Eismas

2020.04.25 10:23

„Robotai taksi“ jau šiemet gali tapti realybe – „Tesla“ pranešė apie ambicingą planą

LRT.lt2020.04.25 10:23

Praėjusį balandį „Tesla“ pranešė 2020 m. ketinanti į JAV kelius išleisti visą parką „robotų taksi“. Neseniai savo tviterio paskyroje Elonas Muskas patvirtino, kad „Tesla“ „robotai taksi“ bus paruošti dar šiais metais, tačiau kol kas nežinia, ar Vyriausybė leis juos eksploatuoti, rašo automobilemag.com.

Taip pat neaišku, kaip bendrovei pavyko „apšokti“ visus kitus automobilių gamintojus, technologijų startuolius, „Google“ ir visus kitus bei sukurti komerciškai perspektyvų, pakankamai saugų autonominį automobilį.

„Tesla“ planas pasiekti 5-tą SAE autonomiškumo lygį yra itin ambicingas, nes tai kol kas išlieka netyrinėta šio sektoriaus teritorija. Dar ambicingiau skamba tai, kad „Tesla“ yra numačiusi milijoną tokių visiškai autonominių automobilių įdarbinti planuojamoje „robotų taksi“ programoje. E. Muskas tikisi, kad visiškai autonomijai pirmiausiai bus pasirengę didieji miestai – Niujorkas ir San Franciskas.

Kad susidarytumėte įspūdį, kaip toli yra 4 ar 5 lygis, įsivaizduokite, kad dauguma šiuolaikiniuose automobiliuose taikomų automatinių eismo juostos palaikymo ir prisitaikančių pastovaus greičio palaikymo sistemų, įskaitant ir „Tesla“ autopiloto funkciją, geriausiu atveju tesiekia 2-ą SAE autonomijos lygį, kuriame reikalinga nuolatinė vairuotojo priežiūra

Bet iš kur „Tesla“ paims visu šiuos „robotus taksi“? Visi šiuo metu parduodami gamintojo automobiliai, kaip teigiama, turi reikiamą įrangą ir jutiklius, leidžiančius pereiti į visiškai autonominio vairavimo režimą. Šiandien „Tesla“ papildomai siūlo įsigyti visiškai autonominio vairavimo galimybę, tačiau jos kaina rodo, kad tai tėra tik pažadas ateityje sukurti programinę įrangą, kurią įdiegus, automobilis taptų visiškai autonominiu.

O kol kas automobilių gamintojas kuria kitos kartos kompiuterinį lustą, kuris būtų tris kartus geresnis už šiandien naudojamą ir leistų geriau patenkinti autonominio vairavimo poreikius. „Tesla“ visiškai autonominio vairavimo kompiuteriai remiasi aštuonių išorinių kamerų, 12 ultragarso jutiklių, padedančių aptikti aplinkui esančius daiktus, ir į priekį nukreipto radaro surenkamais duomenimis.

Praėjusį balandį E. Muskas teigė „po poros metų“, t. y. maždaug 2021 m., įsivaizduojąs „Tesla“ modelius be vairo ir pedalų. Jis taip pat teigė, kad visiškai autonominio vairavimo reglamentavimas kai kuriose jurisdikcijose galėtų įsigalioti jau 2020 m. pabaigoje.

Tačiau, anot E. Musko, greičiausiai pirmiausia bus įteisintas sunkvežimių karavanas, kai priekyje važiuoja vairuotojo valdomas vilkikas, o jam iš paskos konvojumi seka autonominiai sunkvežimiai. Tad nors E. Muskas ir teigia, kad jo bendrovės autonominių automobilių galimybės bus pademonstruotos jau šiais metais, nepanašu, kad artimiausioje ateityje kam nors iš mūsų pavyks pasivažinėti „robotu taksi“.

Parengė Paulius Vaitekėnas

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba, – jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt.