Eismas

2020.05.24 16:58

Rūbą pakeitęs „Renault Captur“ tapo modernesnis, tačiau labiau primena paaugusį hečbeką, o ne miesto visureigį

Vos išvydęs dienos šviesą, „Renault Captur“ kaipmat sulaukė nemažai dėmesio. Tiems, kurie norėjo grakščių linijų miesto visureigio, vadinamojo SUV, prancūzų gamintojas sukūrė kasdienį automobilį, tinkantį beveik viskam. „Captur“ atsinaujino, pakeitė rūbą, tačiau sunku apversti liežuvį ir jį pavadinti tikru SUV.

Per pastarąjį dešimtmetį bene geidžiamiausiais automobiliais tapo miesto visureigiai (SUV) arba krosoveriai. Jie turi aukštesnę pakabą, kuri sklandžiau įveikia kelio nelygumus, dažnai yra talpūs ir tinkami vežti vaikus į mokyklą, taip pat saugūs, nes dėl aukštesnės pakabos tiek vairuotojas, tiek keleiviai sėdi aukščiau. Tačiau „Captur“ kai kurių iš šių savybių trūksta, todėl jis labiau primena padidintą hečbeką nei SUV, bet tai nereiškia, kad jis blogas.

Viduje daugiau naujovių

Didžioji dalis salono elementų – kaip ir Lietuvos metų automobilyje „Renault Clio“, apie kurį LRT.lt portale buvo rašoma metų pradžioje. Centrinis jutiklinis ekranas toks pats, valdomas pirštų prisilietimais. Jame galima išjungti arba įjungti automobilio saugos sistemas – aklosios zonos daviklius, kelio ženklų nuskaitymą, linijų laikymąsi ir kitas.

Naudodamiesi šiuo ekranu galėsite reguliuoti viską, kas susiję su muzika, taip pat naudotis navigacija, keisti automobilio techninius ir vidaus nustatymus. Meniu lietuvių kalba, o tai nemažas pliusas Lietuvoje.

„Renault“ sukūrė patogią laisvų rankų sistemą, ji veikia sklandžiai. Taip, kituose automobiliuose ji taip pat nėra prasta, tačiau čia, norint susieti išmanųjį telefoną su automobiliu, viskas pavyksta iš karto. Telefone esantys kontaktai iš karto atsiranda jutikliniame ekrane, nereikia nieko perkelti, papildomai nustatyti. „Suporuoji“ ir skambini – viskas paprasta. Taip pat yra ir „Clio“.

Tačiau, kitaip nei „Clio“, naujajame „Captur“ atsirado naujas pavarų dėžės mechanizmas. Paprasčiau tariant – pavaros jungiamos paprasčiau, svirtelę pastumiant pirmyn arba atgal. Panašią sistemą turi ir naujos kartos „Audi“ ir kai kurie kiti prabangios klasės automobiliai.

Ar tai patogu? Taip, nes pavarų perjungimo svirtis užima mažiau vietos, atrodo patraukliau ir sportiškiau, o ir dulkių, tikėtina, turėtų kauptis mažiau, nes pavarų svirties nebereikia slankioti. Tačiau, kitaip nei daugumoje kitų automobilių su tokia pačia pavarų perjungimo sistema, „Captur“ jungiant pavaras nereikia nieko papildomai įspausti, kad svirtis pajudėtų ir pavara persijungtų. Įsivaizduokite, kad važiuojate nuo kalno, uždedate ranką ant pavarų svirties ir iš inercijos ranka šiek tiek pajudina svirtį... Sėkmės, jūs įjungėte neutralią pavarą. Gal ir nedidelė problema, tačiau pavarų dėžei kažkada tai gali nusibosti, o tada gali laukti problemos.

Vietos – kaip dideliame hečbeke

Sumontavus naują pavarų perjungimo sistemą automobilio salonas tapo modernesnis. Po pavarų svirtimi atsirado dar viena vieta daiktams, kurioje puikiai gali nugulti piniginė arba mobilusis telefonas. Prietaisų skydelį puošia automobilio spalvos paminkštinti elementai, tai prideda ne tik jaukumo, bet ir šviesumo. O ir kelių nesusitrenksite, jei važiuosite per duobes, nes paminkštinimai šiek tiek sugeria smūgius.

Bet nors vietos daiktams padaugėjo, keleiviams – nelabai. Įsitaisyti ant galinės sėdynės patogu būtų nebent vaikams. Keturiems suaugusiesiems, kurių ūgis daugiau nei 175 cm, patogiai keliauti automobiliu būtų sudėtingiau.

Vietos mažoka ne tik sėdintiesiems gale. Bagažinė taip pat nėra įspūdingo dydžio. Pirkiniams vietos užteks sočiai, tačiau, vykstant į tolimesnę kelionę arba iškylauti, reikėtų vežtis dar vieną „Captur“. Kaip SUV klasės automobiliui, vietos tikrai ne į valias.

Apie daiktadėžę būtina kalbėti atskirai

Kas kūrė naujojo „Captur“ daiktadėžę? Kas kūrė tą automobilio vietą, kurioje dažniausiai vairuotojai vežiojasi draudimo polisą, serviso knygelę ir šokoladuką? Tas žmogus, kuris projektavo daiktadėžę, galėjo būti neblogas baldžius, nes jam pavyko automobilyje įmontuoti komodą.

Bet jei priekinėje sėdynėje įsitaisęs keleivis, daiktadėžė neatsidaro. Ji atsidaro kaip stalčius, todėl, sėdint keleiviui, tam neužtenka vietos. Galima tik dar kartą retoriškai paklausti – kodėl?

Gali būti labai smagus, tačiau jei reikia – ir taupus

Nors kai kurie interjero sprendimai nuvylė, variklio darbas džiugina. Iš tiesų, automobilį vairuoti malonu tiek mieste, tiek užmiestyje. Mieste „Captur“ vikrus ir sugebantis išsitekti net ankštose aikštelėse, o užmiestyje jis gali judėti panašiai smagiai, kaip raumeningas hečbekas (angl. Hothatch).

Automobilis turi tris važiavimo režimus, iš kurių vienas yra individualus, toks, kokį susikuria pats vairuotojas. Kiti du – sportinis ir ekonomiškas. Skirtumas pasirinkus vieną iš šių režimų juntamas iš karto.

Įjungus sportinį režimą ne tik pasikeičia spidometro spalva. „Captur“ pradeda urgzti, o variklis pradeda dirbti intensyviau. Iš vietos automobilis pajuda labai smagiai, o prie to smagumo prisideda galimybė pačiam perjunginėti pavaras prie vairo sumontuotomis svirtelėmis.

Nors išbandytas „Captur“ turi 1,3 litro benzininį variklį, kuris išvysto beveik 130 AG, automobilis į greičio pedalą reaguoja smagiau nei vaikas, radęs tuntą dovanų Kalėdų rytą po egle.

Jeigu nuspręsite, kad norite keliauti ramiai, „Captur“ gali nudžiuginti ekonomišku režimu. Pasirinkus „EKO“ režimą automobilis nebebus toks staigus, tačiau nepamatysite ir staigiai kylančių degalų sąnaudų. Važiuojant mieste šiuo režimu, galima pasiekti gerokai mažesnes jei 7,5 l/100 km degalų sąnaudas. Žinoma, viskas priklauso nuo vairavimo stiliaus, tačiau, turint omeny, kad tai SUV klasės automobilis, tokie skaičiai tikrai nuteikia optimistiškai.

„Captur“ pakeitė rūbą, patrauklesnes formas įgavo ne tik automobilio galinė, bet ir priekinė dalis. Papildomo komforto suteikia elektrinis stoglangis, pro jį į automobilį patenka daugiau šviesos. Ir nors yra elementų, kurie verčia kilstelėti antakį, ieškantieji smagaus didesnio miesto hečbeko neturėtų pamiršti, kad yra naujasis „Captur“.