Eismas

2020.09.06 18:30

Atsinaujinęs „Alfa Romeo Stelvio“ neteko dalies „Ferrari“ detalių, tačiau dabar viduje galima ir užmigti

Paulius Vaitekėnas, LRT.lt2020.09.06 18:30

Pavasarį sėdus prie „Alfa Romeo Stelvio“ vairo, visureigis stebino dinamika ir talpumu, tačiau vargino salono trūkumai. Italai prie automobilio buvo neblogai padirbėję, tačiau jis kai kuriais aspektais nublanko prieš naujausius konkurentų modelius. Ir štai, „Stelvio“ atsinaujino, tačiau... Ar viskas į gera?

Ankstesnės versijos „Stelvio“ buvo savotiškas „Alfa Romeo“ sugrįžimas į rinką ir mėginimas vairuotojus pakerėti leidžiant pasijusti lenktynininkais. Atnaujinus „Stelvio“, šis įspūdis kiek prislopo. Visureigis labiau primena šeimyninį miesto automobilį, o ne pašėlusį eržilą laukuose.

Nors tai naujasis „Stelvio“, išorė nepasikeitusi. Na, nebent yra minimalių akcentų, už kurių akis nespėjo užkliūti. Didžioji dalis pokyčių atkeliavo į vidų: čia ne tik atsirado naujovių, bet ir kai kas dingo.

Ne toks sportiškas salonas

Dingo pavarų perjungimo svirtelės prie vairo. Jos buvo tarsi „Stelvio“ pasididžiavimas. Svirteles padėjo sukurti „Ferrari“, jos labai didelės, išskirtinės ir trukdė ranka pasiekti posūkio perjungimo svirtelę. Ir nors pirštai nuolat kliūdavo už pavarų perjungimo svirtelių, ne kiekvienas gali pasigirti, kad jo automobilyje yra „Ferrari“ detalių. Turėdami naująjį „Stelvio“ nebepasigirsite ir jūs.

Žinoma, rankiniu būdu perjungti pavaras galima naudojant pavarų svirtį, pasirinkus padėtį „M“. Tačiau tai ne tas pats žinant, kad po automobilio kapotu slepiasi ne vienas šimtas arklių. Vidaus dizainas išliko skoningas ir itališkai rafinuotas. Medžio apdaila, minimalistinės detalės prie porankio – viskas parinka preciziškai.

Didelių pokyčių sulaukė centrinis jutiklinis ekranas, kurį galima valdyti liečiant pirštu arba sukikliu greta pavarų perjungimo svirties. Ankstesnio „Stelvio“ ekranas kėlė vargą, navigacija planuodavo kelionę pagal automobilio norus, o atnaujintame modelyje viskas veikia taip, kaip ir turėtų.

Jutikliniame ekrane vaizdas padalytas į tris dalis, todėl kai kuriuos duomenis galima stebėti net nepasirinkus papildomos funkcijos. Toks dizainas iš tiesų patogus, lengva rasti norimas funkcijas, o jomis pasinaudoti – paprasta.

Kitaip nei kai kuriuose naujuose automobiliuose, šiame visureigyje kompiuteris veikia gana greitai, todėl nereikia kelis kartus bandyti įjungti tą pačią funkciją.

Komforto funkcijomis vejasi konkurentus

Mygtukų ir sukiklių išdėstymas centriniame prietaisų skydelyje nedaug kuo skiriasi nuo ankstesnio modelio, tačiau po porankiu esančioje daiktadėžėje atsirado belaidė telefono įkrovimo sistema. Nemažai naujų automobilių tokią funkciją turi, „Stelvio“ irgi ją gavo.

Didesnį komfortą užtikrina šiek tiek pakitusios sėdynės, o tiksliau – atlošai. Jie tapo minkštesni, todėl atremti galvą kur kas patogiau. Žinoma, ne miegoti reikia įsėdus į „Stelvio“, tačiau toks pokytis labiau teigiamas nei neigiamas.

Nors šiek tiek pasikeitė sėdynės, vietos salone – tiek pat. „Stelvio“ gali nesunkiai tilpti keturi suaugusieji. Ant galinės sėdynės tilptų ir trečias keleivis, tačiau dėl gana apvalios stogo formos veikiausiai kiltų nepatogumų.

Pokyčių sulaukė ir bagažinė – ji atsidaro pajudinus koją po galiniu bamperiu. Tiesa, atidaryti galima ir salone paspaudus specialų mygtuką, taip pat paspaudus automobilio raktelį. Žinoma, kur kas smagiau, kai nieko spausti nereikia, tačiau labai nesmagu, jei nešinas pirkinių maišu makaluojate koja po bamperiu, o bagažinė neatsidaro.

Reikia žinoti tikslią vietą, kur įmontuotas bagažinės atidarymo jutiklis, bet ir tokiu atveju nėra garantijos, kad ji atsidarys jums panorėjus.

Turi 3 važiavimo režimus

Kaip ir anksčiau bandytas „Stelvio“, šis turi tris važiavimo režimus: dinamišką (D), neutralų (N) ir pažangaus efektyvumo (A), paprasčiau tariant, ekonomiškiausią važiavimo režimą.

Įjungus dinamišką važiavimo režimą, automobilis tampa agresyvesnis, sportiškesnis, stabdžiai taip pat reaguoja jautriau.

Neutralus režimas tinkamas kasdienėms kelionėms, kai reikia tik kartais smarkiau spustelėti akceleratoriaus pedalą.

Pažangaus efektyvumo režimas padeda važiuoti ekonomiškiau, akceleratoriaus pedalas tampa kiek minkštesnis, variklis ne toks agresyvus, tačiau nepaverčia automobilio vėžliu. Šis režimas taip pat optimizuoja saugumo sistemas, todėl tinkamas važiuoti šlapia kelio danga. Saugumo sistemos padeda išlaikyti automobilį ant kelio ir rūpinasi, kad kelionė nepasibaigtų griovyje.

Nors funkcijos trys, didelio pokyčio degalų sąnaudų grafoje nepastebėsite. O ir stebėti sąnaudų atnaujintame modelyje nereikėjo, nes variklis praktiškai toks pats kaip pirmtako. Tad su atnaujintu modeliu taupių kelionių nesitikėkite, bet „Stelvio“ pasistengs, kad jos būtų įsimintinos.

Nemėgsta stabdyti

Kas šiek tiek sumažino pasitikėjimo jausmą vairuojant atnaujintą „Stelvio“? Stabdžiai. Gana sunku perprasti, kokiu stiprumu reikia spausti pedalą, kad automobilis stabdytų taip, kaip nori. Važiuojant ne vieną kartą kilo klausimas, ar automobilis sustos prieš kliūtį, tačiau viskas baigėsi gerai. Jei nemėgstate stabdyti, „Stelvio“ jums turėtų patikti, tačiau mieste gali kilti nemalonių situacijų, ypač leidžiantis nuo kalno.

Bandytasis „Stelvio“ turi 2,0 litrų benzininį variklį su turbina. Po kapotu slepiasi 280 AG, kurios pasirengusios lėkti, vos tik spustelėsite greičio pedalą.

Nors automobilis neteko dalies sportiškumo, patogumo įgavo neką mažiau.