Eismas

2020.07.13 13:33

Vilniuje visi keliavimo būdai sujungiami į vieną grandį ir vadinsis JUDU

LRT.lt2020.07.13 13:33

Vilnius siūlo judėti įvairiais būdais ir pristato visus juos sujungiantį vardą JUDU. Judumo pokyčiai sostinėje įvairūs – kelionių viešuoju transportu kokybės pokyčiai, tiesiami dviračių takai, kurie per keletą artimiausių metų mieste sudarys nenutrūkstamą tinklą, pėsčiųjų infrastruktūra, pristatytas kilpinis eismo reguliavimas. 

„Vilniuje vyksta daugybė veiklų, kad žmonės po miestą keliautų patogiai ir galėtų laisvai rinktis, kaip judėti. Tačiau judumo paslaugos iki šiol neturėjo vienijančios grandies, bendro vizualinio identiteto. Tikslas turėti ne padrikai teikiamas paslaugas, o bendrą ir kokybišką jų tinklą, kuris ir sukuria didesnį darnumą, eismo pasiskirstymą, daugiau erdvės miestiečiams. Visa tai Vilniuje apims JUDU – jis suvienys skirtingus keliavimo būdus po vienu skėčiu“, – sako SĮ „Susisiekimo paslaugos“ direktorė Modesta Gusarovienė.

JUDU ženklinimą miestiečiai ilgainiui matys skirtingose vietose – pavyzdžiui, ant miesto autobusų ir troleibusų, stotelių ir dviratininkų švieslentėse, viešojo transporto ekranuose, maršrutų schemose, paženklinti bus dviračių stovai ir atsirasiančios saugyklos, „Statyk ir važiuok“, taip pat planuojamos multimodalinės aikštelės, JUDU planuojama vadinti naują elektroninio bilieto sistemą ir kitas su judumu susijusias paslaugas. Be to, JUDU ženklinimas bus matomas visoje „Susisiekimo paslaugų“ klientų informavimo, viešinimo medžiagoje, rašoma pranešime žiniasklaidai.

M. Gusarovienė priduria, kad JUDU tampa judumo pokyčių mieste simboliu ir yra glaudžiai susijęs su Darnaus judumo mieste planu. Jis apibrėžia, kaip miestas keičiasi ir keisis per artimiausią dešimtmetį, kad vilniečiai judėtų patogiai, saugiai, kad ir kokį kelionės mieste būdą pasirinks. Tokie strateginiai dokumentai kuriami įvairiuose Europos miestuose – Amsterdame, Kopenhagoje, Londone ir kituose.

Per keletą metų Vilniuje atnaujinta daugiau nei pusė viešojo transporto parko, atnaujinimas vyks ir toliau. Be to, plečiamas A juostų tinklas, kad kelionės autobusais ir troleibusais būtų ne tik komfortiškos, bet ir greitos. A juostos Vilniuje šiuo metu sudaro 36 km, o iki 2022 m. jų tinklas mieste turėtų viršyti 46 km.

Per pastaruosius 4 metus Vilniuje nutiesta ir atnaujinta daugiau kaip 50 km dviračių takų, iš viso mieste jų – daugiau nei 93 km. Vien iki 2023 m. planuojama nutiesti likusias trūkstamas jungtis ir turėti baigtą pagrindinių dviračių takų tinklą mieste, kad kuo didesnei daliai vilniečių iš namų iki darbo ir kitur būtų galima nuvažiuoti dviračiu nenutrūkstamai. Pėsčiųjų mieste taip pat vis daugiau – pernai Vilniuje suremontuota beveik 20 km šaligatvių, kad būtų patogu judėti pėsčiomis, dar 17 km jų nutiesta naujai, o artimiausias planas – atnaujinti ir įrengti dar 34 km šaligatvių.

Vilniaus tikslas – kad iki 2030 m. maždaug po trečdalį keliavimo būdų sudarytų kelionės pėsčiomis, viešuoju transportu ir automobiliu, o dar apie 7,5 proc. – dviračiais.