Eismas

2020.09.21 19:24

Nelengvas pirmadienis Klaipėdai – įsigaliojus eismo ribojimams Baltijos pr. tįsta automobilių eilės, neišvengta eismo įvykių

Radvilė Rumšienė, LRT.lt2020.09.21 19:24

Prie pasikeitusios eismo schemos judriame Baltijos prospekte per savaitgalį priprasti spėjo ne visi klaipėdiečiai – nemažai gyventojų pirmadienį įstrigo automobilių kamštyje. Specialistai nieko gero nežada – dabartiniai eismo ribojimai vieni švelniausių, palyginti su laukiančiais per artimiausius porą metų.

Prasidėjo išbandymas spūstimis

Klaipėdiečiai pirmadienį jau pajuto pradedamo įgyvendinti Baltijos prospekto estakados projekto šalutinį poveikį.

Nemažai žmonių pirmadienio rytą įstrigo automobilių spūstyje dėl dar penktadienį judrioje gatvėje įsigaliojusių eismo ribojimų.

Gyventojai pirmo ryto naujomis eismo sąlygomis įspūdžiais dalijosi ir socialiniuose tinkluose. Atrodo, ypač didelių nepatogumų nepajuto tie, kurie kiek pakoregavo judėjimo mieste įpročius – pirmadienio rytą tikslo link pajudėjo anksčiau ar jau po piko valandų.

Tiems, kuriems įprasto kasdienio grafiko pakeisti nepavyko, teko stoti per visą darbų ruožą nutįsusioje automobilių eilėje.

Viešosios įstaigos „Klaipėdos keleivinis transportas“ direktoriaus pareigas laikinai einantis Andrius Samuilovas teigė, kad eismo ribojimai viešojo transporto darbui įtakos turėjo penktadienį, juolab kad naujosios judėjimo tvarkos startas sutapo su vakariniu piku. Kitomis dienomis pokyčių nebuvo juntama.

Klausimų kelia eismo juostų plotis

Pirmadieniui įsibėgėjant neišvengta ir eismo įvykių. Priešpiet eismo ribojimų ruože neišsiteko du vilkikai – automobiliai sukibo vienas su kitu.

Diskusijų dėl ribojimų ruože įrengtų eismo juostų pločio būta nuo pat penktadienio. Žmonės kritikavo naująją tvarką dėl to, kad eismo juostos dviem greta važiuojantiems automobiliams yra per siauros, o prasilenkti su krovininiu automobiliu – ypač keblu.

Valdininkai pripažįsta, kad situacija – ne iš lengvųjų, tačiau ypač didelių problemų dėl eismo juostų pločio neįžvelgia.

„Tiesiog dabar reikia numesti greitį ir važiuoti lėtai. Jeigu mašina tvarkingai važiuoja, tikrai pravažiuoja, tačiau jeigu nori didesniu greičiu pravažiuoti, o koks nors vienas mandresnis užvažiuoja ant juostos, žmogui šalia jau nebėra kur dingti“, – pripažino Klaipėdos savivaldybės Statybos ir infrastruktūros plėtros skyriaus vedėjas Valdas Švedas.

V. Švedo teigimu, šiuo metu nėra galimybių įrengti platesnių eismo juostų.

„Jeigu dabar vienoje pusėje nuimsime kelio bortą ir platinsime, ten bus skalda. Ji labai greitai išsivažinės ir tada vėl niekas nevažiuos, nes atsiras duobė. Visi vėl mesis arčiau kitų juostų. Stebėsime, kaip čia yra, galbūt ką nors dar koreguosime“, – aiškino uostamiesčio savivaldybės Statybos ir infrastruktūros plėtros skyriaus vedėjas.

Pašnekovo teigimu, planuojant galimą eismo schemą svarstytas ir trijų eismo juostų variantas – viena kryptimi įrengti dvi juostas, o kita tik vieną, tačiau manoma, kad tokiu atveju bent viena kryptimi tikrai formuosis spūstys.

„Policija didesnių pločių nepagimdys“

Galimybių spręsti siaurokų eismo juostų problemą nemato ir policija.

„Nieko kito negalima padaryti, kaip tik taip organizuoti eismą. Šioje vietoje policija turbūt nepagimdys didesnių pločių, laikinųjų kelių, kaip yra dabar“, – paaiškino Klaipėdos apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos tarnybos viršininkas Mindaugas Džermeika.

Pašnekovas pabrėžė, kad policija rekomenduoja pasirinkti kitus važiavimo maršrutus ir Baltijos prospektą, kai tai įmanoma, aplenkti.

„Be abejo, bus tam tikrų nepatogumų, bet policija žiūri, kad būtų pakankamai saugu. Jeigu kur nors bus nesaugu arba matysime tam tikrų eismo trukdžių, problemų, be abejo, kad greitu laiku ir operatyviai stengsimės spręsti“, – tvirtino uostamiesčio kelių policininkų vadas.

Jeigu automobilių spūstys Baltijos prospekte kels vis daugiau problemų, anot pareigūno, ketinama tartis su darbus atliekančiais rangovais, jog šie prisidėtų valdant situaciją, neatmetama, kad reguliuoti eismą įtempčiausiais momentais imsis ir policijos pajėgos.

M. Džermeika patikino, kad šiomis dienomis policija dar duos laiko gyventojams priprasti prie pasikeitusios eismo tvarkos, tačiau vėliau visi tvarkos nepaisantys eismo dalyviai sulauks nuobaudų.

„Mano galva, jeigu tos reorganizavimo schemos veikia eisme, jų reikia griežtai laikytis“, – pabrėžė pareigūnas.

Anot pašnekovo, būtent griežtas nustatytos tvarkos paisymas gali išgelbėti žmones nuo nelaimingų atsitikimų bei chaoso ten, kur eismo sąlygos yra sudėtingos.

Ateityje bus dar blogiau

Atrodo, kad gyventojams beliks apsišarvuoti kantrybe ir artimiausiu metu nesitikėti gero Baltijos prospekto pralaidumo. Neslepiama, kad dabartiniai eismo ribojimai anaiptol ne tokie įtempti, kokių bus ateityje.

„Dar tik po vieną eismo juostą vienoje atkarpoje prapuolė. Laukia tikrai didesni iššūkiai“, – sakė V. Švedas.

Kai kurie gyventojai stebisi, kodėl estakados projektas pradėtas įgyvendinti anksčiau, nei buvo įrengtas vadinamasis laikinas kelias – Lypkių gatvė.

Tačiau, anot V. Švedo, naujoji gatvė neturės reikšmės ribojimams Baltijos prospekte. Kaip alternatyvus išvažiavimas iš Klaipėdos tarnausiantis kelias bus reikšmingas, kai eismas bus ribojamas Šilutės ir Vilniaus plente.

„Kai apribojimų bus Šilutės, Vilniaus plentuose, mes tikimės tą kelią jau turėti. Planas yra kovą balandį jau praleisti eismą“, – dėstė pašnekovas.

Tiesa, neslepiama, kad Lypkių gatvės statyba prasidėjo ne taip greitai, kaip tikėtasi, mat būta trikdžių projektą derinant su bendrove „Lietuvos geležinkeliai“.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt