Eismas

2020.10.25 08:44

„iPhone“ įrenginių gamintoja tieks elektromobilių baterijas, kurias bus galima valdyti per nuotolį

LRT.lt2020.10.25 08:44

Bendrovė „Foxconn“, gaminanti ir „iPhone“ telefonus, siekia, kad iki 2027 m. naujoji atvirojo kodo platforma būtų naudojama 10 proc. elektromobilių visame pasaulyje, rašo „Car and Driver“.

„General Motors“ ir „Volkswagen“ ne vienerius metus užtruko kurdami elektrinę platformą, kuri yra elektromobilių verslo pagrindas. Ypač „Volkswagen“ siekia kuo aktyviau bendradarbiauti su kitais automobilių gamintojais, kad šie savo gaminamose transporto priemonėse naudotų jų sukurtą modulinę MEB sistemą ir kad ji savo kūrėjams neštų pelną. Tačiau atrodo, kad tų pačių klientų vaikosi ir netradiciniai tokių sistemų gamintojai.

Šią savaitę Taivane įsikūrusi bendrovė „Foxconn“, geriausiai žinoma kaip „iPhone“ ir daugybės kitų technikos įrenginių gamintoja, pristatė savo atvirojo kodo elektromobilių platformą MIH, apimančią kietojo būvio baterijų paketą ir interneto paslaugas transporto priemonės viduje. Pristatymo metu „Foxconn“ valdybos pirmininkas Young-Way Liu sakė, kad MIH yra programine įranga paremta atvira platforma. Anot bendrovės vadovo, programine įranga paremtos transporto priemonės „funkcijas ir charakteristikas galima keisti ir tobulinti, atnaujinant programinę įrangą jau po automobilio pristatymo klientui“.

Tikimasi, kad pirmasis automobilis, pagamintas naudojant šią platformą, į gatves išriedės po dvejų metų.

Techninė įranga bus modulinė ir lanksti, kad atitiktų automobilių gamintojų poreikius. „Foxconn“ atstovų teigimu, važiuoklės bazę, plotį ir aukštį galima reguliuoti. Galima rinktis priekinių, galinių ir visų varančiųjų ratų variantus su įvairiais varikliais, pradedant 95 kW ir baigiant 340 kW su papildomomis specifikacijomis, atsižvelgiant į klientų poreikius.

Įspūdingiausia yra tai, kad „Foxconn“ turės kietojo būvio bateriją, kurią bus galima įsigyti jau 2024 m. Kietojo būvio baterijos įkraunamos greičiau ir jų talpa yra didesnė nei šiuo metu elektromobiliuose naudojamų ličio jonų baterijų. Sukurti stabilią, ilgai tarnaujančią kietojo būvio bateriją vis dar yra nemenkas iššūkis. Bendrovė bendradarbiauja su baterijų tiekėju CATL ir kietojo būvio baterijas gaminančia bendrove SES.

Programinės įrangos platforma būtų prijungta prie „Foxconn“ debesies ir turėtų „EV rinkinio“ SDK, kurį automobilių gamintojai galėtų prijungti prie savo transporto priemonių ir tokiu būdu valdyti bei naudoti baterijų paketą ir platformą. Sistema galėtų būti atnaujinama, papildant ją naujomis funkcijomis, tokiomis kaip nuotolinis atrakinimas arba pagalbos vairuotojui sistemos.