Eismas

2020.08.14 22:20

Mokslininkai įspėja vairuotojus: po 6,5 tūkst. kilometrų automobilių pagalbos sistemos gali kelti pavojų

LRT.lt2020.08.14 22:20

Amerikos automobilių klubų asociacijos (AAA) atliktas tyrimas rodo, kad šiuolaikinėse transporto priemonėse naudojamas pagalbos vairuotojui priemones reikia tobulinti. AAA tyrėjai nustatė, kad nuvažiavus maždaug 6,5 tūkst. km realiais keliais, tokios sistemos susiduria su problemomis kas 13 km. AAA teigimu, tokio pobūdžio sistemos toli gražu nėra patikimos, rašo „Motor1.com“.

„AAA ne kartą nustatė, kad naudojamos pagalbos vairuotojui sistemos veikia nenuosekliai, ypač realaus eismo sąlygomis, – sako AAA automobilių inžinerijos ir pramonės ryšių vadovas Gregas Brannonas. – Gamintojai turėtų pasistengti sukurti patikimesnę technologiją, įskaitant eismo juostos laikymosi kontrolės sistemas ir adekvačius įspėjamuosius signalus.“ AAA atstovai buvo susitikę su šios pramonės srities lyderiais ir pateikė surinktus duomenis bei rekomendacijas.

Tokie neatitikimai gali kliudyti pritraukti daugiau klientų. Dar vienas, kiek anksčiau šiais metais atliktas AAA tyrimas parodė, kad tik kas dešimtas vairuotojas yra linkęs pasitikėti autonominiais automobiliais. Nors šiuo metu tokių automobilių eksploatacijoje dar nėra, ateities sistemos bus grįstos šiandien naudojamomis pagalbos vairuotojui technologijomis. AAA įsitikinusi, kad, norėdami savo pusėn patraukti pirkėją, automobilių gamintojai turėtų kaip įmanoma labiau ištobulinti šias sistemas ir tik tuomet įdiegti jas masinės gamybos automobiliuose.

Tyrimo metu nustatyta, kad 76 proc. pagalbos vairuotojui sistemų klaidų, eksploatuojant automobilį viešuose keliuose, susiję su eismo juostos laikymosi kontrolės sistema arba „padriku važiavimu eismo juosta“. AAA atlikti bandymai uždaroje trasoje parodė, kad sistema veikia gerai, tačiau šie rezultatai buvo dar kartą patikrinti, atliekant nevaldomo automobilio bandymą kelyje ir 66 proc. atvejų įvykdavo eismo įvykis, automobiliui važiuojant vidutiniu 40 km/val. greičiu.

AAA atstovai bandymus atliko, naudodami 2019 m. laidos BMW X7, 2019 m. „Ford Edge“, 2019 m. „Cadillac CT6“, 2020 m. „Subaru Outback“ ir 2020 m. „Kia Telluride“. Visuose juose buvo sumontuotos atitinkamos pagalbos vairuotojui sistemos, kaip antai „Cadillac Super Cruise“, „BMW Active Driving Assistant Professional“ ir „Ford Co-Pilot 360“.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt