Eismas

2020.07.13 10:43

Panašumų su kultiniu sportiniu automobiliu turintis „KIA XCeed“ – lyg vaikas, žaismingas, bet reiklus

apžvalga
Paulius Vaitekėnas, LRT.lt2020.07.13 10:43

Pastaruoju metu ne tik lietuviai, bet ir visas pasaulis vis labiau atranda korėjietiškus automobilius. Anksčiau šie automobiliai buvo Europos ar Japonijos gamintojų šešėlyje, o dabar stebina ne tik galimybėmis, bet ir inovacijomis. „KIA XCeed“ – hečbekas norintiesiems šiek tiek daugiau erdvės salone ir sportiškos išvaizdos. Tačiau visa tai turi savo kainą.

„KIA“ nuo 2006-ųjų pradėjo gaminti „Cee`d“, tačiau pastaraisiais metais modelis sulaukė dviejų naujų giminaičių – „XCeed“ ir „Proceed“. Pastarasis yra ilgas, turi daugiau erdvės, o „Xceed“ – sportiškas ir labiau primenantis įprastą hečbeką, tačiau kiek masyvesnis nei „Ceed“.

Sportiškumas ne tik išorėje, bet ir viduje

„XCeed“ kėbulas yra aptakus, neturi ekstravagantiškų vingių, dėl to automobilis yra aerodinamiškas, važiuojant užmiesčio keliais jaučiamas stabilumas.

Priekinės lempos turi panašumo į tas, kurios sumontuotos „Porsche Taycan“. Keturi LED žibintai išdėstyti aplink žibintą, esantį centre. Toks sprendimas ne tik atrodo patraukliai, tačiau ir užtikrina tinkamą kelio apšvietą.

Kia „XCeed“ bandymas: hečbekas tiems, kuriems išvaizda svarbiau už ekonomiškumą

Automobilyje galima įžvelgti ir daugiau panašumų į sportiniais automobiliais pagarsėjusį „Porsche“. „XCeed“ galinė dalis ir bagažinės apvali forma bei galinių lempų išdėstymas turi šiek tiek panašumo į „Macan“, bent jau vizualiai. Vien tai, kad „XCeed“ turi šiokį tokį panašumą į kai kuriuos „Porsche“, tik dar labiau sustiprina įspūdį, kad KIA turi būti veržli, greita ir skirta nutrūktgalviškoms kelionėms.

Salone pasitinka sėdynės su geltonos spalvos siūlo raštu, o tai suteikia automobiliui žaismingumo. Tokios pačios spalvos kaip raštuotų sėdynių siūlas yra ir dalis kitų salono elementų. Bandytojo „KIA XCeed“ salone tamsios spalvos susiduria su geltona, o tai vėl bent iš pirmo žvilgsnio leidžia pagalvoti, kad įsėdote ne į įprastą hečbeką.

Spidometras – skaitmeninis, kaip ir visi kiti matavimo prietaisai, esantys kitoje vairo pusėje. Tai nėra naujovė, tokius skaitmeninius sprendimus diegia nemažai didžiųjų automobilių gamintojų, tačiau ne visuose modeliuose jie veikia taip, kaip norėtų vairuotojas. O kai kurių valdymas tiesiog kiek per sudėtingas.

Šiame modelyje skaitmeninis spidometras ir kiti matavimo prietaisai, pavyzdžiui, tachometras, veikia sklandžiai, o tai jau nemažas pliusas.

Pakankamai sklandžiai veikia ir centrinis jutiklinis ekranas, jame rasite didžiąją dalį komfortui užtikrinti skirtų funkcijų. Kompiuteriui greičio, reaguojant į piršto prisilietimą, galbūt norėtųsi spartesnio, tačiau didelių nepatogumų valdant funkcijas nekyla. Verta paminėti, kad po jutikliniu ekranu yra „greitieji“ mygtukai, jie taip pat valdomi piršto paspaudimu. Atrodo, kad jie ne visada nori sureaguoti į piršto prisilietimą iš pirmo karto, tačiau, laikant pirštą ant mygtuko ilgiau, funkcija anksčiau ar vėliau suveiks.

„KIA“, kitaip nei kai kurie konkurentai, neatsisakė mygtukų, kuriais būtų galima atlikti atitinkamas funkcijas, pavyzdžiui – reguliuoti kondicionieriaus stiprumą. „XCeed“ tokią ir panašias funkcijas galima atlikti naudojant mygtukus, tam nereiks naršyti kompiuteryje ir ieškoti, kaip pakeisti salono temperatūrą. Patikėkite, nenorėtumėte vidury kelio pusę minutės baksnoti į ekraną, bandydami pakeisti kondicionieriaus apipūtimo kryptį.

Automobilio salonas įrengtas kokybiškai, niekas nebilda, nekliba ir negirgžda. Pigių plastiko detalių aptikti čia sudėtinga, todėl ne tik dizainas, bet ir interjero išpildymas sudaro neblogą įspūdį. Ne patį prabangiausią, bet pakankamai solidų ir drauge žaismingą.

Apgaulingas dydis

Nors „XCeed“ atrodo kiek didesnis už daugumą hečbekų, tačiau vietos jame – kaip ir kituose hečbekuose. Tilpti galima, tačiau ne visiems keleiviams gali būti patogu. Ir ne tik dėl vietos automobilio salone, bet ir dėl galinių durelių, kurios nesukuria daug vietos įsėsti į automobilį. Tačiau su šia problema susiduria nemažai hečbekų, todėl jei norite ant galinės sėdynės įsitaisyti kaip karalius, vertėtų rinktis kitokio kėbulo tipo automobilį.

Priekinės „XCeed“ sėdynės iš tiesų patogios, maloniai jaučiasi tiek nugara, tiek kojos. Galinės – jau ne tokios patogios, o ant jų įsitaisęs aukštesnis ar vidutinio ūgio (apie 1,80 metro) žmogus kelionės metu galva trankysis į stogą. Dėl to galima šiek tiek kaltinti ir automobilio formą bei aptakumą.

Bagažinės talpumas taip pat nedaro įspūdžio. Į ją tilps pora lagaminų ar pirkinių krepšių, tačiau ilgesnei kelionei vietos gali pristigti.

Gali tekti dažniau lankytis degalinėse

Bandytasis „XCeed“ turi 1,6 litro benzininį variklį su turbina. Po kapotu slepiasi 200 AG ir automobilis smagiai pajuda iš vietos. Automatinė 7 pavarų dėžė veikia sklandžiai, pavaros perjungiamos beveik nejuntamai. Mažėjant greičiui, pavaros keičiamos taip pat sklandžiai, neatsiranda trumpalaikio pagreitėjimo pavarų perjungimo metu.

Nors automobilis naujutėlaitis, tačiau net ir jam bus taikomas taršos mokestis, pagal nurodomą CO2 emisiją jis sieks 30 eurų. Suma atrodo nedidelė, tačiau pinigų pravartu pasiturėti ir degalams. Kodėl? „XCeed“ mėgsta vartoti degalus.

Nors variklis neatrodo pats didžiausias, tačiau degalų sąnaudos tokio dydžio automobiliui atrodo gana didelės. O dar jei kalbame, kad tai naujas automobilis su moderniu varikliu. Be abejo, 200 arklių pagirdyti reikia didesnio kiekio degalų, tačiau vos įsėdus į automobilį ir pažiūrėjus, jog degalų sąnaudos siekia 10,7 l/100km, kyla klausimas, gal ne ten pataikiau.

Nors gamintojas deklaruoja mažesnes degalų sąnaudas nei tos, kurias vairuotojui parodo pats automobilis, prie tokio kiekio prisideda ir išoriniai faktoriai – vėjas, padangos, kelio danga ir daugelis kitų.

Pavyzdžiui, kito Pietų Korėjos gamintojo visureigio, kuriame sumontuotas 2,0 benzininis „Dohc“ variklis, degalų sąnaudos 100-ui kilometrų siekia 10,5 litro. Taip, tai yra vidutinės degalų sąnaudos, tačiau hečbekas, kuris net nėra sukurtas sportiniam vairavimui, su tokiomis sąnaudomis gali nuliūdinti.

Tiesa, „XCeed“ turi vadinamąjį sportinį režimą, tačiau daugiausia, kas pasikeičia įjungus šį režimą, – tachometras ir jo dizainas. Garsas tampa kiek „piktesnis“, automobilis kiek smagiau juda, tačiau čia lyg ir viskas. „XCeed“ net nėra svirtelių prie vairo pavaroms perjungti, viską reikia daryti naudojant pavarų svirtį. Iki sportinio hečbeko dar yra, kur patobulėti, tačiau atspirties taškas tam jau yra.