Eismas

2020.03.29 18:56

Taršiausia pasaulio valstybė Indija orą valys naujoviškų transporto priemonių pagalba

LRT.lt2020.03.29 18:56

Indijoje elektra varomi triračiai vis dažniau įvardijami, kaip viena iš priemonių mažinti oro taršą, rašo „CNN Business“.

Indijos miestų gatvėmis nepaliaujamai zuja motoriniai dviračiai ir triratės transporto priemonės, todėl šalies vyriausybė praėjusiais metais paskelbė, kad nuo 2025 m. bus leidžiamas tik elektrinių dviračių ir triračių transporto priemonių eismas.

Bangalūre įsikūręs startuolis „Altigreen“ yra viena iš bendrovių, ketinančių užimti šią nišą, nes netrukus rinkoje turi pasirodyti jos debiutinis triratis.

Pokyčiai iš apačios į viršų

2012 m. įkurta įmonė „Altigreen“ sumontuoja benzininiams ir dyzeliniams automobiliams elektrinius variklius, taip paversdama juos hibridais.

Anot bendrovės generalinio direktoriaus Amitabho Sarano, pirmąjį visiškai elektrinį modelį ketinama pristatyti kitą šių metų ketvirtį.

Bendrovės partneriai pagamins automobiliuko kėbulą, o „Altigreen“ pasirūpins vidiniais komponentais, įskaitant variklį, pavarų dėžę, displėjų ir telematiką, kuri perduoda duomenis tiesiai į vairuotojo išmanųjį telefoną.

Startuolis įsitikinęs, kad jo gaminamas vis dar pavadinimo neturintis modelis, kurio maksimalus greitis turėtų siekti 53 km/val., bus vienas greičiausių savo klasėje, bet to, bendrovė ketina pasiūlyti greitesnio įkrovimo galimybes, kas itin aktualu jos tikslinei pirkėjų grupei.

„Altigreen“ orientuojasi „į apatinį rinkos segmentą,“ – sako A. Saranas, į keleivius ir krovinius vežiojančius vairuotojus.

Generalinio direktoriaus teigimu, „Altigreen“ triračiui nebus reikalinga įkrovimo stotelė – per 3–4 valandas jį galima įkrauti, pajungus prie įprasto elektros lizdo.

Šios transporto priemonės pradinė kaina šiek tiek didesnė nei neelektrinių konkurentų ir siekia 4,7 tūkst. JAV dolerių, tačiau A. Saranas įsitikinęs, kad jos eksploatacija leis vairuotojams ir autoparkų valdytojams nemažai sutaupyti.

„Viskas grįsta vien tik ekonomija, – sako jis. – Šiandien triračio vairuotojas 4,7–5,4 dolerius per dieną išleidžia dyzelinui, kad nuvažiuotų 100 km. Tą patį atstumą su naujuoju automobiliu bus galima įveikti vos už 90 centų – didžiulis skirtumas 8–9 dolerius per dieną uždirbančiam žmogui.“

Pagaminta Indijoje

Indijos vyriausybė ėmėsi priemonių, siekdama paskatinti elektrinių automobilių naudojimą – mažina mokesčius, siūlo subsidijas. Elektrinės transporto priemonės galėtų sumažinti oro taršos daromą poveikį žmonių sveikatai, nors ir jos energiją gautų iš elektros tinklo, kuris šalyje yra priklausomas nuo taršios anglies.

Yra ir daugiau bendrovių, pavyzdžiui, Delyje įsikūrusi „Saarthi“, siūlančių elektrinius triračius. „Gayam Motor Works“ iš Haidarabado sukūrė keičiamas baterijas, kad įkrovimas negaišintų darbo. Pavėžėjimo paslaugų gigantė „Ola“ pranešė apie planus išleisti 1 mln. elektrinių automobilių į Indijos miestų gatves, įskaitant ir 10 tūkst. elektrinių triračių.

Tačiau A. Saranas pripažįsta, kad išsikovoti Indijos vairuotojų pasitikėjimą nebus lengva. Jis įsitikinęs, kad elektromobiliai yra užsitarnavę prastą reputaciją, nes iš užsienio įvežami pigūs modeliai, nepritaikyti sudėtingoms Indijos sąlygoms: „karščiui, prastai infrastruktūrai ir duobėtiems keliams.“

„Altigreen“ didžiuojasi tuo, kad jų kuriamas automobilis bus pagamintas praktiškai vien tik Indijoje, neskaitant vos keleto komponentų. A. Saranas teigia, kad naujieji triračiai bus išbandomi Indijos sąlygomis ir pritaikyti įveikti iššūkius.

„Altigreen“ taip pat ruošiasi kurti dviejų ir keturių ratų transporto priemones. Bendrovė išsikėlusi tikslą per trejus metus pasiekti 10 tūkst. transporto priemonių per mėnesį gamybos tempą.

Kaip ir kitos pasaulio valstybės, Indija kovoja su koronaviruso protrūkiu. Visoje šalyje paskelbtas bent 21 dienos trukmės karantinas. Tačiau kol kas, A. Sarano teigimu, tai neturėtų niekaip atsiliepti naujojo automobilio pristatymo planams.

„Susidomėję pirkėjai mūsų ir toliau klausinėja, kada bus galima įsigyti,“ –sako jis ir visgi pripažįsta, kad jei karantinas tęsis ilgiau nei tris savaites, jo poveikis bus juntamas.

Pelno galimybės šiame sektoriuje yra didžiulės, tačiau anot A. Sarano, jo bendrovę motyvuoja kiti dalykai – padėti šaliai pereiti prie švaresnės energijos ir, sumažinus oro taršą, išgelbėti daugybę gyvybių.

„Mano komandą veda į priekį žinojimas, kad mūsų tikslas kur kas kilnesnis nei vien komercinė sėkmė,“ – sako jis.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt