Eismas

2020.09.23 21:32

Problemų Liepkalnio žiedinėse sankryžose neįžvelgianti sostinės valdžia džiaugiasi – spūsčių sumažėjo

Paulius Vaitekėnas, LRT.lt2020.09.23 21:32

Gegužės pradžioje prasidėjusi vienos judriausių Vilniaus arterijų – Liepkalnio g.–Žirnių g.–Minsko pl. sankryžos rekonstrukcija nuo pirmų dienų vairuotojams kelia sunkumų. Techninių eismo įvykių minėtoje vietoje įvyksta kone kas savaitę, bet miesto valdžia kaip didžiausią problemą įvardija vairuotojų elgesį ir netgi įžvelgia teigiamą perorganizuoto eismo pusę.

„Vilkikas užspaudė autobusą“, „nesutilpo“, „venkit Liepkalnio“ – tokių ir panašių pranešimų socialiniuose tinkluose pasirodo bent kas savaitę. Vairuotojai pranešimus iliustruoja įvykio vietoje darytomis nuotraukomis, tačiau tai menkas įrodymas sostinės valdžiai, kad reikia įvesti papildomų priemonių dėl rekonstrukcijos darbų įrengtose laikinosiose žiedinėse sankryžose.

„Eismas Liepkalnio, Minsko ir Žirnių gatvių sankryžoje organizuojamas pagal Vilniaus Gedimino technikos universiteto atliktą geriausią eismo srautų modeliavimą“, – LRT.lt komentarą raštu pateikė Vilniaus miesto savivaldybė.

Dar prieš rekonstrukciją miesto valdžia tvirtino, kad vairuotojai informaciją apie darbus minėtoje vietoje matys gerokai prieš sankryžą. Informaciniai stendai puikuojasi Dariaus ir Girėno gatvėje, Lydos plente. Taip pat buvo informuojama, kad toks pat stendas atsiras atvykus iš Baltarusijos į Lietuvą, esą taip vilkikų vairuotojai bus raginami rinktis alternatyvų maršrutą ir aplenkti rekonstrukcijos vietą. Tačiau vilkikai toliau važiuoja, o laikinuosiuose žieduose retai kada išsitenka vienoje eismo juostoje.

„Uždrausti ar kitaip riboti sunkiasvorio transporto eismą nėra jokių galimybių, nes, vadovaujantis teisės aktais ir rangos sutartimi, visoms eisme dalyvaujančiomis transporto priemonėmis turi būti sudaryta galimybė naudotis viešąja infrastruktūra“, – pridūrė miesto valdžia savo komentare.

Tai, kad minėtoje vietoje eismo pralaidumą apsunkina sunkiasvorės transporto priemonės, patvirtina ir vairavimo instruktorė Olga Židovlenkova.

„Labiausiai trūksta vietos, nes vilkikams įveikti žiedus sudėtinga. Keista situacija dar ir dėl to, kad viename iš laikinųjų žiedų yra trys eismo juostos. Pavyzdžiui, vadinamajame Savanorių prospekto žiede, kai buvo trys juostos, vieną užtušavo, o čia mažame žiede padarė tris eismo juostas, kurių plotis skirtas automobiliams“, – stebėjosi instruktorė.

Tačiau ji atkreipia dėmesį, kad ir lengvųjų automobilių vairuotojai turi įvertinti vilkikų judėjimo galimybes, nelįsti jiems prieš nosį, nes vilkiko vairuotojas esą gali tiesiog nepastebėti greta esančio automobilio.

Visgi O. Židovlenkova tvirtina, kad laikinosios žiedinės sankryžos yra gana efektyvios ir dabar vairuotojams nebereikia stovėti prie šviesoforo, kaip būdavo anksčiau.

Sostinės valdžios teigimu, atidarius apylanką rangovas esą atliko faktinius eismo srautų matavimus. Išsiaiškinta, kad bendras paros eismo srauto sumažėjimas, palyginti su laikotarpiu iki statybų pradžios, – tik iki 5 proc. Tai reiškia, kad eismo apkrova minėtoje vietoje tebėra didelė.

„Faktinis sugaištas laikas kertant sankryžą yra trumpesnis nei iki statybos pradžios, t. y. vidutiniškai apie 3 minutės“, – pasidžiaugė miesto valdžia.

Didžiausia problema miesto valdžia laiko ne eismo perorganizavimą bei siauras laikinąsias žiedines sankryžas, bet vairuotojų elgesį kelyje.

„Mūsų turimais duomenimis, dažniausia eismo įvykių priežastis – pasirinktas nesaugus greitis ir kelio ženklų nepaisymas“, – tvirtinama pateiktame komentare.

O. Židovlenkova priduria, kad išvengti eismo įvykių galėtų padėti papildomi ženklai, informuojantys, kaip judėti žiedinėmis sankryžomis. Anot jos, nevietiniams ir nepažįstantiems sostinės gatvių saugiai įveikti žiedines sankryžas gali būti sudėtinga.

„Reikėtų vairuotojus anksčiau informuoti, kokia eismo juosta derėtų įvažiuoti į žiedą. Dabar tokia informacija pateikiama prieš pat žiedą, todėl vairuotojai bando persirikiuoti prieš pat įvažą į žiedą arba net žiedinės sankryžos viduryje. Papildomi ženklai tikrai pridėtų aiškumo“, – sakė instruktorė.