Eismas

2020.10.17 13:47

Prireiks kantrybės: spūstys iš Kauno dar nesitrauks – Kalėdas teks sutikti išraustose gatvėse

Valdemaras Šukšta, LRT.lt2020.10.17 13:47

Rudenį Kauno vairuotojus pasitiko nemažai kelio darbų, dalis gatvių sulaukė kapitalinio remonto. Be įprastų spūsčių piko metu, automobilių eilės dar nusidriekė ir aplink remontuojamas gatves – kartais jos tęsiasi ir apie valandą. Dalį kelių tvarkymo darbų laikinojoje sostinėje žadama užbaigti šiemet, bet šį tą sutvarkyti liks jau 2021 metais.

Kur darbai bus baigti šiemet, kur – kitąmet?

Vieni intensyviausių darbų vyksta centre esančioje Kęstučio gatvėje – darbų pabaiga numatyta šių metų gale. Taip teigė Aloyzas Pakalniškis, Kauno miesto savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas. Bet, pasak jo, dalis kelio darbų laikinojoje sostinėje persikels į kitus metus: viaduko renovacija Žemaitės ir P. Kalpoko gatvėse, Kovo 11-osios g. ir Taikos prospekto remonto darbai.

„P. Kalpoko viaduko darbai ne visi bus užbaigti šiais metais, nes šiuo metu vykdomi tinklų iškėlimo darbai, kurie nepriklauso nuo rangovo. Tik iškėlus dujotiekį ir ESO tinklus bus galima rekonstruoti viaduką. Darbų pabaiga nusikėlė į 2021 m. pavasarį“, – LRT.lt komentavo A. Pakalniškis.

Kaip anksčiau pranešimuose skelbė Kauno miesto savivaldybė, 60 metų stovėjęs viadukas buvo avarinės būklės. Demontavus senąją konstrukciją, bus pastatyta visiškai nauja. Šiuo metu dalis P. Kalpoko ir Žemaitės gatvių yra uždarytos.

Kovo 11-osios g. šiemet turėtų būti užbaigti du trečdaliai darbų. Anot A. Pakalniškio, atkarpa nuo Savanorių iki Taikos pr. bus suremontuota šiais metais, o likusios dalies darbai bus užbaigti kitais metais. Rugsėjį savivaldybė skelbė, kad šioje gatvėje iš pagrindų atnaujinta važiuojamoji gatvės dalis, tvarkomi dviračių takas, šaligatvis. Šiemet turėtų būti užbaigti ir Taikos pr. važiuojamosios dalies ir didžiosios dalies gatvės bortų remonto darbai.

„Keliose atkarpose bus suremontuoti ir šaligatviai su dviračių taku. Didžioji dalis šaligatvių įrengimo kelsis į kitus metus“, – apie vieną ilgiausių Kauno gatvių sakė A. Pakalniškis.

Beje, darbininkai pluša ir centrinėje pėsčiųjų S. Daukanto gatvėje – vasarą joje pradėtas kapitalinis remontas. Rekonstruojant gatvę buvo išardyta senoji danga, keičiamos nuotekų trasos ir apšvietimo tinklas. Šįmet, pasak A. Pakalniškio, planuojama padaryti apie pusę darbų ir pradėti kloti granitą, o kitų metų viduryje kapitalinį remontą užbaigti.

Spūstyse – apie valandą

Tačiau dėl remonto darbų miestiečiams dar tenka pastovėti spūstyse. Kauno miesto savivaldybės administracijos Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius teigė, kad atliekant darbus Taikos pr. didesni transporto srautai pasijaučia artimose gatvėse, pavyzdžiui, Birželio 23-iosios, A. Baranausko, Partizanų gatvėse, Pramonės prospekte.

„Visi žmonės mėgina vengti Taikos pr. ir suvažiuoja į kitas artimas gatveles, dėl to ten susidaro didesnės spūstys. Bet kai atkarpos būna sutvarkomos, pastebime iš karto, kad toje vietoje ženkliai sumažėja spūsčių“, – minėjo M. Matusevičius. Jis pridūrė, kad stebint miesto eismą per kameras matyti, kad kai kur automobilių spūstys tęsiasi ir apie valandą.

Vakarinio piko metu, keliaujant mieste ir naudojantis eismo programėle „Waze“, galima pamatyti, kad grūstys yra ne tik Savanorių prospekte ir gatvėse, kurios veda į jį, bet ir aplink Taikos prospekte.

Panašus vaizdas yra ir rytinio piko valandomis.

M. Matusevičius pasakojo, kad kai per vieną dieną buvo keičiami Birželio 23-iosios, A. Baranausko gatvių ir Taikos pr. sankryžos pagrindai ir iš trijų eismo juostų vairuotojams buvo palikta tik viena, pasijautė, jog greta esantis Savanorių pr. buvo perkrautas. Tačiau, atvėrus sankryžą, eismo srautai tapo panašūs į tuos, kurie buvo pernai tokiu metu.

Tiesa, M. Matusevičius užsiminė, kad automobilių Kauno gatvėse galėjo padaugėti ir dėl koronaviruso. Šiuo metu miesto viešuoju transportu keliauja apie 20 proc. mažiau keleivių.

„Tikėtina, kad dalis jų darbo vietas ar mokyklas pasiekia automobiliais. Tai manome, kad automobilių nesumažės tiek, kiek buvo 2019 m.“, – sakė M. Matusevičius. Vis dėlto, jis tikisi, kad, užbaigus darbus važiuojamosiose gatvių dalyse, automobilių srautai bus artimi pernykščiams rodikliams.

Paklaustas, ar sulaukiama gyventojų skundų dėl darbų ir spūsčių, M. Matusevičius atsakė, kad pasipiktinimo pačioje pradžioje nestigo, tačiau dabar situacija ramesnė.

„Skundų dabar daug negauname, bet mes žinome ir jaučiame nepasitenkinimą dėl spūsčių“, – teigė M. Matusevičius ir pridūrė, kad stengiamasi kuo geriau informuoti apie darbus, siūlyti alternatyvius maršrutus.

Taip pat skaitykite