Eismas

2020.08.29 15:16

Kiek prireiks žūčių, kad pavojingas apsisukimas prie Vilniaus sulauktų pokyčių: žadėjo viaduką, bet jo – nė kvapo

Paulius Vaitekėnas, LRT.lt2020.08.29 15:16

„Pastaruoju metu per savaitę bent kartą įvyksta susidūrimas, o vieno metu netgi žuvo žmogus“, – taip apie apsisukimą į Tarandę kelyje Vilnius–Panevėžys kalba vietos gyventoja Greta. Vilniaus pakraštyje esanti gyvenvietė atskirta judrios gatvės, todėl, anot gyventojų, tik laiko klausimas, kada vėl šioje vietoje žus žmogus.

Rugpjūčio 8-ąją kelio Vilnius–Panevėžys ruože įvyko tragiška avarija, jos metu žuvo žmogus. Automobilis „Volkswagen“ nėrė į apsisukimą, vedantį Tarandės link, o ta pačia kryptimi važiuojančio „Volvo“ vairuotojui nepavyko išvengti susidūrimo ir jo visureigis rėžėsi į „Volkswagen“ šoną.

Tai tik viena iš avarijų rizikingame kelio ruože. Ką kalbėti apie techninius eismo įvykius, per kuriuos žmonės nenukentėjo, tačiau buvo apgadintos transporto priemonės, o kol incidento dalyviai pildė deklaracijas, tįso automobilių eilės.

Mėgindami apsisukti sugaišta 30 minučių

„Apsisukimas į Tarandę išties apsunkina kasdienybę. Jeigu dienos metu ar savaitgalį reikia pasiekti namus iš miesto, nieko tokio, neskaitant vilkikų, kurie nuo Ukmergės pusės kartais tiesiogine to žodžio prasme atskrenda, nepaisydami greičio ribojimo ženklų. Taigi dieną namo grįžti įmanoma, išlaikant sveiką protą ir vertinant atstumus nuo atvažiuojančiųjų kita puse. Visai kas kita – piko metas. Dažniausiai spūstis būna nuo aplinkkelio, o tam, kad apsisuktum, gali tekti laukti nuo 15 iki 30 minučių“, – LRT.lt atviravo Tarandėje gyvenanti Greta.

Tarandės bendruomenės pirmininkė Renata Gelažauskienė LRT.lt sako vis dar laukianti pokyčių sudėtingame kelio ruože, tačiau, anot jos, pasiūlymai lieka užmaršty.

„Kelių direkcija nenori daryti, nes netiki, kad savivaldybė parems finansiškai, nors savivaldybės taryba jau buvo nubalsavusi, kad skirs pinigų. Kuo ilgiau tęsis neveiklumas, tuo daugiau žmonių žus. Atrodo, kad tik per žūtis mes pasieksime sprendimus“, – dėstė R. Gelažauskienė.

Pagal projektą turėjo būti įrengtas viadukas

Ji priduria, kad tiesiant vakarinį aplinkkelį turėjo būti įrengtas viadukas, kuris palengvintų tarandiškių keliones, tačiau viadukas taip ir neatsirado.

„Prieš trejus metus kalbant su Vilniaus miesto savivaldybe paaiškėjo, kad aplinkkelis įrengtas ne pagal projektą. Čia turėjo būti viadukas, tačiau jis neatsirado. Buvo teigiama, kad pritrūko pinigų. Iš viso, važiuojant nuo Vilniaus pusės, turėjo būti dvi eismo juostos, o dabar liko tik viena, joje automobiliai susikimšę. Kitoje juostoje nuolat stovi automobiliai, norintys apsisukti“, – pasakojo pašnekovė.

Anot R. Gelažauskienės, bendruomenė ne kartą kreipėsi tiek į miesto savivaldybę, tiek į Susisiekimo ministeriją, tiek į Lietuvos automobilių kelių direkciją (LAKD). Buvo prašoma pokyčių, taip pat bendruomenės pirmininkė reikalavo Kelių direkcijos pateikti duomenis apie transporto srautus toje vietoje, tačiau atsakymo nesulaukė. Atsakymo nesulaukė ir iš policijos, nors prašė pateikti informaciją apie eismo įvykius ties apsisukimu.

„Kalbantis su Vilniaus vicemeru buvo pasiūlyta prašyti policijos pagalbos, kad pareigūnai piko metu pareguliuotų eismą. Policininkai buvo atvykę, reguliavo, tikrai pagelbėjo, tačiau pavažiuojantieji nelabai buvo patenkinti, svarstė, kokios čia privilegijos Tarandės gyventojams…“ – pasakojo pašnekovė.

Kol šiame ruože yra tik pavojingas apsisukimas, vairuotojai priversti arba rizikuoti, arba ieškoti kitų kelių. Tarandėje gyvenanti Greta pasakoja, kad važiuojant iš Vilniaus ir norint pasiekti Tarandę galima rinktis iš keturių kelių, tačiau kai kuriais jų tenka įveikti papildomų kilometrų iki artimiausio saugaus apsisukimo, o ten piko metu taip pat tįsta automobilių eilės. Galima važiuoti ir žvyru, tačiau dažnas vairuotojas nenori gadinti savo technikos, todėl renkasi rizikingą apsisukimą ir tikisi, kad nuo Panevėžio pusės atvažiuojantis vilkikas neįsirėš į automobilio šoną.

Tiek bendruomenės pirmininkė R. Gelažauskienė, tiek vietos gyventoja Greta pabrėžia, kad rizika padidėjo ir dėl nebeveikiančio greičio matuoklio važiuojant Vilniaus link. Anot jų, vairuotojai vėl lekia, o greičio matuoklis bent pristabdydavo prieš patį apsisukimą.

Žada įrengti tunelinį pravažiavimą

Kelių direkcijos LRT.lt pateiktame komentare rašoma, kad praėjusių metų rugsėjį su Vilniaus miesto bei Vilniaus rajono savivaldybėmis buvo pasirašyta bendradarbiavimo sutartis dėl valstybinės reikšmės magistralinio kelio A2 Vilnius–Panevėžys ruožo nuo 9,276 km iki 10,238 km tunelinio pravažiavimo, jungiamųjų kelių bei pėsčiųjų viaduko projektavimo ir statybos.

Pagal šią sutartį šalys suderintai įgyvendins savo teritorijoje su transporto mazgo pertvarkymu susijusius 4 projektus:

• Kelių direkcija vykdys pravažiavimo 10,127 km, eismo mazgo po magistraliniu keliu A2 Vilnius–Panevėžys naują statybą ir magistralinio kelio A2 Vilnius–Panevėžys nuo Nesvyžiaus g. 9,276 km iki nuvažiavimo į tunelinį viaduką 9,912 km rekonstrukciją (projektas nr. 1), taip pat pėsčiųjų viaduko kelio A2 Vilnius–Panevėžys 9,276 km naują statybą (projektas nr. 2);

• Vilniaus miesto savivaldybė vykdys jungiamojo kelio šalia valstybinės reikšmės magistralinio kelio A2 Vilnius–Panevėžys ruožo nuo 9,284 km iki 9,856 km naują statybą (projektas nr. 3);


• Vilniaus rajono savivaldybė vykdys Avižienių sen. Bukiškio k. Nesvyžiaus g. rekonstrukciją (projektas nr. 4).

Visus keturis projektus planuojama įgyvendinti iki 2024 metų pabaigos. Bendradarbiavimo sutarties su transporto mazgu susijusių projektų įgyvendinimo terminai nustatyti įvertinus kiekvienos bendradarbiaujančios šalies galimybes.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt