Eismas

2020.06.30 09:16

Artėjant automobilių registracijos mokesčiui, daugėja nuogąstavimų: nebeaišku, už ką bus mokama

Irma Janauskaitė, Vesta Tizenhauzienė, Kristina Karlonė, LRT TV naujienų tarnyba, LRT.lt2020.06.30 09:16

Artėja automobilių registracijos mokestis. Nuo liepos teks susimokėti už taršias pirmą kartą Lietuvoje registruojamas mašinas ir už tas, kurios keičia savininką. „Regitros“ skaičiavimu, dažniausia mokesčio suma bus 150–200 eurų ir daliai žmonių, ypač perkantiems pigius automobilius, tai bus nemaloni staigmena.

Automobiliai – visas Giedriaus Notkaus gyvenimas. Pats jis lenktynininkas, o verčiasi mašinų ir jų dalių prekyba, remontu. Dirbtuvės – čia pat. Įsigaliojantį mokestį už automobilius vyras vadina nesusipratimu.

„Čia buvo iš pradžių buvo taršos mokestis. Paskui pasidarė registracijos mokestis. Tai nebeaišku, už ką mes čia mokėsim. Ir tikrai, ir pažįstamų klausiu, visi nepatenkinti tuo mokesčiu. Nes, sako, įvežei automobilį į Lietuvą, priregistravai, vienąkart sumokėjai, pardavei kaimynui, jau vėl mokėk tą mokestį“, – sako transporto vadybininkas G. Notkus.

Mokėti teks už pirmą kartą Lietuvoje registruojamas mašinas ir už tas, kurių valdytojas keisis. Jeigu tik mašinos laikomos taršiomis, tai yra jų išmetamo dvideginio kiekis viršija 130 gramų kilometrui. „Regitros“ teigimu, tokia – didžioji dalis Lietuvos automobilių parko.

Žinios. Artėjant automobilių registracijos mokesčiui – išaugę pardavimai ir specialistų nuogąstavimai

Jeigu mašinos dokumentuose CO2 nenurodytas, o tokių mašinų Lietuvoje, manoma, bent trečdalis, „Regitra“ ieškos lygiavertės transporto priemonės. Jeigu registre tokios nebus, mokestį apskaičiuos pagal formulę. Preliminari yra „Regitros“ puslapyje. Jeigu formulei trūks duomenų, pavyzdžiui, mašina bus unikali, pačiam žmogui teks užsisakyti ekspertizę, kuri kainuos. Bet tokie atvejai, manoma, bus reti. O mokestis daugumai sieks 150–200 eurų.

„Automobilis su galingesniu varikliu, kai jis kainuoja apie 30 tūkst. ar daugiau, tai yra turbūt tie 200 eurų nelabai daro įtaką. Bet, kai pas mus parke, nežinau, rajonuose žmonės su senais automobiliais ir vienas iš kito nupirks už 500 eurų ir po to sužinos, kad 200 primokėti reikia, tai, manau, čia bus staigmena kai kam“, – teigia „Regitros“ direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas.

Mašinų pardavėjai sako, artėjantis registracijos mokestis skatina pirkti dabar, todėl ir žmonių turguje šiomis dienomis gausiau. „Autopliuso“ skaičiavimu, pirkimas gegužės pabaigoje–birželio pradžioje – beveik dešimtadaliu didesnis nei prieš metus tuo laiku.

„Žmonės visi skaičiuoti moka ir supranta, kad, prisiregistravus iki liepos 1 d., šiek tiek dar sutaupys – apie 100 eurų. Tai, žinant šiandieninę situaciją, po visų šitų krizių, tai kiekvienas euras yra brangus“, – G. Notkus.

Mokestį turėtų mokėti perkančioji pusė. Bet Kauno turgaus vadovas sako, aišku, kad bus derybos ir mokėtina suma tikriausiai bus pasidalinama. O ir pačių naudotų mašinų kaina gali pasikoreguoti.

„Derybų klausimas, tai jis įvairiai gali būti – gali ir per pusę pasidalinti, gali kažkaip kitaip tą kaina. Be abejo, kad tai turėtų paveikti, perkant pigų automobilį, nes, pavyzdžiui, jeigu 1,5 tūkst. kainuoja automobilis ir mokėti už jį 400 eurų jau yra daug“, – mano Kauno automobilių turgaus direktorius Valentinas Naujanis.

Specialistai prognozuoja, kad dėl mokesčio ilgainiui bus mažiau norinčių pirkti taršiausias mašinas ir jų savininkai jomis važinės tol, kol šios nesustos. O tai reiškia, kad nei tarša mažės, nei mokestis bus sumokėtas.