Eismas

2020.09.20 19:10

Automobilis su vonia bagažinėje ir biudžetinėmis pramogomis salone: padidėjusi „Ford Puma“ iš arti

apžvalga
Paulius Vaitekėnas, LRT.lt2020.09.20 19:10

Prieš daugiau nei 20 metų „Ford Puma“ buvo kitokia – žemesnė, cepelino formos kupė, norėjusi atrodyti sportiškai. Ir štai, praėjus ne vienam dešimtmečiui ji užaugo, tapo solidesnė, o ką jau kalbėti, kad vietoj bagažinės dangčio aptako pačioje bagažinėje atsirado į vonią panašus įrenginys.

Žvelgiant iš šalies galima pamanyti, kad prieš akis veikiau ne senosios „Puma“ tęsinys, o visiškai naujas automobilio modelis. Kad tai bent šiek tiek panašu į „Puma“, išduoda ovalios formos priekiniai žibintai, naujajame modelyje pakelti kiek aukščiau, todėl, žvelgiant tinkamu kampu, gali susidaryti klaidingas įspūdis, kad matote „Porsche“.

Ir taip, tai ne „Porsche“, o mažas miesto visureigis, sukurtas šeimos kasdienybei, – bent jau taip teigia gamintojas.

Salonas dvelkia britišku oru

Automobilio interjeras dvelkia paprastumu ir britišku darganotu oru. Plastikinės apdailos detalės, pavyzdžiui, prie vairo esančios svirtelės, įrengtos grubiai, o kai kurie jų elementai šiek tiek kliba. Norint įjungti galinio lango valytuvą, apima jausmas, lyg žaistum plastikiniu žaisliuku, rastu šokoladiniame kiaušinyje. Salono apdailos medžiagos ne pačios aukščiausios kokybės, bet visa „Puma“ nekainuoja kosminių pinigų.

Biudžetinės pramogos salone ir „vonia“ bagažinėje: padidėjusi „Ford Puma“ iš arti

Centriniame prietaisų skydelyje sumontuotas jutiklinis ekranas mažai kuo skiriasi nuo kituose „Ford“ modeliuose esančių įrenginių. Šiame įrenginyje – pagrindinės komforto funkcijos, galimybė naudotis navigacija bei laisvųjų rankų įranga. Ir daug kitokių funkcijų, kurias turi kone kas antras naujas automobilis. Ekranas neveikia greitai, o greitai spaudinėjant piktogramas kompiuteris gali sutrikti ir imti skleisti garsus.

Dizainas irgi niūrus, konservatyvus. Tai gali erzinti, bet reikia nepamiršti, kad „Puma“ už didžiąją dalį konkurentų pigesnė kone perpus.

Už vairo, tarp spidometro ir tachometro, yra dar vienas ekranas, kuriame galima stebėti visą kelionės informaciją: degalų sąnaudas, nuvažiuotą atstumą ir panašiai. Sunku nepastebėti variklio temperatūros ir degalų bako matuoklių. Žiūrėdamas į juos, jautiesi lyg grįžęs į praėjusio tūkstantmečio automobilį, o dar prie jų esančios horizontaliai surašytos pavaras žyminčios raidės, kurių kiekviena sušvinta, vos tik perjungi pavarą... Didžioji dalis, jei ne visi, naujų „Ford“ tai vis dar turi. Žinoma, tai skonio reikalas, o gal ir „Ford“ reliktas.

Sėdint priekyje galima masažuotis

Palyginti su ankstesne „Puma“, naujoji turi galines duris, o tai reiškia, kad net ir praktiškai ten gali sėdėti keleiviai. Vietos nėra labai daug, tačiau sutilpti 4 suaugusieji automobilyje gali. Tiesa, sėdintieji priekyje tikrai nesijaus nuskriausti. Sėdynėse sumontuota masažavimo įranga su šildymo funkcija. Kiek neįprasta, kai įstrigus spūstyje kažkas minko nugarą, o ir truputį blaško toks malonumas, tačiau sistema veikia ir veikia neblogai.

Galima paminėti, kad dauguma gamintojų masažuojamąsias sėdynes siūlo kaip papildomą įrangą, už kurią reikia susimokėti nemažą sumelę. Kalbant apie „Puma“, net ir bazinės komplektacijos atveju jos yra, todėl net jei automobilio vidus kiek slėgs, masažas gali padėti. Bent trumpam.

Bagažinėje – vonia

Pakėlus bagažinėje esantį pagrindą apima noras šypsotis. Po įprasta bagažinės erdve įrengtas „Mega Box“ – papildoma 70 litrų talpos vieta daiktams. Ir tai ne šiaip vieta, tai lyg maža vonia, kurioje galima laikyti šlapius drabužius po žvejybos arba išprausti šunį. „Mega Box“ dugne yra ertmė vandeniui išleisti, todėl vanduo bagažinėje neužsiliks. Tik nežinia, kaip toks sprendimas atlaikys žiemos šalčius.

Taip pat skaitykite

Nors priekinė „Puma“ dalis gali priminti „Porsche“ ar kitus greitus automobilius, po kapotu slepiasi vos vieno litro benzininis variklis, išvystantis 124 AG. Paprastai „Puma“ greitai nelekia, tačiau vairuotojas gali rinktis 5 važiavimo režimus: standartinį, sportinį, ekonominį, skirtą slidžiai kelio dangai bei skirtą važiuoti neasfaltuotu keliu.

5 važiavimo režimai

Tik įjungus sportinį režimą automobilis iš vietos pajuda žvitriau, „Puma“ pradeda urgzti. Degalų sąnaudų tai drastiškai nedidina, greitis irgi nedidėja akimirksniu, tačiau staigumas juntamas.

Įjungus ekonominį režimą, kaip ir daugumoje automobilių, akseleratoriaus pedalas ne taip greitai reaguoja į paspaudimą, greitėjama tolygiai. Važiuoti gal ir ne taip smagu, tačiau į degalinę užsukti tektų šiek tiek rečiau.

Kadangi „Puma“ tapo miesto visureigiu, o visureigiai dažniausiai turi aukštesnę važiuoklę ir bekelės arba panašią funkciją, tai vieną tokių gavo ir „Puma“. Įsijungę režimą „Trail“ galėsite draugams meluoti, kad „Puma“ gali važiuoti ne tik asfaltu. Neapsigaukite ir į pelkynus nevažiuokite – strigsite. Tačiau, jei norėsis minkščiau važiuoti per žvyrkelio duobes, „Trail“ režimu gal ir nenusivilsite. Tik verta atkreipti dėmesį, kad su šiuo režimu išsijungia dalis kitų saugumo režimų.

O kad „Puma“ nėra visureigis, patvirtina ir tai, jog automobilis varomas dviem ratais. Keturių varančiųjų ratų pasirinkimo nėra ir tikėtina, kad nebus. Todėl „Puma“ liks nepadidinto pravažumo miesto visureigiu. Jau pristatyta ir pusiau hibridinė hibridinė (angl. mild hybrid) „Puma“ versija.

Važiuojant įvairiais režimais tiek mieste, tiek užmiestyje pavyko pasiekti vidutines 7 l/100 km degalų sąnaudas. Kaip miesto visureigiui rezultatas tikrai neatrodo blogas, tačiau turint omenyje, kad „Puma“ į priekį varo du ratai, rezultatas atspindi realybę.