Eismas

2020.10.01 20:31

Taisyklių pažeidėjus stabdančios Vilniaus sankryžos – žalio signalo gali tekti laukti 7 min. ir daugiau

Paulius Vaitekėnas, LRT.lt2020.10.01 20:31

Vilniuje žalio šviesoforo signalo laukiate 5 ar daugiau minučių? Patys kalti… Šviesoforų darbą sostinės sankryžose padeda reguliuoti specialūs jutikliai ir kameros, todėl vairuotojams, prie šviesoforo sustojusiems nesilaikant kelių eismo taisyklių (KET), žalio šviesoforo signalo gali tekti laukti ilgai.

Į LRT.lt redakciją kreipęsis vilnietis pasakojo savaitgalio naktį žalio šviesoforo signalo V. Pietario ir S. Konarskio gatvių sankryžoje laukęs bemaž 7 minutes. KET taisyklių nesilaikantiems vairuotojams žalio šviesoforo signalo gali tekti laukti ir dar ilgiau, teigia Vilniaus miesto eismo valdymo departamento Eismo valdymo skyriaus vadovas Robertas Markovskis.

„Patikrinome sistemos duomenis ir tokia situacija iš tiesų buvo. Kai kuriais atvejais tas laukimas gali būti ir dar ilgesnis. Viena priežasčių – pačių vairuotojų elgsena. Šiuo atveju svarbu nepamiršti kelių eismo taisyklių 165 punkto, kuriame parašyta, kad degant draudžiamajam šviesoforo signalui vairuotojas privalo sustoti prieš „Stop“ liniją arba „Stop“ ženklą, o jeigu to nėra, prie šviesoforo“, – sakė R. Markovskis.

Eismo kuriozai sostinėje: kodėl žalio šviesoforo signalo gali tekti laukti net 7 minutes?

Jis pabrėžia, kad visose sankryžose yra įrengti transporto jutikliai. Tokių sankryžų priskaičiuojama per 290. Vienose sankryžose prieš „Stop“ liniją yra įrengtos indukcinės kilpos, kitose – sumontuoti vaizdo jutikliai, skaičiuojantys transporto priemones atpažindami vaizdą, kiti veikia infraraudonųjų spindulių principu ir fiksuoja temperatūros pokyčius.

„Visais atvejais esmė yra tokia pati: kai vairuotojas sustoja prie „Stop“ linijos, jutikliai jį užfiksuoja ir yra iškviečiamas žalias šviesoforo signalas. Jis įsijungia iš karto, kai baigia važiuoti kiti eismo dalyviai“, – pasakojo specialistas.

Anot jo, labai svarbu, kad vairuotojas sustotų prieš „Stop“ liniją, kaip parašyta KET, nes dažniausiai pasitaikančios problemos būna dvi: vairuotojai sustoja iki linijos per kokius 5 metrus arba ją kerta, todėl jutiklis neužfiksuoja transporto priemonės.

Dažniausiai taip ilgai laukti gali tekti naktį, kai nėra kitų eismo dalyvių ir jei jutiklis neužfiksuoja transporto priemonės, t. y. „Stop“ linija kertama arba sustojama gerokai prieš ją.


Paklausus, kodėl šviesoforai naktį nėra išjungiami (nėra paliekamas mirksintis geltonas signalas, informuojantis vairuotojus, kad sankryžoje reikia vadovautis pirmumo ženklais), kaip buvo daroma prieš keletą metų, pašnekovas tvirtina, jog tokie sprendimai priimti po tragiškų įvykių sostinės gatvėse.

„Iki 2015 metų tokių sankryžų buvo nemažai, tačiau jau 4–5 metus ši praktika nebetaikoma po ypač skaudžių eismo įvykių, pasibaigusių žūtimis. Savivaldybės Saugaus eismo komisijoje, diskutuojant su policijos pareigūnais, buvo priimtas sprendimas atsisakyti tokio valdymo būdo, todėl šviesoforai veikia ir naktį“, – sakė Eismo valdymo skyriaus vadovas.

Jis tikina, kad geriau šiek tiek palaukti nei turėti skaudžių pasėkmių. Tiems vairuotojams, kurie laikosi KET, sustoja pagal taisykles, ilgai laukti esą nereikės, naktį žalias signalas užsidegs ne ilgiau nei po 30 sekundžių.

Ir nors eismo valdymą padeda užtikrinti specialūs jutikliai ir kameros, anot pašnekovo, sunkumų kai kuriose sankryžose kyla.

R. Markovskis sako, kad sunkiausia suvaldyti eismo srautus tose sankryžose, kuriose susikerta judriausios gatvės. Pirmoje vietoje pagal sudėtingumą specialistas įvardija Kalvarijų–Kareivių–Ozo gatvių sankryžą, antroje yra Ukmergės–Geležinio Vilko gatvių sankryža. Šias sankryžas per parą kerta apie 100 tūkst. transporto priemonių.

„Šiose sankryžose tiek vairuotojams tenka susidurti su nepatogumais piko metu, tiek ir mums, siekiant suvaldyti srautus. Tačiau reikia pabrėžti, kad svarbus yra vairuotojų elgesys, nes dažnai judriausiose miesto vietose vairuotojai blokuoja sankryžas. Taip jie blogina vieni kitiems situaciją, ilgina kelionės trukmę, o mums sunku užtikrinti pralaidumą, nes vienas užblokuoja sankryžą, užsidega kitiems žalia, o srautas stovi“, – spūsčių susidarimo priežastis sankryžose įvardijo specialistas.