Eismas

2020.07.19 13:55

„Porsche“ 3D spausdintuvo pagalba suteiks automobiliui 30 AG daugiau jėgos

LRT.lt2020.07.19 13:55

Tokios inovacijos kaip 3D spausdinimas vis giliau įsiskverbia į automobilių pramonės sritį, gamintojams, tiekėjams ir techninio aptarnavimo specialistams vis geriau įvaldant jų neribotas galimybes. „Porsche“ stumiasi su šiomis technologijomis dar toliau į priekį, įdiegdama naują stūmoklių modeliui 911 GT2 RS gamybos procesą, rašo „Motor 1.com“.

Tai pirmas kartas, kai modelyje GT2 RS panaudoti 3D spausdintuvu atspausdinti stūmokliai ir keletas kitų inovacijų, kurias įprastame automobilių gamybos procese būtų sunku įsivaizduoti. „Porsche“ pavyko 10 proc. sumažinti kiekvieno iš stūmoklių svorį ir, siekiant dar didesnio efektyvumo, integruoti uždarą aušinimo kanalą – naudojant standartinius stūmoklius tai nebuvo įmanoma. Naujųjų stūmoklių dizainas optimizuotas pagal cilindruose jų patiriamas apkrovas.

Naujieji lengvesni stūmokliai leido padidinti variklio sukimosi greitį ir sumažinti temperatūros apkrovas, todėl automobilis papildomai įgijo 30 AG (22 kW). Tokiu būdu ir taip galingas 3,8 litrų darbinio tūrio šešių cilindrų variklis dabar išstumia nebe 690 AG (514 kW), o visas 720 AG (536 kW). „Porsche“ nemini apie kokius nors sukimo momento, kuris šiame modelyje siekia 749 Nm, pokyčius. Automobilis ir taip pakankamai greitas, iki 96 km/val. įsibėgi per 2,6 sekundės.

Bendradarbiaudama su „Mahle and Trumpf“, „Porsche“ GT2 RS stūmoklius gamina lazerinio metalo sulydymo būdu, kurio metu įkaitinami ir sulydomi į formą itin gryni metalo milteliai. Ir tai nėra vienintelė 3D spausdintuvu gaminama „Porsche“ automobilių detalė. Dar gegužės mėnesį kai kurios modelių 911 ir 718 sėdynių detalės buvo iš dalies spausdinamos 3D spausdintuvais. „Porsche Classic“ šią technologiją pritaikė jau nebegaminamoms detalėms, pavyzdžiui, „Porsche 959“ sankabos atleidimo svirtims, gaminti.

3D spausdinimas pamažu išsikovoja pozicijas automobilių pramonėje. Kiti automobilių gamintojai šią technologiją pasitelkia dar prieš automobiliui pasiekiant gamybos liniją, sudarydami galimybes dizaineriams ir inžinieriams greitai atsispausdinti detales ir kurti jų prototipus. Tai padeda sutrumpinti kūrimo procesui skiriamą laiką.

Parengė Paulius Vaitekėnas