Eismas

2020.08.12 17:48

Didėjantis COVID-19 atvejų skaičius grasina patampyti vairuotojams nervus – atvykę į „Regitrą“ gali būti neaptarnauti

Paulius Vaitekėnas, LRT.lt2020.08.12 17:48

Dėl padidėjusios koronaviruso grėsmės „Regitra“ ir techninės apžiūros (TA) stotys priverstos koreguoti savo darbą. TA kontrolieriai būtinus kontaktus perkėlė į lauką, o „Regitra“ klientų su ligos simptomais gali ir neaptarnauti.

Tris mėnesius trukęs karantinas „Regitrą“ privertė ieškoti naujų sprendimų ir didžiąją dalį procesų perkelti į internetą. Taip pat į pagalbą pasitelkti kurjeriai. Įmonė ragina klientus nevykti į padalinius, jei to galima išvengti, ir naudotis internetu teikiamomis paslaugomis.

„Jei vis dėlto klientams nėra galimybės paslaugų atlikti internetu, tuomet reikėtų dėl vizito padalinyje užsiregistruoti iš anksto. Tai padeda valdyti klientų srautus, t. y. išvengti didelių susibūrimų, ir tokiu būdu užtikrinti saugų fizinį atstumą tarp žmonių“, – rašoma įmonės pateiktame komentare.

Prašoma, kad atvykstantieji į „Regitrą“ būtų sąmoningi ir laikytųsi bendrųjų saugumo reikalavimų: dezinfekuotų rankas, laikytųsi saugaus atstumo nuo kitų žmonių, už paslaugas rekomenduojama atsiskaityti ne grynaisiais pinigais, o banko mokėjimo kortele. Kadangi nuo rugpjūčio 1 d. Vyriausybė priėmė sprendimą grąžinti privalomą apsauginių kaukių dėvėjimą uždarose patalpose, „Regitros“ klientams tai tapo nebe rekomendacija, o reikalavimu, kitaip tariant, šiuo metu asmenys viso vizito metu turi dėvėti nosį ir burną dengiančias apsaugos priemones.

„Taip pat prašoma, jog klientai, kurie pasijuto blogai ar jaučia kokius nors ligos simptomus, bet kuriuo metu atšauktų suplanuotą vizitą. [...] klientai gali būti neaptarnaujami, jei jie pasižymi ūmių viršutinių kvėpavimo takų infekcijų požymiais. Pavyzdžiui: sloga, kosuliu, karščiavimu ir kt.“, – priduriama LRT.lt pateiktame įmonės komentare.

Papildomos saugumo priemonės per egzaminus

Per egzaminus taikomos ir papildomos apsaugos priemonės, kurios mažina viruso plitimo tikimybę.

Atvykus į padalinį egzaminuojamųjų prašoma pasirašyti bei patvirtinti, kad asmuo neturi ligos simptomų. Taip pat egzaminų automobiliuose įrengtos specialios pertvaros, atskiriančios klientą nuo egzaminuotojo, o teorijos egzaminų klasės ir automobiliai yra vėdinami bei dezinfekuojami po kiekvieno įvykusio egzamino.

„Norime atkreipti dėmesį, jog šiuo metu nėra taikoma taisyklė, kad apie nedalyvavimą egzamine būtina pranešti likus 24 val. iki jo pradžios. Būsimi vairuotojai, kurie pasijuto blogai ar pajuto kokius nors ligos simptomus, kviečiami bet kuriuo metu atšaukti registraciją į egzaminą bei pasirinkti kitą patogų laiką“, – komentavo „Regitra“.

Per parą – 5 tūkst. kontaktų

Techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ atstovas Renaldas Gabartas LRT.lt teigė, kad TA stotyse per karantiną taikytų priemonių neatsisakyta ir jos tebegalioja šiomis dienomis.

„Karantininė tvarka realiai nepasikeitė: visi TA žmonės dirba su kaukėmis ir vienkartinėmis pirštinėmis, kontaktai su technikos šeimininkais liko minimalūs, dokumentus ir automobilio raktelius jie perduoda prie įvažiavimo, pasiima po patikros“, – dėstė jis.

Asociacijos direktorius Gintautas Šlėderis tikina, kad dar prieš savaitę automobilių srautas buvo milžiniškas, tačiau šiomis dienomis viskas stojo į savo vėžes, o kai kuriuose miestuose netgi „tuščia“.

„Dabar eilių nėra, tačiau mėnesį po karantino buvo pats pikas. Leidus vairuotojams atidėti techninę apžiūrą, vairuotojai apgulė stotis, tačiau bent jau šią savaitę matomas klientų sumažėjimas. Laikomės tų pačių saugumo priemonių, kaip ir karantino metu, nes jos pasiteisino, nė vienas darbuotojas nesusirgo, tačiau vadelių nežadame atleisti.

Visgi pastarąjį mėnesį stotyse per dieną apsilankydavo apie 5 tūkst. klientų. Toks kiekis kontaktų – tikrai daug, todėl didžiąją dalį patikros atliekame šalia nebūnant vairuotojui, o jei yra koks kontaktas, tai tik lauke, kai reikia atiduoti arba paimti automobilio raktus“, – dėstė G. Šlėderis.