Eismas

2020.09.27 10:29

JAV didmiestis planuoja masinį automobilių lėtinimą – specialiems įrenginiams paklos virš 11 mln. dolerių

LRT.lt2020.09.27 10:29

Nors greičio lėtinimo kalneliai gali sumažinti eismo intensyvumą vienoje gatvėje, jie taip pat sėkmingai gali nukreipti automobilių srautą kita, šalia esančia gatve, kur tokios lėtinimo priemonės nėra įrengtos, rašo caranddriver.com.

Tačiau vargu ar kas abejoja, kad greičio mažinimo kalneliai puikiai atlieka automobilių lėtinimo funkciją. „Nors vairuotojai dažnai skundžiasi, kad turi sulėtinti greitį, norėdami įveikti šiuos įrenginius, pasirinkimas šioje srityje nėra didelis. Jų veiksmingumas lėtinant automobilių greitį yra neginčijamas“, – Federalinės greitkelių administracijos atliktame tyrime cituojamas Transporto departamentas.

Taigi, turint visa tai omenyje, galime užsukti į Detroitą, kuris galų gale pasidavė visuomenės spaudimui įrengti greičio lėtinimo kalnelius viename iš prestižiškiausių miesto rajonų – šią savaitę buvo pranešta apie ketinimą kitais metais visame mieste įrengti 4500 greičio mažinimo kalnelių, t. y. beveik tris kartus daugiau nei 2020 m., kuomet Detroite atsirado 1200 tokie įrenginiai.

Eksperimentuoti su greičio mažinimo kalneliais Detroitas pradėjo 2018 m., kuomet visame mieste jų buvo įrengta 32. Kitais metais šis skaičius smarkiai išaugo ir siekė net 543. Detroito valdžios atstovai teigia, kad numatomi įrengti greičio mažinimo kalneliai miestui kainuos 11,5 mln. JAV dolerių. Įrengimo darbų pradžia numatyta pavasarį, o kalneliai turėtų atsirasti tik tose gatvėse, kur maksimalus leistinas greitis ribojamas iki 40 km/val. Miesto atstovų teigimu, prioritetai bus sudėlioti pagal eismo intensyvumą, apylinkėje gyvenančių vaikų skaičių ir gautų pranešimų apie viršytą leistiną greitį skaičių. Miesto gyventojai gali internetu užpildyti specialią formą ir išreikšti pageidavimą, kad jų gatvėje būtų įrengti greitį mažinantys kalneliai.

Vienas iš akstinų pranešti apie ketinimus įrengti greičio ribojimo kalnelius buvo Green Acres Woodward rajono gyventojų savavališkai įrengtos greičio ribojimo priemonės, kurias miesto valdžia netrukus pašalino (ir pakeitė oficialiomis).

Ir ne tik Detroito gyventojai siekia, kad vairuotojai lėtintų greitį gyvenamųjų rajonų gatvėse. Po to, kai liepą Santa Anoje, Kalifornija, gatvės lenktynių metu žuvo du pėstieji, miesto valdžia pranešė ketinanti imtis įvairių priemonių greitį viršijantiems vairuotojams pažaboti, tarp kurių buvo ir greitį mažinantys kalneliai. Njuheiveno, Konektikutas, policija šią vasarą įrengė net keletą greitį mažinančių kalnelių, siekdama užkirsti kelią miesto gatvėse vykstančioms traukos (angl. drag) lenktynėms. Visgi kai kurie miestai, kaip antai Emetas Aidahe, pasisako prieš greitį mažinančius kalnelius, nes mano, kad jie gali trukdyti sniego valymo darbams žiemą. Čia greitį stengiamasi riboti kitomis priemonėmis, pavyzdžiui, pastatant daugiau „Stop“ ženklų.

Tuo tarpu Filadelfijoje diskusija dėl greitį mažinančių kalnelių vyksta kiek griežtesniu tonu. North Simpson gatvės rajone gyvenantys žmonės patys pasistatė greitį ribojančius ženklus, tačiau tai nepadėjo atgrasyti palakstyti mėgstančių vairuotojų. Tuomet gyventojai kreipėsi į savivaldybę su prašymu įrengti greitį ribojančius kalnelius, tačiau jokių priemonių nebuvo imtasi, kol šioje gatvėje buvo nušautas septynmetis, o jo užpuolikai sušoko į automobilius ir dideliu greičiu pasišalino. Rajono gyventojai mano, kad jei gatvėje būtų įrengti greitį ribojantys kalneliai, nusikaltėliai galbūt nesijaustų taip drąsiai.

„Kai gatvėje įrengti greitį mažinantys kalneliai ir vairuotojai žino, kad negalės kaip niekur nieko pralėkti, jie tiesiog ta gatve nebevažiuos“, – sako vietos gyventojas Jamaras Youngas.