Eismas

2020.05.15 11:36

Liepkalnio sankryža tapo iššūkiu vairuotojams ir pėstiesiems, bet sostinės valdžia nemato tikslo daryti pokyčių

Paulius Vaitekėnas, LRT.lt2020.05.15 11:36

Nuo gegužės 4-osios įvesti eismo organizavimo pokyčiai sostinės Liepkalnio sankryžoje tapo išbandymu vairuotojams ir pėstiesiems. Iki 2021 metų rudens uždarius sankryžą ir įrengus apylankas, feisbuke pasipylė vairuotojų skundai, kad žiedinėse sankryžose sudėtinga prasilenkti automobiliams ir vilkikams, sunkumų esą kyla ir gatves norintiems pereiti pėstiesiems.

Dėl avarijų kaltas vairuotojų neatidumas

Vilniaus miesto savivaldybės Eismo organizavimo skyriaus vedėjo Tomo Kamaičio teigimu, eismo dalyviams dar reikia priprasti prie eismo pokyčių, tačiau didelių nepatogumų jis neįžvelgia.

„Pirmomis dienomis tiek vairuotojams, tiek pėstiesiems reikia priprasti prie eismo organizavimo pakeitimų Minsko pl., Žirnių ir Liepkalnio gatvių sankryžoje, pasirinkti alternatyvius kelionės maršrutus. Tačiau per 10 dienų buvo fiksuoti tik du techniniai eismo įvykiai, jų metu nežymiai buvo apgadintos transporto priemonės. Pasak rangovo, tokių eismo įvykių priežastis – saugaus atstumo nesilaikymas stabdymo metu ir gabaritų nepaisymas“, – LRT.lt komentavo T. Kamaitis.

Socialinio tinklo vairuotojų grupėse Liepkalnio sankryža minima kur kas dažniau nei iki to momento, kuomet prasidėjo rekonstrukcija. Vairuotojai dalijasi nuotraukomis iš įvykio vietos, kaip žiedinėje sankryžoje vilkikas šonu kliudė mikroautobusą, laikinuosiuose žieduose ne kartą susidūrė ir lengvieji automobiliai. Tačiau T. Kamaitis sako, kad pokyčiai judrioje Vilniaus gatvėje eismo įvykių statistikos nepablogino.

„Vilniaus miesto savivaldybės Eismo valdymo centras taip pat informavo, kad sankryžoje ir prieigose eismas vyksta įprastine tvarka, viešojo transporto eismas vyksta sklandžiai, minėtos gatvės eismo įvykių statistiniai rodikliai nepakito“, – teigė jis.

Pėstiesiems teks apsišarvuoti kantrybe

Nors pasikeitus eismo organizavimui Liepkalnio sankryžoje išnyko dalis pėsčiųjų perėjų, o kai kurios buvo perkeltos, artimiausiu metu pokyčių nenumatoma.

„Perėjų skaičius įrengtas pakankamas, nes statybos zonoje jos negali būti įrengtos per tankiai ir trukdyti darbams“, – dėstė T. Kamaitis.

Dabar norintiesiems pasiekti prekybos centrą reikia daryti nemažą lankstą, o ir nesutvarkytos šalikelės papildomo džiaugsmo pėstiesiems nesuteikia. Jie turi keliauti dulkėtomis šalikelėmis, kurios lyjant lietui tampa purvynu.

Paprašius Vilniaus valdžios pasidalyti naujausia informacija apie eismo organizavimą sankryžoje ir vairuotojams suteikti informaciją, kaip taisyklingai įvažiuoti į žiedinę sankryžą, nesukeliant avarinės situacijos, Eismo organizavimo skyriaus vedėjas patikino, kad reikia vadovautis balandžio 22 dieną paskelbta informacija.

„Eismo organizavimo vizualizacija ir išsamios schemos buvo paskelbtos visuomenei iš anksto, t. y. balandžio 22 d. Taip pat įrengti laikini įspėjamieji ir draudžiamieji kelio ženklai, nukreipiamosios gairės bei informaciniai stendai, apie remontą skelbia ir švieslentės“, – LRT.lt komentavo T. Kamaitis.

31 mln. eurų vertės rekonstrukcija vyks 3 metus

Dar projekto pradžioje 2019-ųjų rudenį Vilniaus miesto savivaldybės administracijos vadovas Povilas Poderskis įspėjo, kad kol vyks rekonstrukcija, eismo sąlygos rekonstruojamoje sankryžoje bus sudėtingos.

„Iš pradžių bus blogiau – pavyzdžiui, dėl darbų kažkiek komplikuosis eismas, atsiras spūsčių, nes šią sankryžą kasdien kerta maždaug 65 tūkst. transporto priemonių. Bet paskui visiems bus geriau – dviratininkams, pėstiesiems, viešojo transporto keleiviams, vairuotojams“, – tąkart tikino jis.

Pabaigus darbus, keturių eismo juostų daugiau kaip 800 metrų ilgio Žirnių gatvės ir Minsko plento dalis atsidurs tunelyje, o virš jo bus įrengta reguliuojama Liepkalnio gatvės sankryža. Joje bus pastatytas daugiau kaip 23 m ilgio viadukas, atnaujinti pėsčiųjų ir dviračių takai, įrengtas apšvietimas, viešojo transporto stotelės, atraminės sienutės, vandentiekio, lietaus nuotekų, telekomunikacijų, šviesoforų valdymo tinklai.

Daugiau nei 8 mln. eurų projektui skirs Vilniaus savivaldybė, dar 22 mln. – Vyriausybė.