Eismas

2020.08.28 21:25

Įvedus eismo pokyčius sostinės Senamiestyje specialistas įžvelgia pavojų: nėra kito vaisto kaip kameros

Paulius Vaitekėnas, LRT.lt2020.08.28 21:25

Liepos mėnesį su kilpiniu eismu į Vilniaus senamiestį atėjo dar viena naujovė: dviratininkams leista judėti visomis kryptimis, netgi prieš automobilių eismą. Šis sprendimas sukėlė diskusiją – esą toks leidimas sukuria papildomą pavojų eismo dalyviams.

Vilniaus miesto savivaldybė LRT.lt pateiktame komentare tvirtina, kad leidimas dviratininkams judėti visomis kryptimis yra suderintas su Vilniaus policija ir neprieštarauja taisyklėms.

„Taip, su policija šis klausimas buvo derintas. Kadangi kelių eismo taisyklėse (KET) tai nėra draudžiama, galima taip daryti. Šis sprendimas yra žinomas ir Susisiekimo ministerijai. Senamiestyje yra ženklai, informuojantys vairuotojus, kad net jei tai vienpusis eismas, dviratininkai gali važiuoti priešinga kryptimi“, – LRT.lt pasakojo Vilniaus apskrities VPK Kelių valdybos viršininko pavaduotojas Egidijus Tučis.

Jis pabrėžia, kad net leidus dviratininkams judėti visomis kryptimis šie turi laikytis galiojančių taisyklių.

„Ženklai informuoja vairuotojus, kad prieš juos gali priešpriešiais atvažiuoti dviratininkas, tačiau dviratininkai irgi turi elgtis atsakingai, važiuoti kuo arčiau dešinio kelkraščio, nenutolti nuo jo daugiau nei 1 metrą“, – dėstė jis.

Pareigūnas sako, kad per du mėnesius, kiek galioja naujoji tvarka, Senamiestyje pastebimas greičio sumažėjimas, esą jis siekia 30–35 km/val.

„Kol kas dėl naujosios tvarkos neįvyko jokio eismo įvykio“, – tikino pareigūnas.

Padėtų vaizdo kameros

Tačiau, anot Susisiekimo ministerijos vyresniojo patarėjo Vidmanto Pumpučio, dabar Senamiestyje niekas negali jaustis saugiai, o automobilių greitis, jei ir sumažėjo, tai labai nežymiai. Ši miesto dalis priskiriama gyvenamajai zonai, todėl čia pirmumo teisę turėtų turėti pėstieji ir dviratininkai, o automobilių greitis neturi viršyti 20 km/val.

„Problema, kad vairuotojai nepaiso greičio, neretai važiuoja 50 km/val., nors leistinas greitis daugiau nei perpus mažesnis. Todėl, kol nebus sumažintas realus greitis, visiems eismo dalyviams nebus saugu. Manau, nėra kito vaisto kaip mažos kameros miesto centre, kurios fiksuotų greitį“, – sakė jis.

Kadangi vairuotojai Senamiestyje važiuoja greitai, V. Pumpučiui klausimų kelia ir naujosios tvarkos saugumas.

„Jei dviratininkams leista važiuoti visomis kryptimis, jiems skirta pusė turėtų būti atskirta juostomis, pasitelkti inžineriniai sprendimai. Jei taip būtų padaryta, tada viskas būtų logiška, tačiau kol taip nėra, dviratininkams būtų geriausiai važiuoti viena kryptimi su automobiliais“, – teigė Susisiekimo ministerijos vyresnysis patarėjas.

Toks sprendimas sukėlė klausimų ir Lietuvos kelių policijos tarnybos Administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus viršininkei Laurai Salokaitei. Jos teigimu, visuose Lietuvos miestuose taisyklės dviratininkams turėtų būti vienodos ir tiek vairuotojai, tiek dviratininkai turėtų stebėti ženklus.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt