudu, kad investavus milijonines valstybės lėšas į transporto žiedų statybas Šakių plente (140) Kauno rajono savivaldybė nesugeba sistemiškai planuoti gyvenviečių plėtros ir jų infrastruktūros plėtros“, – rašoma Susisiekimo ministerijai pateiktame gyventojų prašyme.

Šiuo metu tarp Akademijos ir Ringaudų žiedų sankryžoje su Varžupio gatve atidarant prekybos centrą įrengiamas šviesoforas, o tai dar padidins transporto spūstis. Tarp Šakių plento ir Gėlių bei Margirio gatvių sankryžoje pradėtas statyti dar vienas prekybos centras su degaline, o Šakių plento ir Obelynės gatvės sankryžoje – dar vieno prekybos tinklo parduotuvė.

Prognozuojama, kad į juos apsipirkti vyks daugybė apylinkių gyventojų, todėl šiame Šakių plento ruože kils tikras chaosas, apie galimas pasekmes įspėja vietos gyventojai.

Darželių yra, bet privažiavimo – ne

Nepaisant visko, šioje rajono dalyje toliau vykdoma plėtra. Akademijos miestelyje, VDU Ugnės Karvelis gimnazijos teritorijoje, Kauno rajono savivaldybė skubos tvarka atidaro 170 vietų konteinerinį vaikų darželį. Anot gyventojų, vaikai daugiausia bus vežami iš Ringaudų ir aplink šią gyvenvietę esančių vietovių.

„Savivaldybė rytinio ir vakarinio piko metu suplanavusi vienpusį eismą Sodų, Mokyklos ir Pilėnų gatvėse. Akademijos miestelyje, Mokyklos gatvėje, šiuo metu veikia ne tik gimnazija, bet ir atidaromas vaikų lopšelis-darželis „Ąžuolėlis“. Jau ir šiandien eismo problemos čia tik didėja, o pradėjus dirbti dar vienam darželiui, kur atvežant vaiką į darželį daugumai vairuojančiųjų reikės atlikti kairį posūkį, Šakių plento pralaidumas bus galutinai uždarytas“, – apie ateities eismo iššūkius užsimenama gyventojų pateiktame rašte.

Matydami, kaip plėtojamas rajonas, gyventojai dar prieš šešerius metus kreipėsi į Kauno rajono savivaldybės administraciją prašydami išplatinti dviejų juostų Šakių plentą – šie būtini darbai atlikti nebuvo, – neleisti be Kelių direkcijos pritarimo planuoti visuomeninės paskirties objektų veiklos, nes tai ypač paveiktų eismo saugumą.

Gyventojų manymu, nemažą dalį vietinio automobilių srauto pavyktų nukreipti įrengus nuovažą nuo Kauno ir užvažą Kauno kryptimi kelio A5 ir Ringaudų seniūnijos Tiesiosios gatvės sankirtoje, tuo labiau kad kelyje A5 jau įrengtas viadukas, tačiau per 6 metus išsiplėtė gyvenvietės, o ne keliai ir susisiekimo galimybės.

Vietos gyventojai pateikė ir pluoštą pasiūlymų, kurie, jų manymu, pagerintų eismo sklaidą ties Ringaudais ir Akademija. Tačiau, užuot išasfaltavus siūlomą Gelžkeliuko gatvę, neseniai buvo išasfaltuota kita gatvė ir tai, anot Dainiaus, problemos neišsprendžia. Juolab kad Kauno rajono savivaldybė gyventojams buvo teigusi, jog nėra lėšų gatvei asfaltuoti.

Kelių direkcija: spūsčių bet kokiu atveju nepavyks išvengti

Kelių direkcija tikina, kad už gatves Ringauduose ir Akademijoje yra atsakinga rajono savivaldybė, kaip ir už probleminį kelią Kaunas–Zapyškis–Šakiai (nr. 140). LRT.lt pateiktame Kelių direkcijos komentare rašoma, kad šis kelias praranda valstybinio kelio funkciją – užtikrinti laisvą susisiekimą visoms transporto priemonėms – ir tampa miesto gatve.

„Akademijos sankryža buvo rekonstruota praėjusiais metais, ir inžineriniai sprendiniai jai parinkti, atliktus detalius eismo srautų modeliavimus. Vadovaujantis tais pačiais principais plėtojamas projektas ir kitoje sankryžoje (su Varžupio gatve) – po detalaus transporto srautų reguliavimo parinkti atitinkami inžineriniai sprendiniai. Derėtų atkreipti dėmesį, kad ten, kur yra priemiesčio zona, kamščių visiškai išvengti tiesiog neįmanoma dėl sparčios gyvenamųjų kvartalų plėtros“, – teigiama Kelių direkcijos komentare.

Tačiau priduriama, kad Kelių direkcija kartu su Kauno rajono savivaldybe ieško būdų, kaip spręsti minėtą problemą.

Žada nuovažų

Savo ruožtu Kauno rajono savivaldybė pateiktame komentare teigia, kad darželis įrengiamas Ugnės Karvelio gimnazijos teritorijoje, nes rajono savivaldybė neturi laisvos valstybinės žemės.
Tačiau atrodo, kad Tiesiosios gatvės ir kelio A5 jungties, kurios prašoma, vietos gyventojai gali ir nesulaukti. Kauno rajono savivaldybė tikina, kad transporto jungtis stipriai padidintų transporto srautą gretimose gatvėse. Vis dėlto Kauno miesto bendrojo plano sprendiniuose esą numatyta Europos prospekto tęsinyje dviejų lygių Armaniškių sankryža su keliu „Via Baltica“, o Kauno rajono savivaldybės planuose numatyta Gelžkeliuko gatvės nuovaža į kelią „Via Baltica“. Nors visa tai planuose yra, neatskleidžiama, kada darbai būtų pradėti, tik pažymima, kad už kelią „Via Baltica“ atsakinga Kelių direkcija.

Tuo metu už kelio Kaunas–Zapyškis–Šakiai, kuris, remiantis Kelių direkcijos pateikta informacija, praranda valstybinio kelio statusą, rekontrukciją vis dar atsakinga Kelių direkcija. Kaip teigiama Kauno rajono savivaldybės LRT.lt pateiktame komentare, šiame kelio ruože darbai vykdomi pagal 2020 metų sausio 6 dieną pasirašytą finansavimo sutartį, todėl už darbų priežiūrą, anot savivaldybės, atsakinga Kelių direkcija.

Kauno rajono valdžia: susirinkimo dalyviai projektams pritarė

Rajono savivaldybė taip pat tikina, kad iki gegužės 7 dienos buvo viešai pristatomas prekybos paskirties pastato projektas. Į gyventojų pastebėjimus gegužės mėnesį, anot Kauno rajono savivaldybės, buvo atsižvelgta, susirinkimuose dalyvavę gyventojai projektams esą pritarė.

Nesulaukę Kauno rajono savivaldybės ir Kelių direkcijos veiksmų, Ringaudų ir Akademijos gyventojai žada dar kartą kreiptis į Susisiekimo ministeriją. Jie tikisi, kad 6 metus institucijoms primenama problema pagaliau sulauks sprendimo iš esmės, nes, kaip teigia patys gyventojai, pastačius dar daugiau pastatų Ringaudų ir Akademijos apylinkėse visą laiką drieksis spūstys.