Eismas

2020.09.18 12:59

Baltijos pr. estakados statybų startas: klaipėdiečiams teks apsišarvuoti kantrybe – spūstys gresia bent porą metų

Radvilė Rumšienė, LRT.lt2020.09.18 12:59

Klaipėdiečiams prasideda išbandymų metas – įsigalioja eismo ribojimai vienoje judriausių miesto arterijojų. Dėl prasidedančių Baltijos pr. estakados statybos darbų penktadienio vakarą bus uždaroma viena prospekto pusė. Vairuotojams teks apsišarvuoti kantrybe, tikėtina, kad spūsčių išvengti nepavyks.

Eismo ribojimų startas

Pirmieji darbai, susiję su estakados statybomis, prasidėjo jau anksčiau – Baltijos pr. pradėti kirsti medžiai, skiriamosiose gatvės juostose dirbo sunkioji technika, tačiau vairuotojai dėl to nepatogumų dar nejuto.

Situacija iš esmės pasikeis nuo penktadienio vakaro. Dėl prasidėsiančių žemės kasimo darbų bent porai mėnesių uždaroma viena Baltijos pr. pusė.

Taigi, automobiliai judria arterija nuo šiol turės sutilpti keturiose eismo juostose šiaurinėje gatvės dalyje – po dvi bus skirta judėti abiem kryptimis.

Eismo ribojimai galios nuo pirmojo apsisukimo važiuojant nuo Baltijos pr., Šilutės pl. ir Vilniaus pl. žiedinės sankryžos pusės.

Tikimasi, kad per savaitgalį klaipėdiečiams pavyks bent kiek priprasti prie naujosios eismo tvarkos.

Teks ištverti nepatogumus

Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas akcentavo, kad šis projektas yra ypač svarbus ne tik Klaipėdai.

„Tai yra ne tik įėjimas į Baltijos pr. ir privažiavimas prie Centrinio terminalo, bet tai yra ir 9B koridorius, kuris – svarbus visai Lietuvai. Todėl šito mazgo rekonstrukcija, estakados statybos darbų pradžia yra viltingas ženklas, tuo pačiu metu suteikiantis supratimą, kad laukia daug nepatogumų, kuriuos teks ištverti“, – automobilių spūsčių tikimybės neslėpė V.Grubliauskas.

Mašinų kamšatys ties Baltijos pr., Šilutės pl. ir Vilniaus pl. žiedine sankryža nusidriekdavo ir nesant eismo ribojimų, tad tikėtina, kad sumažėjus Baltijos pr. pralaidumui problemų bus dar daugiau. Tiesa, gyventojų prašoma supratingumo ir rinktis kitus kelius įvažiuojant į Klaipėdą ar ją paliekant.

Spūsčių problemą bus bandoma spręsti įrengiant papildomą kelią, kuriuo tikimasi nukreipti bent dalį į Klaipėdą įvažiuojančių ir išvažiuojančių automobilių. Rugpjūčio pradžioje Klaipėdos savivaldybė pasirašė rangos sutartį su bendrove „Kavesta“ dėl Lypkių gatvės Klaipėdoje statybos, įrengiant geležinkelio pervažą.

Šios sutarties dėl laikino kelio, tarnausiančio kaip alternatyvus įvažiavimas į Klaipėdą, vertė – beveik 1,6 mln. eurų. Pagal ją ateinančių metų pavasarį turi būti įrengta dviejų eismo juostų gatvė, apšvietimas, pėsčiųjų – dviračių takas. Darbai jau yra pradėti.

Estakados tikimasi anksčiau

Šiemet Baltijos pr. Estakados projektui yra skirti 3 mln. eurų. Klaipėdos meras patikino, kad visus šiuos pinigus bus spėta panaudoti.

„Kalbant apie kitus metus, buvo garantuoti 5 mln., bet po paskutinio susitikimo Susisiekimo ministerijoje su ministru, pavyko sutarti, kad ateinančiais metais, tikėtina, kad šiam objektui bus gautas ne mažiau kaip 12 mln. eurų finansavimas“, – dėstė uostamiesčio galva.

Anot V.Grubliausko, projektą vykdantys rangovai yra užtikrinę, kad jeigu būtų pakankamas ir intensyvus finansavimas, būtų galima atlikti darbų už 12–14 mln. eurų, o tai pastebimai paspartintų projekto eigą.

„Pagal projektą, darbų trukmė yra iki 30 mėnesių, o viso projekto vertė – apie 30 mln. eurų. Natūralu, kad pavyktų padaryti pusę viso darbo ir, ko gero, tilpti ne į 30, o į 24 mėnesius, o gal net ir į dar mažiau“, – ambicingus planus, jeigu didesnė lėšų suma bus skirta, dėstė Klaipėdos meras.

Ar Klaipėdai Vilniuje duoti pažadai virs kūnu paaiškės svarstant ir tvirtinant valstybės biudžetą.

„Labai tikiuosi, kad tai nebus tiktai rinkiminiai šūkiai, kurie po rinkimų virs šukėmis“, – pastebėjo V.Grubliauskas.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt