Eismas

2020.10.26 10:34

Į Aplinkos ministeriją nusitaikę liberalai: taršos mokestis yra ydingas ir turi būti peržiūrėtas

Paulius Vaitekėnas, LRT.lt2020.10.26 10:34

Pirmadienį spaudos konferencijos metu Lietuvos Respublikos liberalų sąjūdis įvardijo, kad matytų savo atstovus bent trijose ministerijose, viena jų – Aplinkos ministerija. Vienu iš kandidatų vadovauti šiai ministerijai įvardijamas liberalas Simonas Gentvilas pabrėžė, kad naujasis Seimas turėtų peržiūrėti vadinamąjį taršos mokestį, nes šis yra „ydingai suformuotas“.

„Šiandieninis automobilių registracijos mokestis užrakina skurdžius gyventojus su netaršiais automobiliais. Šis mokestis yra ydingai suformuotas, nes jei jūsų senelis, ar vyresnio amžiaus žmogus naudoja automobilį vos keletą kartų per metus, staiga jis negali jo net parduoti, nes parduoti per brangu. Šis mokestis turėtų būti peržiūrimas. Liberalai pasisako už mokesčių mažinimą, kad būtų mažinami tie mokesčiai, kurių išvengti galima, tačiau turime pasistengti, kad gyventojai rinktųsi ekologiškesnį gyvenimą“, – žurnalistams sakė Lietuvos Respublikos liberalų sąjūdžio narys Simonas Gentvilas.

Nuo liepos mėnesio registracijos mokestis yra taikomas tik lengviesiems ir lengviesiems krovininiams automobiliams, kurių išmetamo CO2 kiekis viršija 130 g/km. Jį reikia sumokėti registruojant automobilį pirmą kartą, t. y. kai norima įregistruoti naują ar iš užsienio įvežtą automobilį. Taip pat tais atvejais, kuomet keičiasi transporto priemonės valdytojas arba kai išregistruotas automobilis yra registruojamas pakartotinai.

Koks CO2 dydis nustatomas dažniausiai?

Registracijos metu automobilio CO2 dydis yra nustatomas konkrečiais įstatyme numatytais būdais, kurie yra taikomi tam tikra eiliškumo tvarka.

Pirmuoju būdu, t. y. iš pateiktų kilmės ir patvirtinimo dokumentų, CO2 kiekis buvo nustatomas dažniausiai – tai sudarė apie 67 proc. nuo visų atvejų. Tuo metu antrasis būdas, kuomet naudojamas lygiavertės transporto priemonės CO2 dydis, taikytas kiek daugiau nei 2 proc. automobilių.

Trečiasis būdas, panaudojant formulę, buvo pritaikytas apie 31 proc. automobilių, o tokių atvejų, kuomet reikėjo taikyti ketvirtąjį būdą, kai CO2 dydis apskaičiuojamas pagal formulę į ją įvedant lygiaverčių automobilių techninius duomenis, nebuvo.

Tarp tų, kuriems mokestis taikytas, didžiausią grupę sudarė automobiliai, kurių nustatytas išmetamas CO2 kiekis buvo nuo 151 iki 160 g/km. Į šią grupę patenkančių automobilių registracijos mokestis priklausomai nuo jų kuro rūšies siekia 40,5–90 Eur.