Eismas

2020.03.22 15:51

Nors „Ford Mondeo Hybrid“ grubus, bet nesustabdomas mieste – elektra įveikia beveik pusę kelionės

apžvalga
Paulius Vaitekėnas, LRT.lt2020.03.22 15:51

Automobilių rinkoje vis tvirčiau kabinantis krosoveriams ir hečbekams, kiti, dažniausiai kur kas ilgesni kėbulų tipai, tokie, kaip sedanai ar universalai, keliauja užmarštin. Pažiūrėjęs į „Ford Mondeo“ iš šono supranti, kodėl taip yra, tačiau įlipęs į vidų stipriai suabejoji – gal visgi be reikalo tokie automobiliai keliauja į antrą planą.

Žinoma, šiomis dienomis gamintojai stengiasi suderinti kone aktualiausius vairuotojų poreikius. Stengiasi, kad automobilis būtų talpus, saugus, ekonomiškas ir universalus. Vis dažniau prie šių punktų galime pastebėti ir žodį ekologiškas, netaršus. Ir „Ford“ pateikia modelį, kuris išpildo šiuos vairuotojų poreikius, – tai „Mondeo Hybrid“.

Dar 2007 metais pristatytas „Mondeo“ išvaizda pasikeitė nestipriai. Bėgant metams automobilio priekinė dalis tapo kiek agresyvesnė, tačiau visa kita keitėsi gana vangiai. Gatvėje pamatęs „Mondeo“, niekas nesuklys, koks tai automobilis.

Automobilis atrodo labai masyvus ir kiek nuobodus. Kadangi per 13 metų išvaizda radikaliai nepasikeitė, todėl ir jausmas lyg žiūrint į praėjusio dešimtmečio modelį. Tačiau išvaizda – skonio reikalas. Nors ir neatrodo kaip futuristinis stebuklas, tačiau iš karto galima justi, kad automobilis saugus. Iš tiesų, sunku tikėtis, kad tokio dydžio automobilis nebus saugus.

Salonas nuobodus ir grubus

Viduje viskas labai konservatyvu, gal net kiek grubu. Centriniame prietaisų skydelyje modernumu taipogi nekvepia. Jutiklinis ekranas tarsi iš senesnio modelio automobilio, o po juo išdėstyti mygtukai ir suktukai taip pat neprimena naujų laikų. Paprasčiau tariant – viduje viskas paprasta, taip, kaip paprasta buvo prieš dešimt metų, taip pat paprasta ir dabar.

Jutikliniame ekrane – visos būtiniausios funkcijos. Nors įranga nepasižymi greita reakcija į prisilietimus, tačiau funkcijos veikia užtikrintai. Tiesa, meniu yra truputį chaotiškas, todėl kelių minučių perprasti jutiklinio ekrano veikimą gali ir neužtekti. Gali neužtekti ir valandos.

Džiugu tai, kad „Ford“ nebandė išrasti dviračio ir nepakeitė automobilio interjero ir eksterjero radikaliai. Dauguma kitų gamintojų atnaujindami modelius prigrūda išmaniųjų technologijų, kurios tarpusavyje sunkiai sąveikauja, tačiau „Ford“ – priešingai: juda tuo pačiu keliu, tobulėja ir gali užtikrinti, kad nereikės spręsti uždavinių, kaip ką nors įjungti arba išjungti automobilyje.

Norite ekstravagancijos, blizgučių ir mirgančių lempučių – šis „Mondeo“ ne jums. O jei visgi jums svarbu komfortas, saugumas ir norite automobilio šeimai – „Mondeo“ turėtų atsirasti jūsų sąraše.

Daugybė erdvės vairuotojui ir keleiviams

Automobilio vidus neperkrautas įrenginiais. Ant vairo taip pat nėra krūvos mygtukų, viskas paprasta. Sėdynės patogios, kojos ir nugara nepavargs, net jei reikės įveikti 1000 kilometrų per dieną. Vietos – į valias, patogiai įsitaisys tiek sėdintieji priekyje, tiek keleiviai gale. O keleiviai gali būti ir 2 metrų ūgio, laisvos vietos dar liks.

Į akis kiek krenta prie vairo esančios posūkių ir valytuvų svirtelės. Jos smulkios ir keliančios nerimą, kad greitai nulūš. Kaip automobiliui, kuriame viskas yra masyvu ir grubu, tokios gležnos dažnai naudojamos detalės atrodo neįprastai ir truputį rėžia akį.

Kadangi automobilis yra ilgas, tai nenuostabu, kad ir bagažinė didelė, o ne tartum daiktadėžė su varstomomis durimis. Nuotolinis bagažinės atidarymas rakteliu veikia be trikdžių. Paspaudus mygtuką du kartus, pasigirsta melodingas pypsėjimas ir jūs jau žinote, kad bagažinė atsidarys arba užsidarys pati.

Temperatūrą galima reguliuoti telefonu

Ir nors automobilis neatrodo lyg futurizmo viršūnė, tačiau pažangių sprendimų jame netrūksta. Atsisiuntę mobiliąją aplikaciją ir susieję programėlę su specialiu automobilio kodu, galėsite valdyti kai kurias automobilio funkcijas telefonu.

Naudodamiesi savo išmaniuoju, galėsite atrakinti ir užrakinti automobilį. Taip pat prieš kelionę galėsite atvėsinti arba pašildyti „Mondeo“ saloną. Tokių galimybių karštą vasarą arba šaltą žiemą pavydėtų bet kuris vairuotojas.

40 proc. kelionės galima įveikti elektra

Kad ir koks kartais nuobodus šis automobilis gali pasirodyti iš pradžių, hibridinis „Mondeo“ variklis priverčia viską pamiršti. 2,0 litro benzinu ir elektra varomas variklis turi 185 AG, todėl automobiliu galima važiuoti ir ekonomiškai, ir smagiai.

Automatinė pavarų dėžė veikia sklandžiai ir dinamiškai, papildomi ECO režimai padeda užtikrinti, kad degalų sąnaudos būtų maksimaliai mažos.
Elektra gaminama tiesiog riedant arba stabdant. Spustelėjus ant pavarų svirties esantį mygtuką, riedant nuokalne elektra gaminama bus dar greičiau.

Viso to rezultatas – kelionės mieste metu elektra gali pavykti nuvažiuoti maždaug 40 proc. naudojant elektrą. Kaip tai atspindi skaičiai? Bandymo metu tiek mieste, tiek užmiestyje įveikta apie 120 km, iš jų maždaug 50 km – naudojant elektrą.

Nors automobilis masyvus, važiuojant taupiai pavyko pasiekti 4,7 l/100 km rodiklį važinėjant miesto gatvėmis ir aplinkkeliais (nebuvo spūsčių ir gatvės pustuštės, tačiau teko stoti prie šviesoforų). Važiuojant nebe taip taupiai ir leidžiant šiek tiek stipriau spustelėti greičio pedalą, vidutinės degalų sąnaudos siekė apie 6,1 l/100 km.

Tiems, kas galvoja apie ateitį, tačiau gyvena šiandien, „Ford Mondeo Hybrid“ gali palikti didelį įspūdį.