Eismas

2020.09.16 20:51

Klaipėdiečių košmarui ties geležinkelio pervaža atėjo galas: laukia modernizacija, o erzinančios spūstys liks praeityje?

Radvilė Rumšienė, LRT.lt2020.09.16 20:51

Klaipėdos valdžia ir geležinkelininkai bandys spręsti jau ilgokai žmones piktinančią automobilių spūsčių problemą ties Rimkų pervaža. Svarstomos ne tik galimybės koreguoti traukinių judėjimo grafikus šioje vietoje piko metu, bet ir imtis didesnių projektų, kurie situaciją pakeistų iš esmės. Tiesa, konkrečių sprendimų kol kas nėra.

Situacija – žinoma

Uostamiesčio gyventojai kasdien ryto ir vakaro piko metu ilgokai įstringa automobilių spūstyse ties Rimkų pervaža.

Užsitęsę nepatogumai siutina gyventojus. Dėl susiklosčiusios situacijos žmonės jau kreipėsi į Klaipėdos savivaldybę.

Trečiadienį problemą miesto valdžios žmonės aptarė su bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ atstovais.

„Situacija yra puikiai žinoma ir suprantama. Šis klausimas jau ne kartą buvo apkalbėtas su „Lietuvos geležinkeliais“. Šįkart pabandėme geranoriškai tiek iš vienos, tiek iš kitos pusės pasikalbėti, paieškoti kompromisinių sprendimų ir variantų“, – susitikimą apibendrino Klaipėdos savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Andrius Dobranskis.

Modernizuos pervažą

Aiškinama, kad automobilių spūsčių problemą ties Rimkų pervaža galima spręsti dviem būdais – koreguojant traukinių judėjimo šia pervaža grafikus bei imtis ilgalaikių sprendimų, kurie problemą išspręstų iš esmės.

Susitikimo metu paaiškėjo, kad „Lietuvos geležinkeliai“ jau ėmėsi veiksmų – nuo šios savaitės yra sumažintas lokomotyvų judėjimas ir manevravimas ties Rimkais.

„Mes planuojame Rimkų pervažoje pastatyti automatinius užtvarus. Jie galėtų padėti reguliuoti kamščius vietoje „stop“ ženklo. Užtvarai nusileidžia tam tikru metu ir pasikelia, nereikia spėlioti, kada stovėti ir važiuoti. Yra planas modernizuoti Rimkų pervažą iki kol galutinai išsispręstų šis klausimas“, – dar vieną priemonę, kurios ketinama imtis, įvardijo bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ atstovas Domas Jurevičius.

Tvirtinama, kad bendrovė visuomet yra linkusi bendradarbiauti ir drauge su savivaldybėmis ieškoti geriausių išeičių visose situacijose.

Išeitis – estakada Lypkiuose

Sprendimai, kurie pastebimai pagerintų situaciją, neabejojama, pareikalautų daugiau investicijų ir laiko.

Neatmetamas ir dviejų lygių pervažos ties Rimkais variantas, tačiau pastebima, kad šis procesas būtų ypač skaudus ir, tikėtina, komplikuotas, mat tektų iškeldinti nemažai gyventojų.

„Iš miesto pusės matome didelę perspektyvą Lypkiuose darant dviejų lygių variantą, nes statybos leidimą šiam projektui turime. Liktų tik finansavimo klausimas, nes projektas yra gana didelis“, – miesto poziciją apibendrino administracijos direktoriaus pavaduotojas.

A.Dobranskio teigimu, šiuo metu jau vyksta darbai, kurių metu įrengiamas Statybininkų prospekto tęsinys iki Kretainio ir Lypkių gatvių sankryžos, esančios LEZ teritorijoje. Atsiradus šiai gatvei bus galimybė Statybininkų prospektu išvažiuoti į Šilutės kelią. Tačiau tai yra laikinas projektas, susijęs su Baltijos prospekto estakados statybomis.

Minėtas miesto turimas statybos leidimas ties šia vieta numato kur kas didesnį kelią su estakada.

„Miestas iš savo biudžeto tokio projekto tikrai negali įgyvendinti. Jo vertė yra virš 20 mln. eurų“, – neabejojo pašnekovas.

„Lietuvos geležinkelių“ atstovai taip pat yra linkę palaikyti estakados ties Lypkiais galimybę. Bus svarstoma, kokią pagalbą bendrovė galėtų suteikti įgyvendinant šį projektą.