Eismas

2020.07.04 21:07

Kodėl kelionės namo Vilniuje šią vasarą trunka ilgiau – pasiruoškite, tai gali tęstis iki pat rudens

Paulius Vaitekėnas, LRT.lt2020.07.04 21:07

Įsibėgėjusi vasara – kitokia nei ankstesnės. Pasaulinė pandemija pakirpo tautiečiams sparnus ir vis daugiau jų vasaros dienas leidžia Lietuvoje. Gyventojai svetur nevyksta, daugybė gatvių tvarkoma – dėl to mieste tįsta automobilių spūstys. Sostinėje žmonės priversti gerokai ilgiau dusti eilėse nei ankstesniais metais, tačiau miesto valdžia jokių palengvinimų nežada.

Vilniaus miesto savivaldybės administracijos patarėjas eismo organizavimo klausimais Rimantas Baravykas LRT.lt teigė, kad po karantino vilniečiai grįžo į įprastą judėjimo ritmą. Jis tikina, kad didžiausias eismo srauto pokytis buvo balandį – keliuose pasirodė 42 proc. mažiau transporto nei tą patį mėnesį pernai.

„Vidutinė rytinio ir vakarinio piko trukmė atitinkamai buvo 69 (1 val. 09 min.) ir 95 min. (1 val. 35 min.). Lyginant su praėjusių metų birželio mėn., rytinio piko vidutinė trukmė sumažėjo 7 min., o vakarinio piko vidutinė trukmė pailgėjo 16 min.“, – dėstė R. Baravykas.

Spūstys susidaro esą ne tik dėl to, kad aktyviau juda gyventojai, bet ir dėl kelio darbų, o ypač – rekonstrukcijų, kurios truks ne vieną mėnesį, ir dėl jų įvesti eismo apribojimai.

„Eismą mieste šiemet sunkina prasidėję infrastruktūros remonto (modernizavimo) arba statybos bei kelio remonto darbai, pavyzdžiui, Kareivių g. lietaus nuotekų tinklų tvarkymas, Liepkalnio–Žirnių g.–Minsko pl. sankryžos rekonstrukcija, A1 magistralinio kelio rekonstrukcija bei kiti planiniai gatvių remonto darbai“, – sako savivaldybės atstovas.

Tarp didelių rekonstrukcijų pasitaiko ir smulkesnių kelio darbų, dėl kurių dienai arba dviem tenka įvesti eismo ribojimus, tai irgi sunkina judėjimą mieste.

Kasinėjimo darbai prasidėjo V. Kudirkos gatvėje, dėl jų uždaryta eismo juosta Tauro kalno link. Trumpalaikiai kelio darbai prasidėję Žemaitės gatvėje.

Prasidėję kelio darbai S. Batoro gatvėje privertė vilniečius gerokai sumažinti greitį – vietomis greitis ribojamas iki 40 km/val.

Dėl didelių kelio rekonstrukcijos darbų stringa eismas aplinkinėmis gatvėmis, nes dalis vairuotojų nori aplenkti tvarkomą kelio ruožą. Arba eismas tiesiog nukreipiamas kitomis gatvėmis ir jos tampa savotiškomis apylankomis.

Eismo ekspertas nemano, kad spūstis išaugino dar 2017-aisiais pakeistas ženklinimas žiedinėse sankryžose ar žaliųjų rodyklių panaikinimas. Nors vadinamajame Šv. Petro ir Povilo žiede kasdien tįsta automobilių eilės, specialistas nieko blogo neįžvelgia.

„Eismo tvarkos pakeitimai (ženklinimas ir kt.) T. Kosciuškos, Olandų ir Antakalnio g. žiedinėje sankryžoje ir jos prieigose atlikti 2017 m., 2019 m. horizontalus ženklinimas buvo atnaujintas po dangos asfaltavimo darbų. Taigi pakitimų nebuvo jau 3 metus. Po 2017 m. atliktų pakeitimų sumažėjo eismo įvykių skaičius, labai pagerėjo eismo saugumas. Keisti ženklinimą žiedinėje sankryžoje nenumatoma“, – pokyčių nežada savivaldybės atstovas.

Dalyje sostinės gatvių panaikinus žaliąsias rodykles, jų vietoj atsirado papildomos sekcijos. Sostinės eismo ekspertas tikina, kad situacija nuolat sekama, stebima, koks yra automobilių srautas, ypač miegamuosiuose rajonuose, iš kur rytais į darbus važiuoja didelė dalis vilniečių.