Eismas

2020.04.03 20:12

Klaipėdą raizgo naujais matuokliais – savivaldybės darbuotoją jau spėjo „nupyškinti“ 6 kartus

Paulius Vaitekėnas, LRT.lt2020.04.03 20:12

Klaipėdos gatvėse dygsta modernūs greičio matuokliai, kurie gali ne tik fiksuoti važiavimo greitį, bet ir fiksuoti kitus kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimus. Naujų greičio matuoklių efektyvumu jau spėjo įsitikinti ir savivaldybės darbuotojas, toje pačioje vietoje greitį viršijęs 6 kartus.

Šią savaitę stacionarus greičio matuoklis įrengtas Mokyklos gatvėje, kur greitis 50 km/val.

„Ateityje bus statomas dar vienas ir iš viso Klaipėdoje bus 7 stacionarūs greičio matuokliai. Vietos parenkamos pagal policijos pageidavimą. Dažniausiai tai vietos, kuriose dažniausiai viršijamas greitis, kyla didžiausias pavojus, taip pat tose, kur didžiausias avaringumas“, – LRT.lt pasakojo Klaipėdos savivaldybės Viešosios tvarkos skyriaus Administracinės veiklos poskyrio vedėjas Marius Poimanskis.

Iš 5 uostamiestyje nuolat veikusių greičio matuoklių – tik du buvo naujausios kartos.

Naujieji greičio matuokliai gali ne tik fiksuoti transporto priemonės greitį, bet esant poreikiui galėtų fiksuoti ir kitus pažeidimus.

„Šių greičio matuoklių galimybės kur kas platesnės. Jie gali ne tik matuoti greiti, bet ir stebėti autobusų juostas, fiksuoti, ar transport priemonė į sankryžą neįvažiavo degant raudonam šviesoforo signalui. Taip pat, esant poreikiui, gali fiksuoti transporto priemones su negaliojančia technine apžiūra arba neapdraustus automobilius“, – naujų greičio matuoklių galimybes LRT.lt vardijo Klaipėdos apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos viršininkas Mindaugas Džermeika.

Anot jo, naujieji greičio matuokliai gali fiksuoti ne tik atvažiuojančius, bet ir nuvažiuojančius automobilius, o vienu metu gali stebėti visas 4–6 eismo juostas abiem kryptimis.

Motociklininkai neišsisuks

Galimybė fiksuoti pažeidėjus abiem kryptimis labai svarbi norint pažaboti dideliais greičiais lakstančius motociklininkus. M. Džermeika pažymi, kad senesnės kartos greičio matuokliai negalėdavo užfiksuoti motociklo valstybinių numerių, todėl vairuotojai likdavo nenubausti.

Dabar situacija keičiasi ir tuo jau galėjo įsitikinti milžinišku greičiu mieste lėkęs motociklininkas.

„Mieste, kur greitis 50 km/val. motociklininkas važiavo 170 km/val. greičiu. Kadangi transporto priemonė buvo nuvažiuojanti, greičio matuoklis užfiksavo gale esančius valstybinius numerius. Pareigūnai greitai išaiškino pažeidėją, dabar jis be baudos dar neteks ir vairuotojo pažymėjimo“, – pasakojo M. Džermeika.

Savivaldybės darbuotojas „nusifotografavo“ 6 kartus

Greičio matuoklių efektyvuma patvirtina rezultatai – nuo metų pradžios Liepojos g. esantis greičio matuoklis užfiksavo 5 tūkst. pažeidimų.

„Vieną savivaldybės darbuotoją greičio matuoklis užfiksavo net 6 kartus. Ką kalbėti apie greičio viršijimą, jei žmonės net kelio ženklų nemato“, – pasakojo savivaldybės darbuojojo pavardės atskleisti nepanoręs M. Džermeika.

Pareigūnas pažymi, jog stacionarūs greičio matuokliai visada būna pažymėti kelio ženklais, priešingai, nei mobilieji greičio matuokliai, vadinamieji „trikojai“.

M. Džermeika įsitikinęs, kad būtent „trikojai“ turėtų labiau sudrausminti vairuotojus. Esą nenuspėjamumas, kur gali tykoti greičio matuoklis ir priverčia vairuotojus važiuoti atidžiau ir atsargiau.

Tačiau ir „trikojų“ matuoklių skaičiai Klaipėdoje iškalbingi. Per ketvirtį metų 4 „trikojai“ užfiksavo 7 tūkst. pažeidėjų. M. Džermeika pabrėžia, kad „trikojai“ dažnai vienoje vietoje išbūna tik iki kelių valandų, todėl jei matuoklis stovėtų toje pačioje vietoje ilgiau – skaičiai esą galėtų būti dar didesni.