Eismas

2020.10.14 17:28

Vilniaus pakraštyje – akcija dėl pražūtingo kelio ruožo: kone 300 mašinų lėtino eismą, policija laikinai uždarė kelią

Paulius Vaitekėnas, LRT.lt2020.10.14 17:28

Trečiadienio vakarą Vilniaus pašonėje esančios Tarandės gyventojai susirinko į akciją, kurios metu lėtai judančių automobilių kolona siekiama atkreipti dėmesį į pavojų vadinamojo Tarandės apsisukimo vietoje. Organizatorių teigimu, koloną sudaryti turėtų apie 100 automobilių, tačiau dalyvių sulaukta apie 300. Buvo planuojama važiuoti 30 km/val. greičiu.

Organizatorių teigimu, tokiu būdu siekiama atkreipti institucijų, kurios esą jau kurį laiką žada arba žadėjo saugesnius inžinerinius sprendimus, dėmesį, nes klausimas iki šiol iš mirties taško nepajudėjo.

Vilniečių akcija prie pavojingojo Tarandės apsisukimo – judrioje gatvėje automobilių kolona lėtino eismą

„Mes siekiame, prašome ir reikalaujame atsakingų institucijų imtis veiksmų, kad galėtume saugiai patekti namo. Ši vieta jau seniai turėjo būti sutvarkyta, buvo paruošti projektai, tačiau visos institucijos į tai žiūri atsainiai, vis nustumdamos šį klausimą į šalį“, – LRT.lt sakė Tarandės seniūnaitė Aurelija Dilkė.

Automobilių kolona pajudės nuo Vakarinio aplinkkelio netoli Pilaitės prospekto. Automobiliai važiuos iki Tarandės bendruomenės centro, esančio Tarandės gatvėje.

Rugpjūčio pradžioje šioje kelio vietoje per trijų automobilių susidūrimą žuvo vienas žmogus. Tačiau kaip ir tąkart, taip ir dabar vietos gyventojai pabrėžia – apsisukti gatvėje, kuria automobiliai neretai skrieja daugiau nei 80 km/val., yra pavojinga, o norintieji grįžti namo kas dieną rizikuoja.

„Sukdami į kairę mes rizikuojame, todėl šia akcija norime paspartinti procesą, kad būtų greičiau įgyvendinti Kelių direkcijos žadėti inžineriniai sprendimai, o iki tol būtų užtikrinamas saugumas kitomis priemonėmis, pavyzdžiui, šviesoforu“, – sakė viena iš akcijos iniciatorių.

A. Dilkės teigimu, susidomėjusiųjų akcija netrūksta, kolonoje dalyvavo apie 300 automobilių.

Į akciją Tarandės bendruomenė kvietė ir Vilniaus miesto savivaldybės atstovą, tačiau dėl saviizoliacijos vicemeras Vytautas Mitalas atvykti negalėjo. LRT.lt telefonu jis sakė, kad savivaldybė kreipėsi į Lietuvos automobilių kelių direkciją (toliau – Kelių direkcija) dėl tunelio ir prašė jį įrengti anksčiau nei 2024 metais, kaip buvo planuojama. Tačiau dėl laikinųjų saugumo priemonių, kol bus įrengtas tunelis, V. Mitalo teigimu, spręsti turėtų Kelių direkcija.

Šviesoforo nebus

LRT.lt pateiktame Kelių direkcijos komentare rašoma, kad valstybinės reikšmės keliuose turi būti užtikrintas atitinkamas eismo kokybės lygis pagal kelio kategoriją. Vadinamasis Tarandės apsisukimas yra magistralinio kelio A2 Vilnius–Panevėžys 9,46 km, pro jį pravažiuoja 42 881 automobilis per parą.

„Tokio intensyvumo keliuose būtina užtikrinti nepertraukiamo saugaus eismo sąlygas, o įrengus šviesoforą bus stabdomas visas iš automagistralės ir aplinkinių gyvenviečių atvažiuojančių automobilių srautas, kas gali lemti dideles transporto spūstis, kurios gali nusidriekti netgi iki automagistralės. Spūsčių formavimasis automagistralėje gali turėti neigiamos įtakos eismo saugai dėl susidariusių greičių skirtumų tarp staigiai stabdančių ir dideliu greičiu atvažiuojančių automobilių. Atsižvelgiant į tai, tokia eismo organizavimo priemonė, kaip šviesoforas, šioje vietoje yra netinkama“, – teigiama raštu pateiktame komentare.

Kelių direkcija informavo, kad pagal susitarimą direkcija planuoja įrengti ne tik tunelinį nuvažiavimą, bet ir pėsčiųjų viaduką, o už gretimą kelią būtų atsakinga savivaldybė.

„Atkreipiame dėmesį, kad 2020 metų rugsėjo 2 dieną Kelių direkcijoje vyko posėdis, kurio metu Kelių direkcija ir Vilniaus miesto savivaldybė susitarė ieškoti būdų, kaip paspartinti projekto įgyvendinimą, kad jis būtų įgyvendintas anksčiau, nei numatyta bendradarbiavimo sutartyje. Atsižvelgusi į situaciją, Lietuvos automobilių kelių direkcija iki šių metų pabaigos inicijuos pirkimą dėl tunelinio pravažiavimo“, – priduriama LRT.lt pateiktame komentare.

Vis dėlto, pasak Lietuvos automobilių kelių direkcijos, visos šio susitarimo dalys turi būti įgyvendintos vienu metu, tad neatmetama, kad tai, kaip planuota, užtruks iki 2024 metų pabaigos.