Eismas

2020.09.25 11:22

Draudikai skaičiuoja išaugusį pakaitinių automobilių poreikį

LRT.lt2020.09.25 11:22

Įvykus avarijai ir užpildžius eismo įvykio deklaraciją dažnam vairuotojui atrodo, kad problemos tik prasideda – remonto darbai užtrunka nuo kelių dienų iki kelių savaičių, o tuo atveju, jei automobilis sumaitotas nepataisomai, gali tekti ieškoti naujos transporto priemonės. Įprasta praktika tapo tokiu atveju pasinaudoti pakaitiniu automobiliu, kurio prireikia vis ilgesniam laikotarpiui, rašoma pranešime žiniasklaidai.

„Aktyvi vasara, kurią daugelis praleido keliaudami automobiliais Lietuvoje, atsispindi ir mūsų statistikoje. Šiemet turime rekordinę liepą, kai pakaitinių automobilių poreikis buvo didžiausias per pusantrų metų“, – sako „Lietuvos draudimo“, – pokyčius komentuoja „Lietuvos draudimo“ Gyventojų turto draudimo vadovas Andrius Gimbickas.

Eksperto teigimu, pakaitinis automobilis KASKO apsidraudusiems klientams siūlomas tuomet, kai transporto priemonę reikia remontuoti po patirtos žalos arba kai automobilio gedimo neįmanoma pašalinti per vieną dieną. Vasarą suaktyvėjus kelionėms po Lietuvą tokios paslaugos poreikis vėl išaugo. Taip pat pakaitinis automobilis suteikiamas klientams, kurių automobilis pavagiamas.

„Pakaitinis automobilis yra labai populiari paslauga – žmonėms tai yra būdas neiškristi iš nusistovėjusio gyvenimo ritmo. Nesunku įsivaizduoti, kokie logistiniai ir emociniai iššūkiai laikinai netekus automobilio kyla pasikeitus vairuotojo ir jo šeimos kasdienybei – tenka perplanuoti keliones į darbą, mokyklą, savaitgalio išvykas ir kitas veiklas, kur automobilis naudojamas kiekvieną dieną. Draudimas šiuo atveju siūlo priemonę, kuri leis kuo greičiau pamiršti nemalonias įvykio pasekmes ir, kol problema sprendžiama, tiesiogine to žodžio prasme judėti toliau“, – sako A. Gimbickas.

Vidutinis į eismo įvykius patenkančių KASKO automobilių amžius – 10,5 m.

Anot eksperto, pakaitinio automobilio poreikis auga ir todėl, kad vidutinis į eismo įvykius patenkančių KASKO draustų transporto priemonių amžius yra 10,5 metų.

„Dažniausiai – net 75 proc. atvejų – pakaitinio automobilio prireikia po eismo įvykio, kada automobilis yra taisomas. Antra pagal dažnumą priežastis – sugadintas ir remontuojamas automobilio kėbulas. Tokių atvejų vien šiemet turėjome 14 proc.”, – aiškina A. Gimbickas. Pasak eksperto, klientai dėl pakaitinio automobilio kreipiasi ir kitais atvejais – kai remontas užtrunka, arba susidūrus su vagyste.

„Per pastaruosius metus pakaitinis automobilis buvo suteiktas daugiau nei 150 klientų, nukentėjusių nuo vandalizmo ar vagystės”, – skaičiuoja A. Gimbickas.

Pakaitiniu automobiliu naudojasi vis ilgiau

„Lietuvos draudimo“ duomenys rodo, kad 2019 metais pakaitiniu automobiliu klientai naudojosi vidutiniškai 7 dienas. Tačiau per septynis pirmuosius šių metų mėnesius aptariamas laikotarpis ilgėjo ir dabar pakaitinio automobiliu naudojamasi vidutiniškai 7,89 dienas. Vasaros metu šis rodiklis siekė vidutiniškai 9 dienas.

„Nuolatos bendraujame su remonto paslaugas teikiančiomis įmonėmis. Žinome, kad transporto priemonės tvarkymo darbai gali užtrukti dėl įvairių priežasčių. Didžiausias nepatogumas kyla klientams, kurių automobilių remontas užsitęsia“, – pokyčius klientams pristato ekspertas.