Eismas

2020.11.20 20:25

Baltijos jūroje pradedamas statyti vienas ilgiausių pasaulyje povandeninių tunelių

LRT.lt2020.11.20 20:25

Po daugiau nei dešimtmetį trukusio planavimo prasidėjo ilgiausio pasaulyje po vandeniu panardinto tunelio tiesimo darbai. Iki 40 m po Baltijos jūra vingiuosiantis tunelis, kurio atidarymas planuojamas 2029 m., sujungs Daniją ir Vokietiją ir ženkliai sutrumpins kelionės tarp šių dviejų šalių laiką, rašo „CNN Travel“. 

18 km ilgio tunelis yra vienas didžiausių Europos infrastruktūros projektų, kurio tiesimo darbai atsieis daugiau kaip 7 mlrd. eurų.

Palyginimui, 1993 m. baigtas 50 kilometrų ilgio Lamanšo tunelis, jungiantis Angliją ir Prancūziją, kainavo apie 13 mlrd. eurų. Nors ir ilgesnis nei Fehmarnbeltas, Lamanšo tunelis buvo nutiestas naudojant gręžimo mašiną, o ne panardinant į vandenį iš anksto pagamintas tunelio dalis.

Tunelis bus nutiestas per Fėmarno juostą – sąsiaurį tarp Vokietijos Fėmarno salos ir Danijai priklausančios Lolando salos ir taps alternatyva dabartiniam susisiekimui keltais tarp Rodbio ir Putgardeno, kuriuo kasmet naudojasi milijonai žmonių. Jei keldamiesi keltu užtrunkame apie 45 min., tai tuneliu sugaišime 7 min. traukiniu ir 10 min. automobiliu.

Prie tunelio statybos projekto dirbs iki 2,5 tūkst. žmonių. Tikimasi, kad tikrasis tunelio tiesimas prasidės 2023 m. ir truks apie 3 metus.