Eismas

2020.08.07 11:40

Dėl darbų kelyje Vilnius–Kaunas kenčia ne tik vairuotojai, bet ir jų automobiliai – žala siekia šimtus eurų

LRT.lt2020.08.07 11:40

Šią vasarą kelionės automobiliu iš sostinės į pajūrį – lėtesnės. Magistraliniame kelyje A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda vairuotojams tenka sumažinti greitį dėl tam tikruose ruožuose aktyviai vykdomų rekonstrukcijos darbų. Nors rimtų eismo įvykių šiemet čia ir fiksuojama mažiau, susiduriama su kitomis nuostolius lemiančiomis bėdomis.

„Lietuvos draudimo“ duomenimis, viena dažniausių link pajūrio ar į sostinę šiuo metu traukiančių klientų problemų – pakelėje besimėtantys akmenukai. Vidutinė vairuotojų dėl to patiriama žala pastaruosius tris mėnesius siekia maždaug 350 eurų, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Tiesa, susiduriama ir su situacijoms, kai, iš pažiūros, smulkus pažeidimas lemia ir tūkstančius eurų siekiančius nuostolius. Pavyzdžiui, skilus „Lexus“ automobilio priekiniam stiklui, vairuotojo patirta žala įvertinta daugiau nei 5 tūkst. eurų, „Bentley“ – 3,6 tūkst. eurų. Akmenukai apgadina ne tik automobilių stiklus, bet ir kitas transporto priemonės dalis. Akmenukui įskėlus „Mercedes Benz“ automobilio stoglangį, registruoti 4 tūkst. eurų viršijantys nuostoliai.

„Daugiausia žalų dėl pažeistų stiklų registruojama metų pradžioje, kai baigiantis žiemai kelyje pagausėja nelygumų, o ant dangos lieka smėlio, akmenukų ar asfalto atplaišų. Birželį incidentų vėl padaugėja. Neabejojame, kad įtakos tam turi ne tik didėjantys automobilių srautai – daugiau Lietuvos gyventojų vyksta iš ir į pajūrį, bet ir aktyviai vykdomi remonto darbai – šiame kelyje akmenuko įdauža yra dažniausia žala vasaros laikotarpiu“, – pastebi „Lietuvos draudimo“ Transporto žalų skyriaus vadovas Giedrius Petrikas.

Ekspertas atkreipia dėmesį, kad vasarą automobilio stiklo įdaužos ir dažnesnės tuose magistralės ruožuose, kuriuose vykdomi kelio remonto darbai. Šiuo metu Vilnius–Kaunas–Klaipėda aktyviai rekonstruojamos greitėjimo ir lėtėjimo juostos, įrengiami pėsčiųjų takai ir perėjos skirtingame lygyje, metaliniai apsauginiai atitvarai, ties Kaunu statomas naujas tiltas ir t. t.

„Vairuotojai turėtų būti budresni ir kantresni, jeigu dėl remonto darbų magistralėje susiformuoja automobilių spūstys. Mažesnis automobilio greitis ir saugus atstumas nuo kitų transporto priemonių – paprasčiausi ir efektyviausi sprendimai, padedantys išvengti akmenukų smūgių į stiklą“, – aiškina G. Petrikas.

Jis įspėja, kad iš po ratų „šaudantys“ akmenukai gali apgadinti ne tik stiklą, bet ir kėbulo paviršių, taip pat –įsikelti žibintą ar šoninį veidrodėlį. Akmenukų pažeistą priekinį stiklą paprastai tenka remontuoti arba keisti. Patirta žala yra atlyginama pagal kasko draudimo sutartį.

„Jeigu po akmenėlio smūgio atsirado stiklo įdauža, iškart užklijuokite ją skaidriu lipduku ir kreipkitės į automobilio stiklų remonto servisą. Tai apsaugos nuo didesnių išlaidų – viso stiklo keitimo. Visą stiklą tenka keisti tada, kai įdauža nuo fizinio arba terminio poveikio priverčia stiklą skilti ir toliau“, – aiškina G. Petrikas.

Susisiekimo ministerijos duomenimis, vidutinis metinis eismo intensyvumas A1 kelio ruože tarp Vilniaus ir Kauno siekia apie 30 tūkst. automobilių per parą. Dėl rekonstrukcijos dažniausi šiuo metu taikomi eismo ribojimai – susiaurėjusi važiuojamoji dalis, greičio ribojimas iki 70 km/val., uždaryta viena eismo juosta. Kelio A1 ruožas nuo Vilniaus iki Kauno pasižymi didžiausiu transporto srautu ne tik Lietuvoje, bet ir visose Baltijos šalyse.