Eismas

2020.04.21 13:58

Mauricas apie automobilių rinką: atidarius sienas, pamatysite tikrą kainų pasiutpolkę

Koronaviruso pandemijos paveikta automobilių rinka atsigauti gali dar negreitai. Anot banko „Luminor“ vyriausiojo ekonomisto Žygimanto Maurico, šalims atidarius sienas, galima sulaukti kainų pasiutpolkės, tačiau atsigauti rinkai gali prireikti ne vienerių metų.

Ekonomistas sako, kad naujų automobilių rinka pandemijos metu susitraukia apie 70-80 proc. Kur kas mažiau kenčia antrinė automobilių rinka, kuri vidutiniškai nukenčia 40 proc.

„Automobilių rinka labiausiai kenčia pandemijų metu. Prisiminkime, kas buvo, kai pasaulyje siautė SARS. Tuomet irgi buvo paveikta prekyba. Pandemijų metu krenta automobilių paklausa ir ši rinka atsigauna vėliausiai, panašiai, kaip ir turizmas“, – LRT.lt pasakojo Ž. Mauricas.

Atsiranda skubiai parduodančių automobilius

Tačiau anot ekonomisto, nereiškia, kad automobilių pardavimai nevyks. Jie vyksta ir toliau, bet tai anaiptol nebus pirmo būtinumo prekė bent jau artimiausiu metu. Apie tai byloja ir neretai socialiniuose tinkluose arba pardavimų portaluose pasirodantys skelbimai apie skubiai parduodamus automobilius.

„Kai kurios šeimos turi po du automobilius, jų išlaikymas kainuoja, todėl gali būti, kad bus priimtas sprendimas vieną automobilį parduoti. Šioje situacijoje automobilis nėra pirmojo būtinumo prekė“, – pasakojo ekonomistas.

Karantino metu žmonių sprendimą atsisakyti automobilio pastebi ir autoplius.lt komunikacijos vadovas Matas Buzelis. Jis nemano, kad tai virs karantino tendencija, tačiau pastebi, kad norintieji įsigyti naudotą automobilį dabar, gali nemažai išlošti.

„Dabar automobilio ieškantys vairuotojai gali pasinaudoti kai kuriais karštesniais pasiūlymais – atsiranda pardavėjų, kurie automobilius karantino laikotarpiu parduoda patrauklesnėmis kainomis, tačiau tai nėra masinė tendencija. Karantinas neturėtų keisti naudotų automobilių kainų. Žmonės savo asmeninius automobilius pardavinės pigiau tik pradėję jausti finansinius sunkumus, tačiau tai daugiau bus pavieniai atvejai“, – situaciją LRT.lt komentavo M. Buzelis.

Naudotų automobilių rinkos kaina turėtų mažėti

Ekspertas pabrėžia, kad karantino poveikį labiausiai junta naujesnių automobilių pardavėjai, tačiau didelių kainų pokyčių naudotų automobilių rinkoje tikėtis esą nevertėtų.

„Turėtų mažėti vidutinė naudoto automobilio rinkos kaina, tačiau tai nereiškia, kad transporto priemonės pigs. Vidutinė naudoto automobilio rinkos kaina daugiau atspindi, kokius automobilius šalies vairuotojai perka. Karantinas skaudžiau palietė naujesnių automobilių pardavėjus – senesnių transporto priemonių proporcija tarp Lietuvoje registruotų bei į Lietuvą įvežtų naudotų automobilių sandorių turėtų šiek tiek paaugti ir dėl to sumažinti minėtąjį vidutinės rinkos kainos rodiklį“, – teigė M. Buzelis.

Laukia kainų ir nuolaidų pasiutpolkė

Tiek M. Buzelio, tiek Ž. Maurico prognozės panašios – automobilių rinkai atsigauti gali prireikti metų ar net daugiau. O kai karantinas baigsis, bus matomas suaktyvėjimas, ypač naujų automobilių pardavimuose.

„Atidarius sienas prasidės tikra kainų ir nuolaidų pasiutpolkė. Gamintojų sandėliai nėra guminiai, todėl jie negali būti perpildyti, todėl ne vienas gamintojas norės „išsiparduoti“ ir atlaisvinti vienos sandėlyje. Jei galvojate pirki naują automobilį, po karantino gali būti tam labai tinkamas metas“, – LRT.lt pasakojo Ž. Mauricas.

Naujų automobilių paklausos šuoliui įtaką gali daryti ne tik kainos pokytis, bet ir tai, kad kurį laiką bus sutrikęs naudotų automobilių importas.

„Autovežių vairuotojai nedrįsta važiuoti į kitas šalis dėl koronaviruso grėsmės, todėl gali sumažėti įvežamų automobilių“, – sakė ekonomistas.

Vis dėl to, automobilių pardavimo portalo autoplius.lt komunikacijos vadovas M. Buzelis mano, kad ilgiau užsitęsęs karantinas dar gali pakoreguoti prognozes, tačiau viliasi, kad ribojimai greitai baigsis.