Eismas

2020.08.08 20:04

Miegamasis Rygos rajonas lūžta nuo lietuvių – čia įkurdinti rečiausi automobiliai Baltijos šalyse

Paulius Vaitekėnas, LRT.lt2020.08.08 20:04

Daugiabučiais apstatytame Rygos mikrorajone miestiečius ir miesto svečius masina bene didžiausias automobilių muziejus Rytų Europoje. 

1989-aisiais įkurtas muziejus priklauso Latvijos transporto ministerijai, o nuo 1992-ųjų – Tarptautinei transporto ir komunikacijų muziejų asociacijai.

2016-aisiais muziejus po 3 metus trukusios rekonstrukcijos iš naujo atvėrė duris lankytojams. Muziejuje galima ne tik susipažinti su įvairaus laikotarpio automobiliais, bet ir pasijusti automobilių evoliucijos liudininkais.

Istoriniai pasakojimai apie automobilių tobulėjimą, fone sklindantys sportinių mašinų griausmai, Sovietų Sąjungos lyderių transportas, viename iš automobilių pasodintas ir Josifas Stalinas – visa tai po vienu stogu.

Šią vasarą čia galima išgirsti daugybę lietuviškų balsų. Dėl koronaviruso pandemijos lietuviai nebesirenka tolimų kraštų, o plūsta į kaimynines šalis, todėl sutikti lietuvį Rygos muziejuje – nėra retas atvejis.

Skirtinguose aukštuose – skirtinga istorija

Kelionė pradedama pirmame aukšte, čia puikuojasi 20 amžiaus pradžią menantys automobiliai, tarp jų – „Audi“, „Renault“, BMW ir daugelio kitų kultiniais tapusių gamintojų modeliai bei mažų gamintojų, kurių pavadinimus ne kiekvienas yra girdėjęs, sukurtos transporto priemonės.

Nusileidus į cokolinį aukštą galima išvysti daugybę sovietinės technikos. Kodėl tiek daug dėmesio skiriama sovietinei technikai? Rygoje veikė gamykla, kurioje buvo gaminami sovietiniai automobiliai. Šiame mieste užgimė ne vienam žinomas modelis „RAF“ ir bene geriausiai žinomas mikroautobusas „Latvija“.

Šiame aukšte skirta vietos ir išskirtiniams bei nemažą reikšmę automobilių istorijai ir raidai turintiems eksponatams – pirmajam žiedines lenktynes JAV laimėjusiam automobiliui ir paskutiniam „Audi“ modeliui, kuris pagamintas prieš Antrąjį pasaulinį karą.

Išskirtinis „Auto Union“ bolidas

Antrajame aukšte savo vietą turi juodi Sovietų Sąjungos lyderių automobiliai. Greta jų – „Moskvič“, „ZAZ“, „Volga“ ir kiti gerai žinomi to meto automobiliai, kurie riedėjo ir Lietuvos keliais. Be automobilių, antrajame aukšte galima išvysti ir sportinių motociklų, senovinių radijų ir telefonų bei koncepcinių sportinių automobilių modelių.

Salės centre – muziejaus pasididžiavimas, lenktyninis 1938-ųjų „Auto Union“ bolidas. Tiesa, 1995-aisiais originalas buvo iškeistas su „Audi“ kompanija, todėl Rygoje liko tik bolido kopija, tačiau įspūdingai atrodantis sidabrinis automobilis užima garbingą vietą muziejuje.

Apsilankymas muziejuje suaugusiajam atsiėjo 10 eurų. Dar daugiau teks pakloti tiems, kas nori iš muziejaus parsivežti suvenyrą. Suvenyrų kainos čia svyruoja nuo keleto eurų iki bemaž šimto eurų už automobilio modelį.