Eismas

2020.06.30 18:37

Kauniečiai sukonstravo kurjeriams skirtą mašiną – netrukus pradės serijinę gamybą

Kristina Karlonė, LRT TV naujienų tarnyba, LRT.lt2020.06.30 18:37

Kauniečiai inžinieriai sukonstravo ir miesto gatvėse išbandė kurjeriams skirtą automobilį. Netrukus ketinama pradėti ir pirmosios serijos gamybą. Pirkėjų kol kas žvalgomasi užsienyje, esą Lietuvoje dar trūksta geros kokybės dviračių takų.

Kaune garažų masyve konstruktoriai diskutuoja dėl galutinių jų pačių sukurto velomobilio pataisymų.

Beveik visos velomobilio detalės pagamintos vietoje. Nuo techninės užduoties parengimo tam prireikė metų.

Kad gautų paramą idėjai, teko įsteigti ir įmonę. Velomobilis specialiai kurtas kurjeriams. Prie jo sumontuota erdvi bagažinė, kurioje galima vežti maždaug 80 kilogramų krovinį.

Anot konstruktorių tokia transporto priemone galėtų naudotis ir maisto pristatytojai ar net paštininkai. Bagažinę pakeitus mažomis sėdynėmis velomobilis galėtų tapti ir šeimos transporto priemone.

Važiuojant velomobiliu vairuotojo pažymėjimo nereikia. Juo galima išvystyti 25 km/val. greitį. Norint išvengti sunkumų, galima naudotis penkiais pagalbos lygiais.

„Tai dviratis su elektrine pavara tik su keturiais ratais. Vienas iš pagrindinių reikalavimų – galios pagalba (angl. power assist) – tik tuo metu, kai suki pedalus“, – apie naująjį kūrinį pasakojo „Velovano“ konstruktorius Bernardas Aleksandravičius.

Velomobilio konstruotojai kol kas žvalgosi į užsienio rinką. Esą Lietuvoje trūksta tinkamos infrastruktūros – geresnių dviračių takų.

„Lietuvoje nemokės 6 ar 8 tūkstančių. Verčiau nusipirks „kibiriuką“ ir važinės. Aš realistas ir tikiuosi, kad pribręs, o tada, kai pas mus sugrįš naudoti (velomobiliai – red. LRT.lt), šie kainuos pigiau ir tada sakys – puikus daiktas“, – vylėsi „Velovano“ direktorius ir konstruktorius Vaidas Bernotas.

Pasak specialistų, velomobilyje dar ketinama sukontruoti žibintus, įrengti didesnį veidrodėlį. Tada planuojama pirmosios dešimties velomobilių serijos gamyba.