Eismas

2020.05.25 18:30

„Tvarkingą“ automobilį įsigijusios moters tiesos paieškos – išsisukti bandžiusiam pardavėjui teks tuštinti piniginę

LRT.lt2020.05.25 18:30

Istorijos apie tai, kaip vos nusipirktas automobilis pradėjo gesti – ne retas reiškinys. Dažniausiai tai būna variklio, pavarų dėžės, elektronikos gedimai, kurie „netikėtai“ atsiranda naujajam savininkui vos pradėjus naudotis pirkiniu.

Bendrovės „Autopretenzija“ specialistai per mėnesį sulaukia bent 20 besikreipiančių asmenų, kurie įsigijo neva tvarkingą automobilį, tačiau įveikus ilgesnę distanciją, automobilis pradėdavo gesti.

„Dažniausiai prasidedantys klientų pasakojimą prasideda taip: „pravažiavau keliolika kilometrų ir pajaučiau, kad blogai dirba pavarų dėžė“, „ryte nebeužkūriau automobilio“, „atšąlo/atšilo ir pasijautė pavarų dėžės smūgiai“, variklis pradėjo vibruoti ir t.t. Kiek rečiau pasitaiko, bet pasitaiko: „nusprendžiau sumontuoti papildomą apsaugos sistemą, ir meistras išrinkęs prietaisų skydelį rado sudėtus „apgavikus“, kurie rodo, kad saugos sistemos veikia, o realiai jų nėra...“ – pasakojo įmonės pardavimų vadovas Ramūnas Mackevičius.

Jis tikina, kad istorijų būna tieks linksmų, tiek liūdnų. R. Mackevičius prisiminė vieną istoriją, kuomet jauna mama įsigijo naudotą automobilį, tačiau vėliau problemos pasipylė lyg iš gausybės rago. Jei pardavėjas iš karto būtų sutikęs išspręsti su automobiliu susijusias problemas, istorija būtų pasibaigusi, tačiau pardavėjo atkaklumas kainavo jam brangiai.

„Vos išvažiavus iš automobilių turgaus, kur sukirto rankomis su pardavėju, užsidegė prietaisų skydelyje lemputė, įspėjanti apie aušinimo skysčio trūkumą sistemoje. Gerai, kad tai nutiko visai šalia degalinės, kur iš karto ir užsuko automobilio savininkė. Nusipirko aušinimo skysčio, pasipildė ir grįžo namo keliasdešimt kilometrų. Po dienos, teko važiuoti į Regitrą įregistruoti pirkinio. Suvažinėjo dar apie keliasdešimt kilometrų ir vėl užsidegė prietaisų skydelyje ta pati lemputė“, – pasakojo R. Mackevičius.

Tačiau tai nebuvo pabaiga. Moteris nuvežė automobilį į autoservisą, kur buvo nustatyta, jog kiauras radiatorius. Darbai su detalėmis atsiėjo apie 220 Eur ir moteris jau buvo laiminga, kad galės vežioti vaiką į darželį, o pati vykti į darbą, tačiau problemos toliau tęsėsi.

„Kaip tik pasirodė pirmieji šalčiai, ir automobilis, kuo toliau, tuo sunkiau vis kurdavosi rytais, kol vieną gražų rytą tiesiog nebestartavo. Teko kviesti automobilių evakuatorių, kuris sugedėlį atvežė į servisą. Meistrai pasiraitojo rankoves ir pradėjo ieškoti gedimų. Vos tik nuardė pirmąsias apsugos detales, gedimai ir defektai pasipylė, kaip iš gausybės rago“, – tęsė specialistas.

Radiniai išardžius automobilį paskatino kreiptis į pardavėją, kuris kategoriškai atsisakė eiti į diskusijas. Tada buvo kreiptasi į Valstybinę Vartotojų teisių apsaugos tarnybą, iš kurios atsakymas irgi buvo neigiamas, nes pardavėjas pasisamdė advokatus ir labai gražiai ir painiai apsuko Tarnybą savo raštais.

„Tada pasitarėme su mūsų kliente ir kreipėmės į teismą. Po kelių bylos atidėjimų, ir pardavėjo išsisukinėjimų, bei teismo sprendimo apskundimų, turime neskundžiamą nutartį, kur pardavėjas įpareigotas sumokėti beveik 3 kartus didesnę sumą pirkėjai. Prie sumos prisidėjo ir žyminis mokestis, ir advokato išlaidos, o dar, ir daugiau išlindusių automobilio defektų“, – sakė R. Mackevičius.