Eismas

2020.07.07 16:29

Kilpinis eismas iš arti: per keletą minučių – virtinė pažeidimų, vieną BMW vairuotoją puolė mokyti užsienietis

Paulius Vaitekėnas, LRT.lt, BNS, ELTA2020.07.07 16:29

Naktį iš pirmadienio į antradienį plušėję darbininkai Vilniaus senamiestyje įrengė betoninius atitvarus bei pakeitė ženklinimą. Prasidėjus vakariniam pikui čia vienas po kito pasipylė kelių eismo taisyklių pažeidimai, juos pavyko užfiksuoti tiesioginės transliacijos metu.

Sostinės vicemeras Vytautas Mitalas tikino, kad pirmosiomis dienomis senamiestyje budės eismo kontrolieriai, jie padės vairuotojams laikytis naujojo eismo organizavimo.

Tačiau judriose senamiesčio gatvėse (Didžiojoje ir Vokiečių g.) eismo reguliuotojų nebuvo matyti. Vienas užsienietis pažeidėją su BMW pradėjo mokyti pats.

„Ką tu čia darai? Tu negali čia važiuoti... Jei taip vairuoji, tu neturėtum turėti pažymėjimo“, – šaukė užsienietis.

Transliacijos metu užfiksuoti pažeidimai tuo nesibaigė. Vienu metu visa virtinė vairuotojų vienas po kito nardė tarp betoninių atitvarų ir keitė važiavimo kryptį. Vien per pirmąsias kelias minutes pora automobilių vairuotojų ir vienas motociklininkas kirto ištisines linijas ir nuvažiavo.

Reikės laiko priprasti: sostinės senamiestyje įvedus kilpinį eismą, pasipylė pažeidimai

Įvedus vadinamąjį kilpinį eismą, automobiliais įvažiavus į senamiestį bus galima išvažiuoti tik toje pačioje pusėje (zonoje).

Pagrindiniai įvažiavimai bus Trakų, Islandijos, Subačiaus ir Latako gatvėse, o išvažiavimai – Visų Šventųjų, Klaipėdos ir Universiteto gatvėse. Į senamiesčio teritoriją bus įmanoma patekti ir smulkesnėmis gatvelėmis, tačiau visos jos priklausys vienai iš keturių kilpų, kuriomis nuo šiol bus leidžiamas tik vienpusis eismas.

Nuo antradienio Vilniuje įsigaliojus draudimui automobiliams senamiestį kirsti tranzitu, eismo nesklandumų kol kas šioje sostinės dalyje nekilo, teigia Vilniaus vicemeras Vytautas Mitalas.

„Kadangi įvedinėjome kilpinį eismą po šventinio savaitgalio, kada eismo srautai yra gerokai sumažėję, palyginti su kitomis dienomis, tai daug tokių sutrikusių ar naujai besimokančių eismo schemas vairuotojų nebuvo pastebėta“, – antradienį per spaudos konferenciją sakė jis.

„Aišku, kad bus tokių vairuotojų, kurie liks nustebę, pasikeitus eismo organizavimo krypčiai, bet sieksime užtikrinti, kad viskas būtų gerai. „Susisiekimo paslaugų“ parkavimo kontrolieriai artimiausiomis dienomis geranoriškai informuos visus, besinaudojančius eismu senamiestyje, jiems bus įteikiamos schemos, lankstinukai su kilpinio eismo maršrutais. Jie bus geranoriškai nukreipiami naudotis ir išmokti naujus maršrutus“, – pridūrė vicemeras.

Tačiau eismo ekspertas ir vairavimo instruktorius Artūras Pakėnas teigė, kad naujoji eismo tvarka Vilniaus senamiestyje gali užkimšti kitas, šalia esančias gatves.

„Manau, kad problemų gali būti tiems, kurie ten gyvena, yra biurai, darbo vietos, kada jie senamiestį naudoja kaip galimybę nuvažiuoti į savo tikslą. Jiems reikės peržiūrėti maršrutus“, – Eltai sakė A. Pakėnas.

„Iš kitos pusės, jei vairuotojai peržiūrės savo maršrutus, gali būti, kad kažkur padaugės automobilių. Jei kažkurioje gatvėje šiandien nebuvo spūsties, tai rytoj jau gali būti“, – teigė vairavimo instruktorius.

Rugpjūtį – kameros, nuskaitančios valstybinius numerius

Anot sostinės vicemero, kilpinį eismą pažeidusiems vairuotojams grės baudos.

„Baudos bus tokios, kokios numatytos, pažeidžiant Kelių eismo taisykles. (...) Ištisinės linijos kirtimas ar važiavimas per vadinamąją plytą“, – aiškino V. Mitalas.

„Visas eismo ženklinimas – kelių ženklai, ženklinimas ant šaligatvių, ant gatvių – darytas tam, kad viskas veiktų pagal galiojančias Kelių eismo taisykles. Jei kils diskusijų, kaip interpretuoti atskirą vietą, policijos pagalba čia mums bus reikalinga, mes palaikome ryšį su pareigūnais, kad galėtume užtikrinti tų taisyklių laikymąsi“, – pridūrė vicemeras.

Pasak jo, Lietuvos policija Vilniaus senamiestyje turi apie 60 kamerų, jos galės būti pasitelktos nustatant piktavališkus pažeidimus.

Be to, rugpjūtį planuojama sumontuoti specialias kameras, nuskaitančias automobilių valstybinius numerius ir taip padedančias nustatyti, ar, įvažiavęs pro vieną kilpą, automobilis neišvažiavo pro kitą kilpą.