Eismas

2020.09.27 18:46

Dizaino išsišokėlis „Citroën C3“: viduje – it lagamine, kuriame sunku viską sutalpinti

apžvalga
Paulius Vaitekėnas, LRT.lt2020.09.27 18:46

Arši kova mažų miesto hečbekų rinkoje verčia gamintojus pasiraitoti rankoves ir paprakaituoti kuriant ne tik patrauklų, bet ir patogų bei maloniai važiuojantį automobilį. Prancūzų gamintojams beveik visuomet pavykdavo sukurti akį traukiančius automobilius, o tarp jų – ir „Citroën“, kurių modelis C3 turėtų konkuruoti su „Renault Clio“ bei „Peugeot 208“.

Naujasis C3 – evoliucinis modelis, išvaizda truputį primenantis ankstesnės kartos modelius. Kaip sakoma, nereikia išradinėti dviračio, tad „Citroën“ to ir nedarė. Kol kiti gamintojai kuria automobilius, kurių salone vairuotojas ir keleiviai gali pasijusti lyg kosminiame laive, C3 toli nuo žemės atitrūkti neleidžia ir sveikina įsėdus į paprastą miesto hečbeką.

Dizaino išsišokėlis „Citroen C3“: viduje – it lagamine, kuriame sunku viską sutalpinti

„Clio“ ir „208“ modeliai paminėti neatsitiktinai – visi jie prancūziški, visi panašaus dydžio ir net panašių formų, tačiau labai skirtingi. Pastarieji hečbekai yra nuskynę Lietuvos metų automobilio ir Europos metų automobilio apdovanojimus.

Tačiau tai nereiškia, kad C3 yra tarsi trečias brolis paklydėlis – jis turi savitą stilių, įdomius ir kai kam gal net keistus dizaino sprendimus. Juk ne kiekvieno automobilio dureles uždarote lagamino rankena, tiesa?

Neįprasti dizaino sprendimai

C3 interjere ir eksterjere dominuoja nelygių paviršių dizainas. Durelių plastikas papuoštas kauburėliais, panašių elementų esama ir salone. Tai suteikia žaismingumo, automobilis neatrodo toks nuobodus, koks veikiausiai būtų be šių elementų.

Nuo ankstesnio C3 modelio išoriškai bene labiausiai pasikeitė automobilio priekis. Priekinės grotelės ir žibintai sukuria vieną liniją, o po ja esantys dideli žibintai priekinei automobilio daliai suteikia daugiau masės. Panašius žibintus turi „Nissan Juke“ ir dar ne vienas krosoveris bei miesto visureigis, tai C3 bent jau vizualiai sukuria stabilumo kelyje pojūtį.

Automobilio salonas – gana žaismingas. Prie to ypač prisideda neįprastos durelių rankenos bei raštais pagražintas durelių plastikas ir sėdynės. Iš tiesų sėdynės ne tik atrodo jaukios, bet ir yra patogios, pakankamai minkštos, todėl sėdėjimas automobilyje nevargina. Deja, vos įsėdus ir pabandžius atitraukti sėdynę, ji neužsifiksavo, todėl įvažiuojant į posūkius vienas sėdynės šonas sukūrė nestabilumą pojūtį. Tai pasikartojo antrąsyk pakeitus sėdynės padėtį.

Viskas – viename ekrane

Centrinis jutiklinis ekranas atsakingas už bene visas automobilio komforto funkcijas. Šilumos arba apipūtimo spartos mygtukais nepadidinsite ir nepamažinsite – viską teks atlikti pasitelkiant jutiklinį ekraną. Gerai, kad jis neapkrautas funkcijų įvairove, todėl norėdami atvėsinti saloną netyčia neįjungsite navigacijos.

Čia rasite ir kitas pagrindines komforto funkcijas: navigaciją, radiją, laisvųjų rankų įrangą, saugumo asistentų nustatymus. Kiek keista, kad „start ir stop“ funkcija neturi atskiro mygtuko, kaip įprasta daugelyje automobių, ir norint ją išjungti reikia naršyti ekrane.

Tačiau tai ne vienintelis valdiklis, įrengtas ne pačioje patogiausioje vietoje. Šoninius veidrodėlius reguliuoti galima netoli vairo, kur dažniausiai būna šviesų aukščio reguliatorius. Sportinio režimo įjungimo mygtukas – ne prie pavarų perjungimo svirties, o prie centriniame prietaisų skydelyje įrengtos daiktadėžės-lentynėlės.

Susidaro įspūdis, kad kurdami C3 dizaineriai stengėsi viską daryti priešingai nei kiti gamintojai. Verta paminėti, kad tai ne pirmas „Citroën“, kurio vidaus dizainas priverčia kilstelėti antakius. Kita vertus, nemažai besirenkančiųjų „Citroën“ už tai šią markę ir mėgsta.

Už vairo, tarp spidometro ir tachometro, įrengtas ekranas, kuriame galima stebėti svarbiausią kelionės informaciją ir degalų sąnaudas. Funkcijos ekrane valdomos svirtelės, įjungiančios valytuvus, paspaudimu arba ant vairo esančiu suktuku. Taip, šį ekraną galima valdyti dviem būdais, bet, pavyzdžiui, norint išjungti automatinį variklio išjungimą sustojus, šios funkcijos teks ieškoti jutikliniame ekrane.

Daugiau automobilio interjeras nelabai turi kuo nustebinti. Na gerai, turi. Keleivio pusėje, virš daiktadėžės, yra apdailos elementas, kuris iš karto patraukė ne vieno automobilio saloną mačiusio žmogaus akį. Tai lyg ir medžio apdailos imitacija, bet pagal raštą labiau primena gyvatės odą, tačiau pabeldus kaukši. Niekur kitur automobilyje tokio akcento nėra, bet keleivio pusėje jis atsirado. Gal dizaineriai pamanė, kad salonas labai nuobodus, todėl paskutinę akimirką sugalvojo jį pagražinti.

Be abejo, tai radome bandomajame automobilyje, kituose gal galima to ir atsisakyti, tačiau barškantį salono plastiką vargu ar galėsite pakeisti. O plastiko salone tikrai daug ir jis nėra aukščiausios kokybės, tačiau tai būdinga ne patiems brangiausiems automobiliams, ypač B segmento, todėl stebėtis neverta.

Nesukurtas keleiviams

Kaip ir daugelyje mažų hečbekų, vietos naujajame C3 nėra daug, ypač gale. Aukštesniam žmogui įsitaisyti gale bus sunku, todėl šiuo automobiliu patogiausia važiuoti dviese. Tiesa, bagažinė gana gili ir talpi. Atrodo, kad keleiviui būtų paprasčiau įsitaisyti bagažinėje, o ne ant užpakalinės sėdynės. Žinoma, tai tik juokas.

Bandymo pradžioje kompiuteris rodė 6,4 l/100 km degalų sąnaudas. Po automobilio kapotu sumontuotas 1,2 litro benzininis variklis, išvystantis 109 AG, todėl degalų sąnaudos atrodo logiškos. Tiesa, važinėjant mieste, degalų sąnaudos siekė apie 10 litrų, o važiuoti stengtasi tolygiai, neperspaudžiant akseleratoriaus. Prie sąnaudų prisidėjo ir spūstys, lėtas tempas, tačiau bent iš pirmo žvilgsnio 10 litrų mieste mažyliui yra nemažai.

Mažylis turi ir sportinį režimą, leidžiantį važiuoti dar smagiau, tačiau tą sunku pasakyti apie pavarų perjungimą ir ypač iš aukštesnės į žemesnę. Automatinė pavarų dėžė vangiai žemina pavaras, o kai tai padaro, automobilis net trukteli. Tai nėra tragedija, bet šiek tiek erzina, juolab kad turi įtakos tolygiam stabdymui.

Vertinant visumą, automobilis atrodo patraukliai, mieste yra manevringas, o esant poreikiui – staigus, tačiau tiems, kas nori visapusiško komforto ir važiavimo kokybės, veikiausiai teks nusivilti. Tačiau prancūzai dirba toliau, todėl ateityje galima tikėtis būti nustebintiems.