Eismas

2020.10.18 11:15

Vos prieš savaitę pasirodžiusi naujoji „Seat Ateca“ – apgaulingas miesto visureigis, mėgstantis didesnes apsukas

apžvalga
Paulius Vaitekėnas, LRT.lt2020.10.18 11:15

Vyraujant aršiai kovai mažų miesto visureigių (SUV) kategorijoje gamintojai toliau ieško sprendimų, kaip sudominti vairuotojus. Vieni dėmesį bando pavergti naujausiomis kategorijomis, o kiti stengiasi įtikti šeimoms. Vos prieš savaitę Lietuvoje pasirodęs naujasis „Seat Ateca“ siekia tapti geriausiu tarpiniu variantu tarp miesto ir užmiesčio automobilių.

Iš tiesų dabar „Seat“ gali pasiūlyti tris visureigius: „Arona“, „Tarraco“ ir tarpinį šių modelių variantą „Ateca“. Pastarasis ne tik giminaitį „Arona“, bet ir daugumą kitų gamintojų miesto visureigių lenkia salono talpa. Nors „Ateca“ vadinamas SUV, mieste gyvenančiai šeimai jis gali tapti prabanga.

Gamintojo atstovas teigė, kad „Ateca“ skirta tiems, kam „Arona“ yra per maža, o „Tarraco“ – per didelis. Todėl šis automobilis, tikėtina, geriausiai atsiskleistų važiuojant į sodybą, keliaujant į gamtą.

Naujoji „Ateca“ dar labiau primena kitus „Volkswagen“ grupės SUV automobilius, ypač „Volkswagen Tiguan“ ir „Škoda Karoq“. Todėl, žiūrint iš šalies, lengva susipainioti, koks automobilis prieš akis. Ir tik įsėdęs į „Ateca“ ir pamatęs gamintojo logotipą supranti, kad tai „Seat“.

Anksčiau „Seat“ neretai buvo laikoma pigesne „Volkswagen“ kopija, surinkta Ispanijoje, bet laikai pasikeitė.

Nauja išvaizda

Naujoji „Ateca“ išsiskiria agresyvesnėmis priekinės dalies formomis. Automobilio grotelės platesnės, o tai suteikia daugiau sportiškumo. Pasikeitė ir automobilio salonas – tapo kiek jaukesnis ir patogesnis tiek vairuotojui, tiek keleiviams.

„Seat“ dizaineriai nepersistengė ir saloną pavertė „Tarraco“ prieškambariu. Kaip ir didžiojo brolio salone, vairuotojui ir keleiviams į pagalbą atskuba du ekranai, iš kurių vienas – jutiklinis. Tiesa, centrinis jutiklinis ekranas modernesnis nei „Seat“ pirmtakų, juo lengviau naudotis, taip pat atsirado savotiškas darbalaukis – ekrane iš karto rodoma trijų funkcijų informacija. Be jokių ieškojimų kelionės metu ekrane iš karto galima stebėti navigacijos rodmenis, muzikos grotuvo informaciją ir, pavyzdžiui, mobiliojo rodmenis (susiejus automobilio kompiuterį su išmaniuoju įrenginiu).

Taip, nemažai automobilių gamintojų jau diegia tokią galimybę jutikliniuose ekranuose, todėl „Seat“ neatsilieka nuo tendencijų.

Už vairo sumontuotas skaitmeninis ekranas, kuriame pateikiama visa reikalinga kelionės informacija. Kuo smagus skaitmeninis ekranas? Ne tik spalvomis, bet ir tuo, kad galima rinktis spidometro, tachometro ir kitų rodmenų formą ir jų vaizdavimą ekrane. Tokį sprendimą turi prabangūs vokiški automobiliai, turi jį ir „Seat“.

Salonas įrengtas estetiškai, nevargina formų gausa ir atsikišę plastiko akcentai. Gal kiek į akis krinta grubus plastikas, kuriuo padengtas centrinis prietaisų skydelis. Pastuksenus į jį girdimas šioks toks barškesys, būdingas kietam plastikui. Yra vairuotojų, kurie drąsiai tokį sprendimą įvardija, – pigi apdaila, tačiau geriau ne spręsti, kiek atsiėjo salono įrengimas, o pasidairyti, kas dar gero automobilyje.

Kitaip nei „Seat Leon“, šis modelis turi mygtukus ir sukiklius. Tiesa, komforto funkcijas galima reguliuoti tiek mygtukais, tiek jutikliniu ekranu. Pavyzdžiui, jutikliniame ekrane pasirinkę salono vėdinimo funkciją, rasite daugiau pasirinkčių nei naudodami įprastus mygtukus. Taigi šiame automobilyje jutiklinis ekranas savotiškai atlieka detalesnių nustatymų vaidmenį, paprasčiau tariant, nusistatote ekrane, koreguojate mygtukais.

Nuotoliniai valdikliai

Automobilis taip pat turi nuotolinę šildymo sistemą. Paprasčiau tariant, papildomame pultelyje yra funkcijos, kuriomis galima naudotis nesant automobilyje, pavyzdžiui, šaltą rytą įjungti šildymą salone, kol baigiate gerti paskutinį kavos gurkšnį. Tai gana paprastas priedas, tačiau visi mėgsta iš ryto įlipti į šiltą automobilį.

Bene svarbiausia, kuo „Ateca“ yra kitokia nei dauguma miesto visureigių, – salono talpa. Nors automobilis neatrodo labai didelis, vietos užtenka tiek priekyje, tiek gale. Erdvės – kaip įprastame visureigyje, todėl be vargo vietos užteks ne tik galvai, bet ir kojoms.

Vietos nemažai ir bagažinėje, kuri veikia automatiškai, paspaudus mygtuką salone arba raktelyje. Gamintojo teigimu, kadangi tai automobilis mėgstantiesiems važiuoti toliau ir vežantiesiems daugiau daiktų, automatinis bagažinės atidarymas tapo įprastu, dažnai baziniu įrenginiu. Tad iš gamintojo pareiškimų galima spręsti, kad automobilis labiau skirtas tiems, kurie juda tarp miestų.

Užmiestyje jaučiasi geriau nei mieste

Kad automobilis geriau jaučiasi ne apkrautose miesto gatvėse, rodo ir degalų sąnaudos, kurios mieste bandymo metu dažnai siekė apie 10 litrų 100 kilometrų. Turint omenyje, kad Lietuvoje žaibiškai auga hibridinių automobilių paklausa, su tokiomis sąnaudomis pavergti kažkieno širdį gali būti sudėtinga, ypač jei tas kažkas retai kiša nosį už miesto ir gyvena bute.

Tiesa, degalų sąnaudas bent šiek kontroliuoti padeda važiavimo režimai, o jų yra ne vienas. Prie automatinės pavarų dėžės perjungimo svirties esantis sukiklis perjungia važiavimo režimą į ekonominį, sportinį, neutralų, skirtą neasfaltuotiems keliams ar skirtą slidžiai kelio dangai.

Kaip ir įprasta, ekonominis režimas neleidžia apsukoms kilti drastiškai, automobilis pajuda vangiau, tačiau važiuoja taupiau. Sportinis režimas suaktyvina stabdžius, kiek sukietėja pakaba, automobilis iš vietos pajuda dinamiškiau. Kiti režimai, be pakabos ir akceleracijos pokyčių, pritaiko ir saugumo asistentų darbą kelyje.

Bandyta „Ateca“ turi 2,0 litrų benzininį variklį, išvystantį 190 AG. Ir vis dėlto „Ateca“ galima vadinti visureigiu, gal ne visiškai miesto, gal ir ne bekelių monstru, tačiau automobilis varomas keturiais ratais. Bent jau tokią informaciją pateikia skaičiukas, esantis ant bagažinės dangčio.


Kaip ir minėjome, mieste automobilis ekonomiškumu nepasižymi, tačiau užmiestyje momentinės degalų sąnaudos svyravo apie 6 litrus, važiuojant 90 km/val. Taigi, jei nenorite didelio ir sunkaus visureigio, bet reikia talpios transporto priemonės su dalimi visureigio savybių, „Ateca“ gali tapti neblogu šeimos draugu.

Populiariausi